Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Najlepsze żarówki h4... jakie ?

17 Lut 2009 09:07 140069 107
  • Poziom 9  
    Witam was serdecznie :) niestety nie udało mi się dostać żółtych żarówek chodź były na allegro ale za kolosalne pieniądze których nie warto na nie wydawać więc postanowiłem swoje stare żarówy wymienić na nowe. Teraz pytanie do was forumowicze szukam żarówek, które będą oświetlały drogę jak najlepiej nawet W ZŁYCH warunkach pogodowych np podczas deszczu i nie chodzi mi tu o żarówki na każda pogodę ponieważ miałem takowe i świeciły do du** :) bardzo słabo mam tutaj kilka propozycji :

    OSRAM NIGHT BREAKER

    Philips BLUEVISION

    MEGALIGHT ULTRA +90% Tungsram

    Philips H4 GT150 POWER2NIGHT

    Philips Nightguide

    Aha i jeszcze jedno barwa światła jest mi obojętna czy na żółto czy bardziej na biało maja świecić jak najmocniej i jak najlepiej oświetlać drogę i najważniejsze żeby było widać asfald podczas deszczy.

    Czekam na wasze sugestie i propozycje które według was będą najlepsza ? .
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 37  
    Witam
    No to masz problem. Nie ma w zasadzie źródeł światła które będą dobrze oświetlać asfalt , fizyki nie da się oszukać kąt padania kąt odbicia i ta cała reszta teorii o promieniach światła.
    Jeśli opierać się na danych producentów to te wszystkie co mają + XX są żarówkami o krótkim czasie świecenia , i są bardziej narażone na uszkodzenia mechaniczne / wstrząsy uszkadzają włókno /
    Na decyzję o zakupie powinno decydować parę czynników.
    Wiadomo że powinna być barwą zbliżona do naturalnego światła bo nasze oczy są do tego przyzwyczajone i nie będą powodować dodatkowego zmęczenia, lekka poświata niebieskiego powoduje lepszą widoczność znaków drogowych i znaków poziomych na drodze . Nadmiar niebieskiego powoduje że podczas deszczu krople są bardziej widoczne i i tworzą swoistą kurtynę / w zależności od barwy i ciepła źródła / OSRAM NIGHT BREAKER a tych aktualnie używam Doś dobrze sobie radzą na drodze, Megalight odpadają w związku z ich krótką żywotnością . Do Power2Night trzeba się przyzwyczaić / też na nich jeździłem ale nie pasowały mi/
    Philips Nightguide tych nie znam
    Osobiście polecił bym OSRAM-a
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Do Power2Night trzeba się przyzwyczaić <--- co masz przez to na myśli ? Czy to prawda, że one świecą jak setki ?? Czy to tylko chwyt reklamowy ? Co do osram ojciec miał 2 komplety w mercedesie i ich trwałość to około 3 - 4 miesiące.
  • Poziom 9  
    Nikt wiecej nie odpisze nic nikt nie powie ?.
  • Poziom 11  
    Philips Blue Vision to moj typ.Jezdze na nich 2 rok.Sa super .
  • Poziom 25  
    Ja z kolei do mazdy 323f z z podnoszonymi lampami założyłem zwykłe najzwyklejsze Tungsram. Świeciły ok. dwóch lat. Najpierw przepaliła się jedna, potem po tygodniu druga. Jasność ok. i o dziwo duża odporność na wstrząsy - lampy na biegu jałowym lubią wpadać w rezonans i trochę nimi trzęsie. Co wszelakich wynalazków mam uprzedzenia, a do firmy Philips w szczególności.
  • Poziom 11  
    W sumie ja bym wybierał między Philipsem Albo nightbreaker Osrama. Ale bardziej na Osram chyba że Philips Extrem to są te +80% 10% słabsze od Osramów ale dłuższy okres świecenia.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 37  
    Poczytajcie sobie specyfikacje źródeł światła . Nie ma żarówek które oświetlają cały czas z taką samą mocą, tylko laicy wierzą w to że żarówka w aucie świeci do końca aż nie zgaśnie . Kolega który pisze że jeździ żarówkami w aucie i jest z nich zadowolony to lekko przesadza te reflektory jedynie świecą a nie doświetlają no chyba że przez ostatnie 2 lata przejechał 6000km, nawet xenon po 2,5 roku nadaje się do wymiany bo już prawidło nie doświetla a miał być nie zniszczalny . Nie oszukujcie się te bzdury na tema + coś tam w rezultacie daje – coś tam efekt jest taki że zamiast jednego zakupu robimy trzy. Osobiście znam fanów chińskich lampek i xenonów dla czego? BO TANIO to co dobre musi swoje kosztować na jakość pracuje sztab ludzi
  • Poziom 11  
    pioart przyznaje Ci racje wiadomo włókno wolframowe sie wypali i te żarówki o wzmocnionym świetle szybciej padają, ale jednak jak wracasz nocą albo wieczorem w deszczu to te wzmocnione lepiej Ci drogę oświetlą tylko ten - że są droższe a szybciej padają niż klasyczne żarówki. Ale jak już jesteśmy w temacie dobrych żarówkę to warto też zwrócić uwagę na resztę a mianowicie na stan samych reflektorów jak i instalacji elektrycznej (głownie styków i jakie napięcie dochodzi an żarówki). Bo co nam po super xenonie jak reszta ledwo zipie. Czasami standardowa żarówka lepiej zaświeci niz jakaś wzmocniona na skaszanionych lampach
  • Poziom 37  
    Witam
    Mam nadzieję że nie dostanę po łapach.
    Źródła światła o podwyższonej mocy uzyskuje się oszczędnością na wolframie i na dodawaniu gazów do wnętrza żarówki i na przykład żarówka standardowa jest w stanie wytrzymać napięcie ok. 20v to te niby wzmocnione ok.16V / nie pamiętam przez jaki czas tak więc proszę nie pytać / i dlatego wszystkie typu „+” mają krótszą żywotność bo wolframu jest mniej , a efekt świecenia standardowej żarówki jest osiągany przy mniejszym napięciu a to co powyżej daje nam ten + . Zawsze coś za coś.
    Prawdą jest że istotnym czynnikiem jest odbłyśnik jak i zasilanie .Bardzo po macoszemu traktujemy te dwa elementy , jak kiepskie światła to wymieniamy żarówki na mocniejsze a po jakimś czasie się okazuje że nie ma już mocniejszych . Potem się okazuje że odbłyśniki już zadymiony i nasze zabiegi nic nie dają . Jeśli żarówka ma „ niby” większą moc to co za tym idzie bardziej się grzeje , efekt końcowy znamy . Co do zasilania to też jest bardzo ważne , w dobie oszczędności na wszystkim przewody są coraz cieńsze co przekłada się na sprawność podzespołów / mam nadzieję że fachowcy w tym miejscu się ze mną zgodzą / . Wystarczy podejść do samochodu z lat 70’ , 80’ to od razu widać jak odchudzono zawartość miedzi w przewodach i nie jest to wcale podyktowane tym że ilość przewodów w aucie „ puchnie” i nie ma jak tego pomieścić , to tylko pogoń za oszczędnościami materiałów.
    Można poprawić ten stan doprowadzając prąd bezpośrednio do reflektorów z akumulatora i załączanie ich za pośrednictwem przekaźników sterowanych z oryginalnych przełączników, ale problem się pojawia w nowszych pojazdach w których magistrale kontrolowane są przez komputery , dlatego zaczęto stosować wynalazek typu xenon wysokiej sprawności oświetlenie na przetwornicach no ale coś za coś bo koszta ich są bardzo wysokie i po mimo ze ładnie świeca to na tym się wszystko kończy a już totalny ból przeżywamy w momencie wymiany palników , choć ostatnio ceny ich spadły od momentu zakończenia blokady sprzedaży / jak wiadomo dostępność jest blokowana przez producentów , po jakimś czasie dostępne na rynku {aftermarket} /
  • Poziom 17  
    Ja w poprzednim aucie jeździłem na NightBreakerach smile.gif
    Wytrzymaly ok. 9 miesięcy (więc bez rewelacji, jak za te kasę)
    Światło bylo calkiem OK, ale wedlug mnie lepiej kalkuluje się zakup żarówek Tungsram MegaLight +50%, które są tańsze, trwalsze i świecą bardzo poprawnie.

    Takie własnie założyłem w poprzednim autku po przepaleniu Osramów, i takie też założyłem kilka dni po przesiadce do Laguny.
    pozdr.
  • Poziom 10  
    osram bilux -moim zdaniem bardzo dobre
  • Poziom 1  
    jesli chodzi o te żarówki to ja ich uzywam i jestem bardzo zadowolony z efektu i jakości TUNGSRAM SPORT LIGHT... Miałem poprzedni Osram NightBreaker i były dobre lecz obecne są lepsze . P O L E C A M tunsram sport light
  • Poziom 9  
    zaluz zarowki firmy osram
  • Poziom 18  
    Tylko osram! Ewentualnie philipsy. Grunt to dobre reflektory (nie zużyte odbłyśniki)
  • Poziom 10  
    Witam.
    Chciałbym wymienić żarówki w samochodzie ale nie mogę się zdecydować na jakie ?
    Zależy mi na tym aby świeciły na biało a nie na żółto.
    Myślałem nad:
    -Philips Blue Vision
    -Osram Cool Blue

    Jeżeli posiadaliście takie żarówki to proszę o opinie na temat tych żarówek a nawet fotki jak świecą ?
  • Poziom 17  
    ostatnio gdzie czytalem test to te cale niebieskie zarowki gorzej swieca od zwyklych, w tescie wygraly jakies philipsy
  • Poziom 30  
    Drogie,ale fajnie świecą.Osram Cool Blue .
  • Poziom 10  
    a co myślicie o Philips GT-150 Power2Night ?? lepsze od tych blue?
  • Poziom 30  
    G...o jak każde,wyczyść klosze.
  • Poziom 10  
    klosze czyściutkie ;) ale żółte światło to lipa i słabo świeci
  • Poziom 17  
    zolte swiatlo to nie lipa i nie swieci slabo tylko masz klosze juz 20letnie pewnie... "niebieska" zarowka nic nie pomoze a tylko pogorszy sprawe
  • Poziom 10  
    hyhy auto ma 9 lat ;p klosze czyściutkie,przezroczyste ;) Matiz
  • Poziom 12  
    Daj mocniejsze, ale watpie, że to dynamo co tam jest wyrobi :D Daj dobre białe żarówki i jak nie ma przekaźników do świateł to załóż.
  • Poziom 12  
    Motronic napisał:
    pasiastty, alternator w tej zastrugaczce jest mocniejszy od alternatora z np. polonezie.

    Ja bym proponował włożyć alternator od MIG'a. Razem z rozrusznikiem. Akumulator od Boeinga 747 do bagażnika i wzmacniacz Ćing Ćiang Ćiong o mocy 100000000000W.
    Moderowany przez robokop:

    A ja proponuję przez te 7 dni zastanowić się nad tym co i gdzie kolega pisze . Proszę zgłosić się równiutko za tydzień, celem zdjęcia blokady. Ponadto w Migach nie było alternatora - tylko przetwornica elektromechaniczna.

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Witam .
    W październiku ubiegłego roku założyłem w swoim samochodzie żarówki H4 Sport Light*blue+50% GE Tungsram , powiem tak - zdecydowanie jaśniejsze światło , na pewno nie 50% ale wyraźnie widoczna różnica . Co do trwałości to mam je za krótko i nie mogę się wypowiedzieć . W sumie jestem na razie z nich bardzo zadowolony i z czystym sumieniem mogę je polecić . Cena też nie jest szokująca , coś ok. 30 zł. za komplet . :D
    Pozdrawiam .
  • Poziom 10  
    Wie ktoś jak świecą Hella Blue Light ??