Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

peugeot 307 p0300

lkmc 16 Feb 2009 16:01 10562 13
  • #1
    lkmc
    Level 10  
    Witam szanownych kolegow i kolezanki,
    dopadl mnie ostatnio problem z moim peugeotem 307 2.0 benzyna + lpg sequent 24, mianowicie w sytuacji kiedy samochod jest srednio cieply (wskazowka w polowie drogi do optymalnej temperatury) samochod traci moc, przestaje reagowac na pedal gazu, po wcisnieciu sprzegla samochod gasnie. Po ponownym uruchomieniu jedzie dalej, po chwili pojawia sie komunikat 'catalityc converter fault' oraz blad p 0300. Drugim przypadkiem kiedy zjawisko to wystepuje jest duza predkosc i duze obroty, ostatnio dopadlo mnie na autostradzie przy duuzo ponad sto. Wymienilem cewke, 500 pln psu w du.. , nie pomoglo. I tak na chlopski rozum co to moze byc, zaplon nie moze sie wstrzelic w odpowiednim momencie, mioze jakis czujnik, polozenia walu ??? jakies sugestie?
  • #2
    emeryt2
    Level 42  
    Numer tego błędu mówi również o wtryskiwaczach - instalacja lub same wtryski/cewki/. A ten komunikat , to chyba sprawdziłeś.
  • #3
    lkmc
    Level 10  
    Dzieje sie tak zarowno na benzynie jak i lpg, wiec to raczej nie wtryskiwacze bo dwa komplety naraz by raczej nie wysiadly. Chyba ze sa zle sterowane, tzn ECU, albo ecu walniete albo zaklamany sygnal z jakiegos czujnika, najbardziej by mi pasowal czujnik polozenia walu, ale to tylko takie moje laickie rozmyslania, wiec bede bardzo rad za wszelkie sugestie.
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Jeszcze katalizator /zatkany,sonda/.
  • #5
    lkmc
    Level 10  
    Dziekuje za podpowiedzi,
    uszkodzana sonda nie powodowala by takiej dysfunkcjonalnosci samochodu, z kolei katalizator bylby zatkany caly czas, a tutaj sa tylko chwilowe napady choroby. Komunikat 'catalitic converter fault' swiadczy o tym ze sonda wychwicila nieprawidlowosci w skladzie spalin, to znaczy ze cos sie nie tak dzieje w silniku, zaplon nie trafia w faze albo zly sklad mieszanki. Wszystko to kieruje uwage chyba jednak na ecu, lub ktorys z czujnikow. Szukajac rozwiazania problemu spotkalem sie gdzies ze zwrotem 'adaptacja wtryskiwaczy sie rozjechala', o co to
    chodzi i jak ja ponownie ustawic ?
  • #6
    emeryt2
    Level 42  
    Instalacja , tz. przewody do wtrysków , lub jak logicznie rozumujesz sterowanie.
    Adaptacja /wpisanie/ po wymianie wtryskiwaczy. Tego ręcznie nie zrobisz , podobnie jak z czujnikiem wału. Diagnostyka.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    lkmc
    Level 10  
    tak, ale wymieniono swiece i cewke, elementy wykonawcze sa sprawne. Jakie jeszcze moga byc przyczyny wypadania tych zaplonow?? Gdyby brakowalo iskry na konkretnym cylindrze kod bledu by byl np p0301 .02 .03 .04 , p0300 nie mowi konkretnie nic.
    Inna rzecz to jak zdiagnozowac czujnik polozenia walu jesli jego dysfunkcjonalnosc pojawia sie w tylko w okreslonych warunkach, zadna diagnostyka tego nie wykaze bo ogolnie czujnik dziala tylko czasem klamie (wedlug mojej teorii). Moze ktos sie orientuje jak taki czujnik dziala i jak jest zbudowany, tzn. czy jest sens sie do niego dobierac (a dostep jest paskudny) i czy bede w stanie cos naocznie stwierdzic, przeczyscic itp .?
    Pomijajac na tym etapie awarie ecu, jakie jeszcze elementy, czujniki, maja wplyw na sterowanie zaplonem przez ecu i moga powodowac nietrafianie z zaplonem we wlasciwy moment ?
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    lkmc
    Level 10  
    i na benzynie i na lpg ? czym moze byc spowodowane takie chwilowe zubozenie ?
  • #13
    Mpaszeko
    Level 2  
    rozjechały Ci sie mapy benzyny czesto jest tak w tych autach!!! Zle wyregulowany gaz > Nalezy wykasować wartości adaptacyjne czyli cos wrodzaju wgrania nastaw podstawowych!!! POtem reg gazu i powinno na jakis czas byc oki. Ciesz sie ze masz dobrą insatalcje gazową!!! Bo jakbys mial np staga to by ci sie tak robilo co np 1000km
  • #14
    lkmc
    Level 10  
    Pomogło odłączenie na chwile akumulatora, a jako ze temat miał miejsce w lutym to już kilka miesięcy mam spokój, znaczy ze pomogło :) Ale na regulacje gazu to faktycznie muszę podjechać bo coś dużo pali, 12-13 litrów.