Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ToPower model: TOP-628P6 - naprawa przetwornicy PP

17 Lut 2009 09:49 4691 12
  • Poziom 20  
    Witam.
    Powyższy zasilacz przestał chodzić i po rozebraniu okazało się, że spuchnięte są kondensatory elektrolityczne 3300µF i 1000µF.
    Wymieniłem wszystkie na raz by w przyszłości reszta nie padła i zasilacz chodził.
    Szef podłączył go u siebie w komputerze i normalnie chodziło wszystko i zostawił jak zwykle komputer włączony na noc.
    Rano jak wstał to komputer już nie chodził i za nic nie chciał się włączyć, a na sucho zasilacz nie startuje. Rozebrałem, ale nie widać nic żeby było coś spalone, sprawdziłem elementy wykonawcze i tez nic nie znalazłem.
    Czy ktoś mógłby coś doradzić co i jak mogę sprawdzić aby usterkę znaleźć?
    Nie znam się na zasilaczach tak bardzo :(
    Pozdrawiam.

PS.
    Dodam, że jeden z tych dwóch dużych kondensatorów na 400V ma dziwne wybrzuszenie - może być uszkodzony i przez to nie startować?
    Wylutowałem go na próbę, ale zasilacz tez się nie włączył.
  • Moderator
    To może jakieś konkrety?
    Powiedzmy podaj napięcia na nich panujące jak spada na nich napięcie?
    Czy przetwornica standby działa?
    Napisałeś post bez sensu dla pomocnego zero wiadomości...
    Ile razy można każdego ciągnąć za słowa tyle postów o naprawie zasilacza, a tu zero pomiarów zero danych.
    Na dodatek myślisz, że my robimy za wróżki chyba.
    Zapodaj jakieś fotki jak to teraz wygląda nie każdy ma taki zasilacz pod ręką...
    Poczytaj o naprawach potem napisz to co zmierzyłeś na jakich elementach pracuje zasilacz.
  • Poziom 20  
    ToPower model: TOP-628P6 - naprawa przetwornicy PP
    Tak wygląda zasilacz w środku. Znalazłem 4 układy w nim (oprócz bodajże dwóch LM324, które chyba regulują pracę wiatraków.
    1) UC3842A - zasilanie na nim jest 18V
    2) L6562 - zasilanie na nim jest 18V