Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Najlepsze żarówki h4... jakie ?

blood1989 11 Lis 2011 08:12 136850 107
  • #61
    pioart
    Poziom 38  
    chojinka napisał:
    Najlepsze w dobrej cenie są żarówki CAREFOUR w carefour…. …. Żarówki które opisałem były najlepsze w teście Auto Świat...

    Chinczyków” oczywiście tak, ale proszę, nie porównuj ich do Philips-a. Poza tym mowa o H4w tym temacie.
    pantera2233 napisał:
    Z tego co pamiętam to jedyne dobre żarówki z CAREFOUR to H7 reszta, czyli H4 i H1 byla produkowana z jakością marki bottari czyli kiepsko...

    I nadal kiepsko. Cała reszta to porównywanie na ten przykład reflektora HELLA z DEPO, z tym że ta ostatnia jakoś tam świeci, z naciskiem na „JAKOŚ”.
  • Relpol przekaźniki
  • #62
    vipvip
    Poziom 10  
    Witam.

    A ja dodam coś do siebie, tak jak pisał choinka kupiłem te żarówki CAREFOURA.
    Co prawda jeździłem dotychczas na jakichś starych żarówkach więc widać było lekka różnicę ale co do super jakości tych żarówek to bym się mocno zastanowił.
    Później poczytałem więcej na temat dobrych żarówek i zrobiłem tak:
    Kupiłem żarówki TUNGSRAM +90 klosze ma ok, przerobiłem instalację na przekaźnik które są tuż przy żarówkach (a więc 0 straty prądu i napięcia ) zamontowałem światła dzienne na ledach.
    WNIOSKI:
    - Nie testowałem innych markowych żarówek.
    - Moje spostrzeżenie wynikają z jazdy w nocy w różnych warunkach pogodowych.
    - Tungsram +90 przy podaniu napięcia prosto z akumulatora powalają jakością jest widoczny efekt w postaci czystego białego światła, jeśli chodzi o odległość oświetlonej drogi to także widoczna jest różnica według mnie odległość oświetlanej drogi jest co najmniej dwa razy dłuższa.
    - No i żywotność co jest bardzo ważne tu mam nadzieję że po tym jak zamontowałem dzienne ledy moje Tungsramu poświecą o wiele dłużej bo w tym momencie żarówek używam sporadycznie.
  • #63
    ascorp
    Poziom 17  
    Ja w moim 16 letnim MB 16 miesięcy temu włożyłem zamiast starych żarówek, OSRAM Night Breaker, różnica była powalająca, a co najważniejsze wytrzymały te 16 miesięcy, ale to już raczej zależy od auta, bo słyszę że jednym często się żarówki przepalają innym wcale, Ja należę do tych drugich :) Obecnie mam ksenony "HID" i święcą jeszcze lepiej :) Night Breaker mam na długich :)
  • Relpol przekaźniki
  • #64
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #65
    kjrzonk
    Poziom 9  
    Witam, dorzucę swoje 3 grosze ;)
    Szukałem żółtych żarówek, znalazłem Osram Allseason +30%.
    Efekt - piękny cytrynowy kolor, więcej światła, naprawdę duży kontrast na drodze. Nie za żółte i nie za białe, choć pierwsze dwie wycieczki nocne trzeba było się przyzwyczaić do koloru (teraz mam 2 w zapasie, tak je lubię). W deszczu, padającym śniegu i we mgle - bajka. Przy lżejszym zamgleniu da się nawet wrzucić drogowe, co wcześniej było mało realne.
    Jadąc we mgle współczuję ludziom z niebieskimi żarówkami lub ksenonami... Zasłaniają mi też drogę swoją gigantyczną poświatą.
    Oczywiście klosze w moim 25 letnim autku są dobrze zachowane. Nie doświetlam asfaltu w dzień... Jak wiadomo większość aut nie posiada lamp dostosowanych do użytku w dzień oraz na postoju.

    W innym aucie przetestowałem Osram Nightbraker 2.0 +90%. Światło jaśniejsze, bardziej białe, i w przypadku H4, na wysokości żarnika drogowych jest filtr niebieski. Wersja 2.0 posiada 2 razy dłuższą żywotność od poprzedniej wersji. Przejechane 13000km i dalej ładnie świecą.
    Widziałem, że Silverstar też robią już w wersji 2.0, ale łatwiej dostać Nightbreaker 2.0

    Jeżdżąc nocą po naszych cudownych drogach, zauważyłem, że większość ludzi ma nieprawidłowo ustawione reflektory, oraz wypalone odbłyśniki. Podnoszą je za wysoko, a przed autem i tak ciemno. Także renowacja reflektorów za te 70-100zł od sztuki może zdziałać cuda.

    Co do wsadzania ksenonów do reflektorów przystosowanych do żarówek, to niestety ani dla kierowcy, ani dla innych użytkowników drogi nie jest to dobre.
    Nie raz widziałem jak ktoś taki jedzie, dużo razi, a przed autem ciemno... Konstrukcji klosza ksenonem nie nadrobi, a i legalne to też nie jest.
  • #66
    nicram4
    Poziom 1  
    Witam. Ostatnio w Auto Świecie sprawdzali jakość żarówek samochodowych powiem wam że Tungsramy biją resztę na głowę jeżeli chodzi o stosunek jakość=cena. Komplet boscha kosztuje ok 80-90zł za to Tungsramy 44zł. Bosch i Ring Xenon ultima to najdroższe żarówki w teście. Dostały tyle samo punktów co Tungsramy. Nie wiem ile będą świecić Tungsramy, ale mam nadzieje że kilka lat. I że to będzie najlepszy i za razem najbardziej ekonomiczny zakup. Pozdrawiam.
  • #67
    Ren89
    Poziom 8  
    diabeel napisał:
    Coś mi tutaj pachnie tanimi żarówkami na których nic nie widać, jestem przyzwyczajony, że za dobre żarówki trzeba dać min. 70zł

    Dokładnie, średnio 90 zł z moich wyliczeń.
  • #68
    fomadron
    Poziom 12  
    Kiedyś przepaliła mi się jedna NB i musiałem dokupić cokolwiek na stacji. Kupiłem zwykłego osrama. Jakie było moje zdziwienie, że nowa żarówka świeci jaśniej... Zacząłem też czytać katalogi producentów. Osram NB 110+ ma takie same parametry jak Silver Star 2.0 a jest połowę tańszy. Aktualnie u siebie mam z nawyku jeszcze NB new oraz Tungsram +120%. Różnicy między nimi nie ma, a Tungsram (aktualnie GE) kosztuje 3 razy mniej. Wg danych producenta ma wyższą temperaturę barwową o około 200K. W każdym razie już przestałem przepłacać.

    PS. Co do HIDów w H4 to oślepiacie koledzy. H4 w 99% nie dają się wyregulować na HIDach. Jak już to w reflektorach soczewkowych ale też nie do końca jest to zgodne z prawem. Da się te światła ustawić, będzie OK ale w razie w... światła nie mają homologacji. Oryginalne xenony mają nieco inną konstrukcję, inną geometrię. W sieci jest sporo zdjęć pokazujących, że te reflektory różnią się tylko oznaczeniem na obudowie. Nie jest to zgodne z prawdą. Taka sytuacja może mieć miejsce w przypadku xenonów do 2000 lumenów o mocy 25W (halogen ma przeciętnie 1550). W przypadku palników 35W (ok. 3000 lumenów) sytuacja wygląda trochę inaczej. Proponuję wizytę w ASO swojej marki i rozmowę z elektrykiem.
  • #70
    Zielony-Flegmatyk
    Poziom 8  
    Narva to tanie żarówki, które kupisz na każdej stacji benzynowej. Nie polecam. Już przerabiałem ;]
  • #71
    odiss
    Poziom 10  
    Przyłączę się do rekomendacji dla żarówek Tungsram, polecono mi je kiedyś i to była dobra rada. W poprzednim aucie kupowałem firmowe wynalazki i owszem dawały dużo światła w porównaniu do standardowej żarówki, ale odbywało się to kosztem krótkiej żywotności no i drogie g.. że szkoda gadać, aż w końcu poszedłem po rozum do głowy. Teraz mam Skodę i jakie było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem, że fabrycznie siedziały tam Tungsramy. Fabryczne sześć lat przetrwały i świetnie świeciły. Teraz mam Tungsram plus 60 (kosztowały 20PLN!), nigdy w życiu już nie dam się nabrać na jakieś Philipsy osramy itp.
  • #72
    Interno
    Poziom 21  
    odiss napisał:

    ..., że fabrycznie siedziały tam Tungsramy. Fabryczne sześć lat przetrwały i świetnie świeciły. Teraz mam Tungsram plus 60 ..., nigdy w życiu już nie dam się nabrać na jakieś Philipsy osramy itp

    Rozgryzam aktualnie zawiłe problemy dotyczące jakości żarówek w motoryzacji.
    Wszyscy producenci pracują w oparciu o technologie Osram lub Philips.
    Tungsram firma z rodowodem i renomą należy do General Electric, która wykorzystuje pomysły Osram.
    Żarówki + 30/60/90/120 % itd. mają więcej skrętek wolframu i tym samym wytwarzają wyższą temperaturę co przekłada się na krótszy okres działania i mniejszą odporność na wstrząsy / odkształcenie żarnika /.
    Polecam te + 30% max.60%
    Co do gazu i zabarwień szkła na niebiesko to jeszcze bardziej złożony temat i raczej dla koneserów oraz bajeru.
    Lepiej wtedy zdecydować się na prawdziwe ksenony.
    Unikałbym żarówek Eco lub tych o wydłużonej trwałości niestety parametry światła ledwo na granicy dopuszczalności.
    Zwłaszcza, że żarówki w miarę eksploatacji tracą swoją pierwotną jasność.
  • #73
    fomadron
    Poziom 12  
    Kupiłem raz żarówki Narvy, niebieskie 4500K mając nadzieję, że dadzą po prostu wyższą temperaturę barwową czyli lepszą widoczność w nocy. Okazały się żarówkami tuningowymi czyli na pokazy samochodowe. W nocy nic nie było widać i na pierwszej stacji benzynowej zakładałem zwykłe H1 ;-) Również odradzam wynalazki.
  • #74
    Interno
    Poziom 21  
    Pierwsza część:
    Czy ktoś z zainteresowanych tematem używał żarówek Philips X-treme Vision +100%?.
    Czy tez jak GE/Tungsram Megalight Ultra 90% trochę oślepiają jadących z naprzeciwka ? Oczywiście światła ustawione profesjonalnie !.
    Drugie pytanie na które szukam potwierdzenia użytkowników:
    Philips Vision Plus +60% i Osram Silverstar 2.0 +60% świeca podobnym światłem tak mi się wydaje.
    Czemu mam odczucie, że Philips Vision Plus +50% świecą światłem bardziej białym ?.
    Czy powoduje to pasek niebieski na poziomie żarnika świateł mijania ?.
    O szczegółach chętnie wymienię swoje spostrzeżenia również na poczcie prywatnej.
  • #75
    enforces
    Poziom 17  
    Zielony-Flegmatyk napisał:
    Narva to tanie żarówki, które kupisz na każdej stacji benzynowej. Nie polecam. Już przrabiałem ;]


    Z tańszych to Neolux. Z droższych wziąłbym Osram NightBreaker. Jeśli chodzi o żywotność i wiązkę światła to moim zdaniem są nie do pobicia.
  • #76
    jacekRCA
    Poziom 25  
    Też używałem tych Nightbreakerów i są naprawdę niezłe, dobrze doświetlają też pobocze, nie są oślepiające, mam nadzieję, że trochę mi posłużą, choć jeżdżę na nich już kilka dobrych m-cy i jest ok.
  • #77
    enforces
    Poziom 17  
    Jacek, sprawdź na opakowaniu czy nie masz podanego parametru B3, który mówi o czasie w godzinach, przed upływem którego przepala się statystycznie 3% żarówek danego typu oraz parametru Tc, który mówi o czasie w godzinach, przed upływem którego przepala się 62,3% żarówek.

    Na przykład jeśli dla standardowej żarówki H7 parametry te wynoszą odpowiednio B3=330, a Tc=550, to oznacza to, że około 3% wszystkich standardowych żarówek H7 przepala się przed upływem 330 godzin, natomiast około 37,8% żarówek ma trwałość dłuższą niż 550 godzin. "
  • #78
    grzesiek06
    Poziom 12  
    jacekRCA napisał:
    Też używałem tych Nightbreakerów i są naprawdę niezłe, dobrze doświetlają też pobocze, nie są oślepiające, mam nadzieję, że trochę mi posłużą, choć jeżdżę na nich już kilka dobrych m-cy i jest ok.


    Dużo jeździsz poza miastem? Bo do samochodu, który 2/3 czasu jeździ po mieście to chyba lepiej postawić na trwałość?
  • #79
    enforces
    Poziom 17  
    Zawsze zakładając jaśniejsze można osiągnąć efekt Xeonona, czyli poprawić wygląd auta w nocy. :) +1 do lansu.
  • #80
    Sklepebike
    Poziom 8  
    Witam. Wszystkich na forum. Jeżeli mogę coś polecić to warto zwrócić uwagę na Philips X-treme Vision moim zdaniem zapewniają optymalną moc a cena także w rozsądnej granicy, więc warto.
  • #81
    grzesiek06
    Poziom 12  
    enforces napisał:
    zawsze zakładając jaśniejsze można osiągnąć efekt xeonona czyli poprawić wygląd auta w nocy. :) +1 do lansu.


    Dla mnie w tym wypadku "uroda" i lans ma niewielkie znaczenie. Ważne jest dobre oświetlanie drogi. No cóż, ale każdy ma prawo mieć dodatkowe wymagania.
  • #82
    enforces
    Poziom 17  
    grzesiek06 napisał:
    enforces napisał:
    zawsze zakładając jaśniejsze można osiągnąć efekt xeonona czyli poprawić wygląd auta w nocy. :) +1 do lansu.


    Dla mnie w tym wypadku "uroda" i lans ma niewielkie znaczenie. Ważne jest dobre oświetlanie drogi. No cóż, ale każdy ma prawo mieć dodatkowe wymagania.


    To tylko efekt uboczny "białych" Osram'ów. Podstawa to bezpieczeństwo i komfort jazdy w nocy. :)
  • #83
    grzesiek06
    Poziom 12  
    Dla mnie akurat liczy się trwałość, bo praktycznie codziennie jeżdżę po mieście. A tylko sporadycznie wyjazdy do znajomych czy rodziny.
  • #84
    enforces
    Poziom 17  
    To zobacz sobie osram ultra life. Według producenta masz 3 lata gwarancji. W praktyce powinny posłużyć ci dłużej niż zwykłe.
  • #85
    enforces
    Poziom 17  
    Z tanich żarówek już dawno się wyleczyłem. Szkoda kasy i lepiej od razu kupić porządną. W najgorszym przypadku przeżyje 3-4 gorszej jakości i wyjdzie na to samo. Ale przynajmniej nie trzeba co chwila grzebać w reflektorze, a niektóre auta mają sknocony dostęp, szczególnie od strony akumulatora.
  • #86
    szwejk11
    Poziom 17  
    Zdecydowanie Tungsram, Hella i Narva.
  • #87
    enforces
    Poziom 17  
    wszystkich oprócz narvy używałem i nie wytrzymywały dłużej niż noname. Hella to nawet przepaliła się po 2 tyg w C3 mojej żony.
  • #88
    Interno
    Poziom 21  
    Tungsram a właściwie General Electric produkują bardzo dobre żarówki w tej samej fabryce na Węgrzech.
    Hella z tymi bywa różnie w zależności od miejsca wytwarzania i kontroli jakości.
    Trzeba mieć wiedzę i możliwość ich oglądnięcia przed zakupem/montażem.
    Narva to taki produkt Philipsa powiedziałbym na testowanie z różnym skutkiem jakości podobnie jak Neolux Osrama.
  • #89
    rorek1
    Poziom 9  
    Żarówek jest od groma ale według mnie warto brać pod uwagę te od najlepszych producentów. Nie warto wydawać kasy na te co oferują markety. Ja w samochodzie mam osramowskie i nie narzekam zarówno na jakość światła jak i na ich żywotność.
  • #90
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Kupiłem Philips +120% i ............padaka padła po 2 miesiącach. 70zł/kpl. Wracam do Narvy po 8zł.