Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.8 TDCI po odpaleniu dziwnie sie zachowuje

Biuronika 17 Feb 2009 11:46 12195 17
  • #1
    Biuronika
    Level 14  
    Witam.
    Ford Focus 1.8 TDCI rocznik 2004 przejechał 150.000km.
    Problem mam następujący:
    Rano zapalam silnik, auto startuje ale chodzi jak traktor, tak jak by nie wszystkie cylindry pracowały. Gaszę silnik, zapalam ponownie i dalej to samo. Po 3 minutach zapalam 3 raz i juz zapala bez pudła.
    Dodam że potem już chodzi pięknie, przyspieszenie ok, wolne obroty równiutkie, no i potem już zapala też na dotyk.
    Auto mam od kilku dni i w dodatku to mój pierwszy diesel.
    Bardzo proszę o sugestie... dziękuję i pozdrawiam
  • Helpful post
    #2
    piomoto
    Level 19  
    Sprawdż świece żarowe.
  • #3
    basilio2
    Level 11  
    Ja bym sprawdził pompę no i wtryski czy któryś przypadkiem się nie wiesza
  • #4
    robert29475
    Level 12  
    Jak masz auto kilka dni to zacznij od wymiany filtra paliwa i powietrza bo nie wiadomo kiedy były wymieniane. Jak to nie da rezultatu to podłącz bezpośrednio do pompy bańkę z paliwem tak aby paliwo spływało grawitacyjnie wykluczysz w ten prosty sposób cofanie się paliwa i zaciąganie powietrza. Jeśli to nie pomoże sprawdź podpowiedzi kolegów. Filtr paliwa kup markowy bo w fokusach często się zdarza że zamienniki zapowietrzają układ zasilania . Sprawdzone! Pozdrawiam.
  • #5
    lfesz67
    Level 9  
    kolego proponuje podlaczyc go pod kompa. prawdopodobnie problem z sterownikiem.koszt niejest zbyt wielki a bedziesz wiedzial dokladnie.przerabialem troszke podobny przypadek i gdybym sam szedl pokoleji to koszta bylyby spore a posluchalem terz rady na forum i kosztowalo mnie to 180 zl (dodam w serwisie)
  • #6
    wojtekzarzycki2304
    Level 1  
    je zeli coś już coś ustaliłeś z tym dziwnym odpalaniem to napisz bo mam taki sam problem
  • #7
    hindusek85
    Level 10  
    witam ostatnio bylem u znajomego mechanika i miał forda mondeo TDdi problem tkwil w tym ze głosno pracowal, odglosy stukania nie to pompa, nie to wtryskiwacz i wcale nie symetryczne stuki zwlaszcza jakies 10s po odpaleniu zachowywal sie jak by miał zaraz zawór wyskoczyc....potem doszedl szum rolki wszystko tak chodzilo ja sieczkarnia.. ale doszli co i jak fakt koszt koła pasowego na wał nie jest tani:/ ok400 ale ból klienta ustał na sam słuch silnika..... podobno w kole pasowym na wale jest jakies sprzeglo(tłumik drgań) tyle ze jest on gumowy i ma dwa zabezpieczenia gdzie one molwią nam ze cześć sie juz zu zyła, guma sie wypracuje to strasznie tarabani widziałem te kolo i rzeczywiscie podstawa gdzie trzyma wał miała spory luz co do zewnetrznej czesci koła...
  • #8
    carpiowaty
    Level 9  
    Witam,
    u mnie wczoraj też tak stukał silnik.
    Stukał stukał i zgasł.
    W kwietniu wymieniałem pasek rozrządu i nie mam pojęcia co się mogło stać.
    Ma ktoś jakiś pomysł ??
  • #9
    djswirek
    Level 21  
    carpiowaty wrote:
    Witam,
    u mnie wczoraj też tak stukał silnik.
    Stukał stukał i zgasł.
    W kwietniu wymieniałem pasek rozrządu i nie mam pojęcia co się mogło stać.
    Ma ktoś jakiś pomysł ??


    zgasł i co dalej? odpala teraz? jak pracuje?
  • #10
    carpiowaty
    Level 9  
    Nie odpalił, nie pracuje.
    Rozrusznik nie kręcie. Na chwilę przed zgaśnięciem podczas jazdy dźwięk się wzmocnił i coś strzeliło.
  • #11
    procekkk
    Level 24  
    Jak strzelilo to bedzie wesolo :D i kosztownie :D
    a wracajac do tematu to jak byl strzal to pewnie mechaniczne uszkodzneie nastapilo...moze rozrzad sie przestawil i zawory sie zawinely tak ze rozrosznik nie jest w stanie zakrecic, warto zajzec do rozrzadu i sprawdizc ustaiwenia podobnie odczytac bledy w ecm
  • #12
    djswirek
    Level 21  
    procekkk wrote:
    Jak strzelilo to bedzie wesolo :D i kosztownie :D
    a wracajac do tematu to jak byl strzal to pewnie mechaniczne uszkodzneie nastapilo...moze rozrzad sie przestawil i zawory sie zawinely tak ze rozrosznik nie jest w stanie zakrecic, warto zajzec do rozrzadu i sprawdizc ustaiwenia podobnie odczytac bledy w ecm


    No wesoło to mało powiedziane, pewnie standard w tych motorach paści na drugim garze się pewno posypały.

    Najpierw sprawdź rozrząd, jak będzie ok, to trzeba ściągnąć miski i zajrzeć do środka
  • #13
    carpiowaty
    Level 9  
    Dzisiaj będę miał jakiś cynk od mechanika to się jeszcze odezwę i jeśli można skonsultuję, bo nie wierzę niestety mechanikom.
  • #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A tutaj piekarze podpowiadają, za to sami uczciwi.
  • #15
    carpiowaty
    Level 9  
    Wał korbowy, coś się tam było i urwało.
  • #16
    djswirek
    Level 21  
    dokładnie tak jak pisałem, trafiony zatopiony.

    Może kolega powie ile za naprawę zapłacił?
  • #17
    carpiowaty
    Level 9  
    póki co kupiłem silnik, goły słupek za 1200, teraz czekam na wyrok od mechanika
  • #18
    carpiowaty
    Level 9  
    Odebrałem autko w sobotę, kalkulacja:
    - goły słupek 1200,00
    - przełożenie osprzętu i poskładanie wszystkiego do kupy 800zł
    - płyny, filtry, 2 żarniki 240zł

    Razem 2240 - na początku bałem się, że się w trójce nie zmieszczę, więc zadowolony!

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pawel wawa wrote:
    A tutaj piekarze podpowiadają, za to sami uczciwi.


    Wiem, że nie piekarze, ale nie jestem dla forumowiczów potencjalnym klientem, więc nie cisną ciemnoty, ani moi mechanicy nie są dla nich konkurencją, bo za daleko, więc nie ściemniają, że tamten to konował, a jeszcze inny drogi. Takie doświadczenia smutne, niestety.
    Pozdrawiam