Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

honda civic 98 r 1.4 16v,wymiana rozrzadu,co i jak???

16 Feb 2009 20:53 40903 15
  • Level 12  
    witam,nosze sie z zamiarem wymiany rozrzadu w hondzie civic 98 r 1.4 16v i mam pytanie czy do jego wymiany sa potrzebne blokady?czy jesli np ustawie na pierwszym cylindrze tlok w gmp i zrobie swoje znaki to bedzie dobrze?i jeszcze jedno czy pompa wody jest napedzana tam z rozrzadu,jesli ktos wymienial rozrzad w takim autku to prosilbym o rade:)z gory dziekuje i pozdrawiam
  • Level 30  
    znaki są fabryczne wiec nie musisz robić swoich,blokad nie ma,pompa napędzana od paska rozrządu.Wymiana nie jest trudna dla mechanika a ja nie znam twoich możliwości wiec nie wiem czy dasz rade.Jak nie dysponujesz kluczem pneumatycznym to będziesz mial problem z odkręceniem kola pasowego na wale.
  • Moderator of Cars
    bandi21 wrote:
    będziesz mial problem z odkręceniem kola pasowego na wale.

    Nie koniecznie, trzeba tylko podejść do tego z głową i z pomocnikiem.
  • Level 9  
    Witam;) Aby odkręcić koło pasowe od rozrządu wystarczy klucz nasadowy do danej śruby przedłużenie i siłówka czasem jakaś rura i trzeba zaprzeć o coś np:kładziesz klucz nasadowy ta siłówke i rurę a następnie zaprzeć musisz w przypadku hondy jeżeli masz kanał to o podłogę stajesz jak najbliżej lewej strony samochodem i musisz cyknąć rozrusznikiem jeżeli masz zaparte nie radze trzymać samemu w rękach w momencie cyknięcia rozrusznikiem jeżeli nie odkręciłeś ponów próbę kilka razy(musi pościć) aby dokręcić koło pasowe bierzesz ten sam klucz przedłużenie i siłówke lub samą siłówke bezpośrednio kładziesz na klucz nasadowy i dokręcasz używając młotka dokręć mocno;)
  • Level 30  
    elamp3 powiem ci że bredzisz.W ten sposób w Hondzie ukręcisz łeb śrubie a jak nie wiesz dlaczego to pomyśl.
  • User removed account  
  • User removed account  
  • User removed account  
  • Level 26  
    Tam jest prawy gwint, tylko ze silnik na odwrot.
  • Level 30  
    Kolego seattdi ,jeśli chcesz sie przekonać czy jesteś w stanie samemu bez doświadczenia wymienić rozrzad ,to namawiam do kupna lub poszukania w necie ,ksiązki -poradnika pt. "sam naprawiam Honda Civic" wyd. WKŁ. Sa tam omówione auta od 1987 do 2001r. Pozdrawiam
  • Level 30  
    gwint jest prawy ale silnik jest z innej strony więc jak założysz klucz i pykniesz rozrusznikiem to łeb odleci
  • User removed account  
  • User removed account  
  • Level 30  
    śruba ma prawy gwint a wał kręci się w lewo.Oczywiście jak staniesz przy błotniku od strony kierowcy i spojrzysz na koła pasowe to kręcą się w lewo.Więc jak wał w lewo a śruba w prawo to przy oparciu klucza o podłogę i tyknięciu rozrusznikiem będziesz dokręcał mocniej śrubę a nie odkręcał.Robiłem to mnóstwo razy i jestem pewny swego. Dobrze pomyśl i przyznasz mi rację.
  • Level 10  
    Witam,
    odgrzebuje temat pytanie jaki jest koszt wymiany rozrzadu - orientacyjny przedział matriał plus robocizna?