Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

brak iskry golf III 2.0 8v

16 Lut 2009 14:13 18077 29
  • Poziom 10  
    Witam, mam dość poważny problem związany z brakiem iskry i nie bardzo wiem co jest tego przyczyną, cewka wymieniona, napięcie na wtyczce ją zasilającej na pinach skrajnych 12V na srodkowym 12V podczas kręcenia rozrusznikiem zmienne. Na którymś z postów czytałem że jeśli świece podłączymy do przewodu idącego z cewki do aparatu to iskra powinna być a u mnie jej nie ma przewód również sprawdzony i sprawny proszę o jakieś podpowiedzi bo ja już nie mam pojecia co może być nie tak z góry wszystkim dziękuje.
  • Osprzęt kablowy
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zasymulować czujnik i zobaczyć czy będzie iskra jak nie to cewkomoduł padnięty
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 33  
    Witam. Wymien raz jeszcze cewkomoduł najlepiej na oryginalny nowy lub ze szrotu. Nie polecam zamienników są bardzo awaryjne. Sprawdz dobrze masę z cewki do silnika. Pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak wsadzi nówkę Temica to będzie chodził (150zł)
  • Poziom 10  
    cewkomoduł wsadziłem od golfa iii 1.8 jest on taki sam jak stary i napewno sprawny ponieważ wziąłem go od kolegi z rozbitego samochodu

    Dodano po 2 [minuty]:

    goldwinger napisał:
    Zasymulować czujnik i zobaczyć czy będzie iskra jak nie to cewkomoduł padnięty


    jak zasymulować ten czujnik? coś w stylu podania przerywanego napięcia na środkowy pin?
  • Poziom 33  
    To sprawdz czy masz zasilanie cewki pod obciążeniem np. żarówką 12V 21W. Co do symylacji podepnij normalnie zasilanie, srodkowy pin przez opornik (ok 100Ohm) do plusa ew. przez małą żaróweczkę ok. 5W i zwieraj do masy.
  • Poziom 10  
    Zapomniałem dodać że wszystko stało się po wyciągnięciu kostki czujnika temp. cieczy na włączonym silniku zaraz po jej wyciągnięciu silnik zgasł i już się nie uruchomił
  • Poziom 42  
    Sprawdz , czy na pinie nr. 7 sterownika masz kluczowanie , tz, czy zmienia się napięcie podczas kręcenie rozrusznikiem. Masz immo , gasnie?
  • Poziom 25  
    Może kolego czujnik Halla w aparacie zapłonowym?
  • Poziom 10  
    emeryt2 napisał:
    Sprawdz , czy na pinie nr. 7 sterownika masz kluczowanie , tz, czy zmienia się napięcie podczas kręcenie rozrusznikiem. Masz immo , gasnie?


    A czy to nie to samo jak sprawdzę czy napięcie zmienia się na środkowym pinie zasilania cewki? niżej schemat inst. elektr.
    brak iskry golf III 2.0 8v

    Dodano po 3 [minuty]:

    immobilaizera nie ma a nawet jeśli to silnik powinien palić i po około 2 sek zgasnąć czyli iskra powinna być podczas kręcenia rozrusznikiem
  • Poziom 42  
    Chronos masz rację - można tak i można tak. Eliminujemy w ten sposób sterownik i czujnik halla , jeżeli jest zmiana kluczowanie , a następnie bierzemy się do Twoich wtyczek i przewodów. Praseologia Kolego.
  • Poziom 10  
    no ale jeśli jest zmiana napięcia na przewodziesterującym cwke a i cewka jest zmieniona na inną sprawną to czy możliwe jest że dalej nie ma iskry?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    jak zmienie cały aparat to będę musiał ustawiać zapłon?
  • Poziom 29  
    chronos102 napisał:
    jak zmienie cały aparat to będę musiał ustawiać zapłon?


    Widzę, że masz drugi aparat. Podłącz go w miejsce tego który jest w samochodzie włącz zapłon i sprawdź kręcąc wałkiem aparatu czy jest iskra z cewki.
  • Poziom 10  
    tak też zamierzam zrobić tylko że wcześniej muszę przerobić wtyczkę do aparatu bo ten aparat który tam jest aktualnie zamontowany jest chyba nie od tego silnika wogóle nie ma wtyczki 3 pinowej podłączone są tylko 2 przewody z 3 i to nie jest problem ale stary aparat ma taki okrągły wypust o średnicy około 5cm z którego wychodzi rurka która wpięta jest w gumowy przewód zaraz przed kolektorem nie za bardzo wiem jaką to pełni funkcję i czy jeśli tego nie bedzie ty czy wszystko będzie działać jak należy?
  • Poziom 33  
    Witam. Napisz lepiej od czego jest ten inny aparat. Ten "wypust" to siłownik podciśnieniowy do zmiany kąta zapłonu. A co do tej wtyczki na dwu pinowej to nie spotykane rozwiązanie w VW. Jesteś pewny, że jest to czujnik Halla, a nie jakiś magnetoindukcyjny? Zresztą te wszystkie operacje i tak są niepotrzebne, aparat zapłonowy można sprawdzić w 5 minut. Wystarczy go odkręcić i przy włączonym zapłonie obracać wirnikiem i nasłuchiwać czy cykają wtryski i rusza pompa paliwa. Jeżeli tak jest to Halla należy zostawić w spokoju. Nie może być tak uszkodzony, że działa wtrysk, a nie ma iskry. Tak samo moduł zapłonowy można sprawdzić w 5 minut. Nie będę już pisał, jak bo wyżej zostało to już napisane co najmniej dwa razy. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Ten "inny" aparat jest od golfa III 1.8 a obecnie zamontowany jest jakiś inny raczej chyba nie od tego silnika bo jak już wcześniej pisałem podłączone są tylko 2 z 3 przewodów zamieszczam foto poniżej
    brak iskry golf III 2.0 8v
  • Poziom 42  
    Ja tam widzę młoteczek , co to jest.? Na tym to jeżdziło?
  • Poziom 10  
    dlatego wydaje mi się że ten aparat nie jest od tego silnika taki samochód już kupiłem odpalał "od sztycha" ale spalanie pokazywał ok 40-50l na 100km i strasznie kopcił na czarno po rozgrzaniu się silnika kompletnie tracił moc i z pierwszego biegu ciężko było ruszyć wymieniłem przepływomierz powietrza i sonde lambda silnik zaczął ciszej pracować i spalanie znikło jak i również czarny dym teraz tylko tej iskry nie ma cewkomoduł 100% sprawny kable WN również
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Diagnozę w tym sprzęcie przeprowadza sie w jakieś 5 minut, no może 10 jak mamy awersję do roboty.
    Jak opisane już na początku, a tu już dwa dni się wątek ciągnie
  • Poziom 29  
    Dokup jeszcze cewkomoduł i daj to poskładać komuś z pojęciem. Ten aparat w aucie jest prawdopodobnie od golfa II lub I.
  • Poziom 10  
    podpiąłem nowy aparat i wszystko jest OK pompa paliwa i wtryski działają iskra też jest rozumiem że teraz jak go wymienie to ten przewód od siłownika ciśnieniowego mam zaślepić?
  • Poziom 33  
    Witam. Aparat zapłonowy musi być taki jak przewidział producent. Możesz ew. założyć z silnika 1.8, ale z Golfa III ten co masz jest z czasów golfa I, od II też się nie nadaje. Swoją drogą to niezły patent do samochodu z wtryskiem i elektronicznie prowadzonym punktem zapłonu zamontować aparat z przerywaczem i kompletem regulatorów mechanicznych:-)
  • Poziom 10  
    mam aparat właśnie z golfa III 1.8 zostaje mi tylko poprawne włożenie a że te aparaty znacznie się od siebie różnią to nie mogłem zrobić sobie znaków na silniku i starym aparacie a później przenieść ich na nawy aparat i właśnie:
    1 Sprawdzić czy tłok 1 znajduje się w punkcie zapłonu
    brak iskry golf III 2.0 8v
    2. Ustawić występ wałka pompy oleju tak, aby na jego przedłużeniu znalazł się otwór śruby mocującej rozdzielacz zapłonu.
    3. Skierować palec rozdzielacza w stronę wycięcia w obudowie i założyć rozdzielacz zapłonu
    brak iskry golf III 2.0 8v
    4. Wyjąć zaślepkę w obudowie sprzęgła i odpowiednio ustawić lampę stroboskopową aby móc obserwować znak nieruchomy i podziałkę kątową (u mnie ma być 6 stopni)

    NIE ROZUMIĘ O CO CHODZI W DRUGIM PUNKCIE
  • Poziom 39  
    chyba najlepiej zrobisz jak przełożysz czujnik halla z nowego aparatu do swojego
  • Poziom 29  
    Obracając wałem ustaw stary aparat tak aby palec pokazywał przewód 1 cylindra. Następnie wyjmij stary aparat i włóż nowy tak aby też pokazywał 1 cylinder. Odpal i udaj się do kogoś kto ustawi dokładnie kąt wyprzedzenia zapłonu
  • Poziom 33  
    Poprostu ustaw silnik w pozycji zapłonu na pierwszym cylindrze, aparat zapłonowy mniej więcej tak jak na rysunku przykręć tak, żeby zostawić możliwość regulacji i ustaw zapłon. Niestety bez lampy stroboskopowej może się nie obyć. Pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Macosmail napisał:
    Swoją drogą to niezły patent do samochodu z wtryskiem i elektronicznie prowadzonym punktem zapłonu zamontować aparat z przerywaczem i kompletem regulatorów mechanicznych:-)

    Co do przerywacza to można (ale nie trzeba) się zgodzić, ale reszta istnieje w przyrodzie żyjąc w harmonii z hallem i zapłonami elektronicznymi.
    Wracając do ustawienia to jeszcze jeden grat potrzebny aby to zrobić prawidłowo... ale to już też ze sto razy było opisywane
  • Poziom 10  
    Wiam, po ustawieni wszystkiego jak wyżej silnik odpala ale coś jest nie tak ponieważ w tej pozycji aparatu praktycznie wogóle nie reaguje na pedał gazu(rozumiem że jest wtedy na 0 stopni?) po przyłożeniu lampy stroboskopowej punkt do ustawienia na kole zamachowym nie jest widoczny w żadnym jej zakresie, po przekręceniu aparatu w lewo znak jest widoczny ale obroty silnika są na poziomie około 3000 silnik się przegrzewa a w środku po chwili zaczyna coś pipczeć. Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi