Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Termostat usterka Polo 1.4 benzyna 2000 rok

17 Lut 2009 11:23 7135 18
  • Poziom 14  
    Przeprowadziłem mały test. Odpaliłem zimny silnik na parkingu i zapisywałerm swoje spostrzeżenia.

    Temperature 70oC osiągnął po 5 min i 30 sek
    1. Górny gruby wąż który idzie do chłodnicy jest leciutko ciepły
    2. Dolny gruby wąż który idzie do chłodnicy jest zimny
    3. Chłodnica zimna

    Temperature 80oC osiągnął po 10 min
    1. lekko ciepły
    2. zimny
    3.ciepła

    Temperature 85oC osiągnął po 13 min
    1. ciepły
    2. lekko ciepły
    3. ciepła

    Temperature 90oC osiągnął po 15 min
    1. bardzo ciepły
    2. bardzo ciepły
    3. Ciepła
  • Poziom 42  
    Te stopnie odczytywałeś ze wskaznika na tablicy.? Poczekałeś na włączenie wentylatora , nie włącza się?
  • Poziom 14  
    emeryt2 napisał:
    Te stopnie odczytywałeś ze wskaznika na tablicy.? Poczekałeś na włączenie wentylatora , nie włącza się?



    Tak odczytywałem ze wskaźnika na tablicy, poczekałem az popracuje troche na 90oC i wyłaczyłem silnik wentylator nie zdążył się włączyć
  • Poziom 42  
    Wskazniki na tablicy nie są liniowe , lubią przekłamywać , poczekaj na włączenie się wentylatora i patrz na stopnie.
  • Poziom 14  
    emeryt2 napisał:
    Wskazniki na tablicy nie są liniowe , lubią przekłamywać , poczekaj na włączenie się wentylatora i patrz na stopnie.


    No powiedzmy ze wentylator włączy sie przy 92 stopniach wiec jaki z tego wniosek ?? Przy ilu stopniach powinien się u mnie włączyć wentylator ?
  • Poziom 42  
    Jeżeli nie masz książeczki / instrukcji/ do tego maluszka , to podpowiem: termostat od 84 - 98 st.C , went.I w przedziale 92 - 97st.C , II od 99 - 105 st. C.
  • Poziom 14  
    emeryt2 napisał:
    Jeżeli nie masz książeczki / instrukcji/ do tego maluszka , to podpowiem: termostat od 84 - 98 st.C , went.I w przedziale 92 - 97st.C , II od 99 - 105 st. C.



    Ok dzięki zaraz bede wracał do domu przez miasto mam jakies 15 kilometrów poobserwuje zachowanie auta oraz w którym momecie włącza sie wentylator.Jutro rano napisze.Dzięki za pomoc
  • Poziom 14  
    Temperature odczytywałem ze wskazań z wskażników w aucie. Po osiągnięciu 92 stopni włączył się wentylator.

    Czy prz takich spostrzeżeniach można okreslić czy termostat jest w jakims stopniu uszkodzony. Przy jezdzie po miescie w średnich korkach przy obecnej temperaturze 0 stopni i zrobieniu 6 kilometrów temperatura wynosi 78-80 stopni.

    Podczas jazdy czy to miasto czy trasa temperarura nie dochodzi nigdy do 90 oC Przy dłuższym kręceniu się na parkingu czy podczas dłuzszego postoju na światłach ale takiego 15 minutowego temperatura podejdzie pod 90 oC ale zaraz po ruszeniu spada do 75 oC i tak sie waha jak jade to wiecej niz 80 oC nie ma mówie oczywiscie o miescie jak stane na dłużej to podejdzie a jak ruszam to spada i tak w kółko szału można dostać. Moze termostat jest nieszczelny i przepuszcza ?
  • Poziom 42  
    Nie szukaj dziury w całym , wszystko jest w porządku , grzanie w kabinie też odpowiednie.
  • Poziom 14  
    emeryt2 napisał:
    Nie szukaj dziury w całym , wszystko jest w porządku , grzanie w kabinie też odpowiednie.



    Żona wczoraj powiedziała mi dokładnie to samo :) Fakt ze wszystkie rury nagrzewają się w sposób prawidłowy tak jak opisują to internauci wentylator włącza się w dobrym momencie. Ale z drugiej strony co z tym stwierdzeniem ze auto powinno utrzymywać stałą temperature 90oC podczas jazdy ?
  • Poziom 12  
    Witam!
    Auto powinno utrzymywać czały czas temperaturę 90 stopni (na zegarze, zakładając, że jest sprawny).
    Opisany przypadek świadczy o problemie z termostatem.
    Należy ( po wychłodzeniu silnika) wymontować termostat .
    Przyczyny mogą być dwie. Termostat zacięty w pozycji otwarte (można to sprawdzić wkładając go w wymontowane gniazdo czyli górną część obudowy termostatu). Wychłodzony powienien dolegać dokładnie nie przepuszczając cieczy.
    Drugim powodem może być wspomniane gniazdo. Jest ono wykonane z tworzywa sztucznego o często ulega uszkodzeniu. Należy go dokładnie sprawdzić, szczególnie z uwagi na wiek samochodu.
    Jeżeli zajdzie konieczność zakupu termostatu nie doradzam kupować tanich zamienników.
    Zdecydowanie polecam zakup droższego termostatu najlepiej produkcji niemieckiej.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    owik napisał:
    Wszystko gra, nie szukaj dziury w całym jak to już Emeryt2 napisał. Termostat jest sprawny, ciekawe jak Ty sprawdzasz temperaturę z dokładnością do kilku stopni na zegarze.


    Może i zgodzę sie z tym że takie mierzenie według wskaźników w aucie i to z taką dokładnością jest gówno warte ale chodzi oto ze powinien trzymać 90 stopni a nie przy ruszeniu spadać do 75 stopni o to mi najbardziej chodzi.
  • Poziom 12  
    Nie będę się powtarzał.
    Masz problem z układem termostatu. Przerabiałem to nie raz...
    Objawy towarzyszące w samochodach Volkswagen to (podczas długiej jazdy z niedogrzanym silnikiem) zwiększone zużycie oleju oraz wytrącanie się np. pary wodnej (biały osad na korku wlewu oleju).
    Jeżeli jest zainteresowanie, mogę wstawić zdjęcia uszkodzonych elementów.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 14  
    Ok wstaw zdjęcia tych elemntów albo przeslij mi na meila darek21z(malpa)wp.pl
    Bardzo dziękuje.
  • Poziom 14  
    Więc mam kolejny problem wymieniłem termostat na wahlera plus obudowa. Teraz odpalam zimny samochód i ruszam w drogę i po przejechaniu 2,5 kilometra mam na wskaźniku 90 stopni więc wydaję mi się ze za szybko osiąga tą temperaturę. Tak jak napisałem wskaźnik po 2,5 km pokazuje 90 stopni a chłodnica jest zimna, rura ta górna jest gorąca a dolna zupełnie zimna. O co tym razem chodzi bo zaraz oszaleje . Dziękuje za odpowiedź
  • Poziom 12  
    Nie rozumiem istoty problemu.Czy silnik po wymianie termostatu przegrzewa się?
    Chodzi mi o to, czy przy dłuższej jeździe osiąga temperaturę wyższą niż 90 stopni?
    Jeżeli nie, to wszystko jest OK.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 14  
    Silnik nawet po bardzo długiej jeździe nie wchodzi powyżej 90 oC ale dziwi mnie fakt dlaczego po osiągnieciu tej idelanej temepratury chłodnica jest zimna nie powinna być ciepła ?
  • Poziom 39  
    Jak będziesz miał 35 stopni na zewnątrz to chłodnica będzie cała ciepła,układy chłodzenia muszą pracować w temo -40 +40 czyli są przewymiarowane termodynamika się kłania.