Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z ładowaniem akumulatora EuroStart 40Ah.

klsoft 17 Lut 2009 09:59 2518 6
  • #1 17 Lut 2009 09:59
    klsoft
    Poziom 10  

    Witam serdecznie. Wiem że temat brzmi znajomo, ale proszę o odrobinę uwagi.

    Potrzebuje pomocy elektryka/ew. kogoś kto ma dobry pomysł :P

    1. Problem - mruganie oświetlenie wnętrza/oświetlenia auta - w zależności od obrotów.

    2. Samochod Nissan Primera,1995, 1.6
    3. Alternator Lucas (Made by Magneti) taki jak w fordzie transicie, tylko bez vacu pompy.

    4. Akumulator EuroStart 40Ah.

    5. Nie jestem lamą w tych sprawach :P Więc o banałach nie rozmawiajmy :P Typu naciągnięcie paska, itd.

    Najpierw z problemem udałem się do znajomego zakładu gdzie naprawiają alternatory. Tam elektrycy pół dnia walczyli z tematem i nic nie zwalczyli. Ostatnio ten sam manewr odbyłem w podobnym zakładzie w Warszawie, i efekt taki sam.

    Za dobry pomysł i rozwiązanie problemu stawiam browar :P

    1. Takie mruganie jest charakterystyczne dla regulatora, chociaz raz tak mialem ze tak sie działo a walnęła dioda. Nie ważne.
    Zacząłem więc od wymiany regulatora alternatora. Jako że ten alternator był naprawiany już wiele razy, tym razem zamiast płacic za jakis nędzny włoski no name'owy regulator zamówiłem sobie regulator firmy Magneti Marelli.

    Mimo, że uważam że ta firma robi badziew i tak, regulator rzeczywiscie różni się od no name'ów i to widac gołym okiem. - chodzi mi o wykonanie oczywiscie.

    Zakładam - dalej mruga.

    Tutaj dodam że ładowanie jest ok, acz kolwiek nie idealne, przy maksymalnym obciążeniu (radio głośno, ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawa na full, wycieraczki i światła oczywiście) daje napięcie 13.8V

    Przy mniejszym obciążeniu ok 14.3V

    Tylko mruga, doprowadzając mnie do szału, i dziwiąc ludzi, bo widac to na całym oświetleniu auta.

    Nie ważne.

    2. Zakupiłem mostek - HC Cargo bo taki uznałem za w miare sensowny.
    Wymiana - i bez efektu.

    Przy okazji sprawdziłem stojan i wirnik, bez przebic, (sprawdzałem żarówką 230V)

    3.

    Sprawdziłem oczywiscie instalację - poprowadziłem bezpośrednio do AKU kable plusowy i masowy, oraz osobno z żarówką 5W zrobiłem wzbudzenie - ten sam efekt.

    Założyłem więc inny akumulator. - brak efektu.

    4 - to jest pierwszy moment kiedy rozkładam ręce i jade do elektryka, który kasy nie bierze, ale też niczego nie stwierdza, bo alternator na maszynie chodzi idealnie, daje 14.4, generuje 60A (fabrycznie to niby 67A ma dawac)

    5. Wracam do punktu wyjścia. Z braku laku, postanowiłem zakupic używany alternator - sprawdzam go w tym samym zakładzie - działa ok.

    6. Zakładam - ooo ! nie mruga - tzn. mruga, ale bardzo delikatnie, prawie nie zauważalnie, i bynajmniej mi to nie przeszkadza...ale... świeci kontrolka ładowania... a ładowanie 13.8 - 14V i działa :P





    Więc tak jeżdzę z nim, bo mniej mnie drażni świecąca kontrolka niż jak wszystko pulsuje, ale tak też byc nie może.

    7. Kupuje kolejny regulator, tym razem firmy Hella.

    zakładam do tego nie dawno kupionego - fuck! Nie zaświeca się wcale kontrolka ładowania - czyli nie ma wzbudzenia.

    8. zakładam więc wczesniej kupiony Magneti.
    ok - kontrolka nie świeci, ale mruga jak na oryginalnym alternatorze.
    Czyli ciągle jestem w ciemnej du.....

    Jeżdze więc dalej na żarzącej się kontrolce.

    9. Tutaj udaje sie do kolejnego zakładu, który poza samymi alternatorami i rozrusznikami robi po prostu instalacje elektryczne w aucie, gdyż sugeruję się, że może ta pulsacja powstaje w aucie, a nie w alternatorze.

    10. Spece nigdzie pulsacji nie ustalają, alternator na maszynie chodzi idealnie (ten oryginalny, tego kupionego nie wyciągałem z auta)
    Co ciekawe, na maszynie, na nim regulator Hella jak najbardziej zadziałał.
    Na maszynie pod obciążeniem, żadne żarówki podłączone nie pulsują! Nigdy. Tylko w aucie się tak dzieje.

    W sobotę go zakładam z powrotem z tym regulatorem i jeśli to nie pomoże to znowu jestem w punkcie wyjścia, a pewnie tak będzie.


    Kolejny krok jaki planuje to zamienic się z kimś na alternator i zobaczyc jak jego u mnie - a mój u kogoś będzie się zachowywac.


    Czy ktoś ma jakiś pomysł?

    Wszystko wskazuje na to, że to coś z instalacją w aucie, ale nie na trasie alternator - akumulator.

    Tylko Co? U mnie aparat zapłonowy jest z cewka i modułem - nie dawno padł, więc go wymieniłem (na używany) - jak mrugało tak mruga.
    Aby mrugało oświetlenie nie włączam niczego mechanicznego - w sensie wycieraczek, dmuchawy, itd - więc to raczej nie żaden silnik elektryczny - a jeśli nie silnik, to co innego mogło by powodowac takie rzeczy ?

    No i dlaczego na jednym z regulatorów nie mruga(ale świeci kontrolka) ?

    Zjadłem już na tym zęby, elektrycy nie chcą tego robic, bo to jest żmuda robota, i trzeba pewnie dzień lub więcej nad tym spędzic, co się wiąże z tym że nie obsługują innych klientów i kasa uciekała by.

    Help.


    Dodam że akumulator mam do wymiany, ale wymienie go jak juz ładowanie będzie ok, bo nie chce uszkodzic Aku.

    Na innych akumulatorach też się tak dzieje więc uznaje, że nie on jest przyczyną problemu.

    Czy takie mruganie może zaszkodzic akumulatorowi?

    Za wszelkie pomysły gdzie i do czego zajrzec będę bardzo wdzięczny.

    1 6
  • #2 17 Lut 2009 10:28
    kamel2
    Poziom 18  

    wypadało by sprawdzić przewód idący od alternatora do akku także masę na silniku bądź skrzynki bezpiecznikowej oraz stan klem na akumulatorze i przewodów od niego ewentualnie jest możliwe że któryś z bezpieczników nie kontaktuje na stykach i oczywiście kontrolkę ładowania
    ,przewód ,żarówkę

    0
  • #3 17 Lut 2009 11:16
    klsoft
    Poziom 10  

    khe, khem :P Pisałem :P
    Sprawdziłem na obwodzie bezpośrednim, połączyłem plusa na aku z altkiem, mase altka z minusem aku i dałem osobną kontrolkę.

    Wszystkie bezpieczniki przejrzałem, styczniki przejrzałem, wszędzie sucho czysto i ładnie

    0
  • #4 17 Lut 2009 12:45
    emeryt2
    Poziom 42  

    Pozostała kostka stacyjki.

    0
  • #5 18 Lut 2009 16:00
    klsoft
    Poziom 10  

    skoro pomijam kontrolke to ma ona jakies znaczenie?

    Wyczyscilem kostke, ma troche wżery, chyba kupie nową, bo nie mam pomyslu jak naprawic takie wżery.

    0
  • #6 18 Lut 2009 17:12
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Te marelli tak maja corsa , t4 , transit. Jak obciążysz to mniej pulsuje.
    Troche pomaga zewnętrzny regulator.

    0
  • #7 23 Lut 2009 09:32
    klsoft
    Poziom 10  

    temat rozwiązany. Regulator alternatora. Niestety dopiero na któryms z kolei wszystko zaczęło działać jak należy.

    0
  Szukaj w 5mln produktów