Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pomocy Punto II duży problem z elektroniką gaśnie silnik....

plonski15 17 Feb 2009 12:41 11366 13
  • #1
    plonski15
    Level 10  
    Witam
    Mam problem ze swoim samochodem Fiat Punto II `02 silnik 1.2 MPI + LPG. No więc problem wygląda tak:

    Podczas jazdy ni stąd ni zowąd silnik gaśnie (najpierw były podejrzenia że na dziurach) i wyłącza się wszystko co jest połączone z ECU sterownikiem silnika czyli
    -obrotomierz (nie zeruje sie tylko OPIERA się o "kołek")
    -wskaźnik temperatury cieczy tak samo jak obrotomierz
    -nie działa wspomaganie
    -jeśli silnik pracuje na gazie to jeszcze daje się trochę podjechać ale bez reakcji na gaz
    -wszystko inne czyli światła wycieraczki działają
    -jeśli samochód wyłączy się stacyjką przy ponownej próbie nie pali i zaświeca się kontrolka immo wskaźniki temp i obrotów nie ruszają się z miejsca
    - objawem który to zapoczątkował i teraz jest coraz gorzej to nie wiadomo od czego MRUGAJĄCE RADIO oczywiście fabryczne

    Co do radia teraz mruga prawie ciągle ostatnio i na początku mrugało jak by tylko na zakrętach, teraz prawie ciągle i przy hamowaniu przy ostrym skręci przy przyśpieszaniu i na prostej drodze..........

    Po odłączeniu aku choćby na sekundę wszystko wraca do normy i jak by nigdy nic, spróbowałem też nie odłączać aku tylko kości od samego ECU POMAGA wraca wszystko do normy. Czyżby uszkodzony komp ????? zawiesza się ??

    Samochód stał u elektryka ten poprawiał podobno łączenia na stykach ale nic to nie dało .......

    Jedyne co mi przychodzi na myśl to zawieszający się komputer> Czy ktoś ma jakiś pomysł może jakoś pomóc na odległość. Jakieś pomysły ??

    Dziękuje z góry za odpowiedźi

    Pozdrawiam :cry:
  • #2
    Jurek220
    Level 30  
    Na początek proponuje zrobić diagnostyke i podać błędy.
    Pozdr.
  • #3
    plonski15
    Level 10  
    Brak jakich kolwiek błędów, egzaminer nic nie pokazuje, jak byłem w serwisie wgrali dodatkowo nowy program do kompa, nic nie pomogło dalej to samo, jak pisałem pomaga odpięcie kostki od komputera a teraz jeszcze wyciągam jeden bezpiecznik zasilający sterownik wtrysku i też odrazu pomaga ( mechanik to doradził żeby niby wyeliminować mozliwość uszkodzenia body komputera) i co mnie coraz bardziej interesuje to to że radio coraz bardziej PRZERYWA i to na ZAKRĘTACH więc tak jak by cos gdzieś nie kontaktowało, tylko ze wszystkie możliwe kable były ciagane szarpane i nic nie pomaga......... Może jest w instalacji jakiś ruchomy element który na zakrętach mógłby powodować takie objawy ?? A gaśnięcie nasila się jest coraz gorzej i częściej :cry:
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    Fiaciki lubią często gubić masę, tak to wygląda w twoim przypadku, wiec zacznij poszukiwania od niej, posprawdzaj punkty masowe w aucie na początek. a jak nie to z drugiej strony go, to znaczy sprawdź czy na sterowniku w momencie wariacji są wszystkie plusy i minusy.

    Sterownik Weber czy magneti?

    Z opisu wynika. + na stykach B17 oraz B4 - na stykach C1 i B6 po zapłonie.

    Jak na Bosch to mówić, podam inne piny.
  • #5
    plonski15
    Level 10  
    Co do masy:
    była podawana bezpośrednio z akumulatora na obudowę sterownika (mam nadzieje że obudowa jest podłączona do masy i to coś daje............)

    A co do tych styków:


    Z opisu wynika. + na stykach B17 oraz B4 - na stykach C1 i B6 po zapłonie.

    że tak spytam co oznacza B17 i C1 cyfra to numer styku a litera ?? Na schemacie który mam wystepuje tylko A i B i tyczy się oznaczenia kostki która jest podłączona do sterownika Lewa czy prawa.

    Dziś po kolejnej wizycie u mechanika pozostaje chyba tylko jedyne wyjście podmiana kompów i patrzenie czy coś pomoże :cry:

    Pozdro
  • #6
    emeryt2
    Level 42  
    Z tą masą na obudowę sterownika to wyskoczyłeś , jak Filip z konopi. Nie koniecznie jest połączona z masą wew.sterownika.
    W obydwóch sterownikach masa jest na C1.
  • #7
    plonski15
    Level 10  
    A ktoś może pamięta lub ma jakiś wykaz połączeń masowych w Punto II gdzie ich szukać ?? No i w szczególności gdzie idzie ta masa C1 od sterownika.......

    Pozdro....
  • #8
    emeryt2
    Level 42  
    Ja rozumiem , że dzisiaj niedziela , skup się kolego , wyżej Domex napisał co potrzeba sprawdzić i gdzie co jest. Masa to jest minus , skąd jest brana na sterownik i jakim przewodem - trzeba poszukać , a najlepiej sprawdzić.
  • #9
    domex32
    Moderator of Cars
    plonski15 wrote:
    jak pisałem pomaga odpięcie kostki od komputera a teraz jeszcze wyciągam jeden bezpiecznik zasilający sterownik wtrysku i też odrazu pomaga


    Zastanawia mnie czy to wina sterownika czy przez brak kontaktu styków, sterownik się czasem nie "zapętla"?
    Kolego emeryt2 co sądzisz?
  • #10
    plonski15
    Level 10  
    Jeszcze odemnie :D słyszałem wielkokrotnie już że podobno zdarza się ze padają sterowniki silnika w Punto II (sterowniki jak dobrze je określam "hybrydowe"). Opinia zasłyszana z serwisu mojego elektryka i z innych stronek. W samochodzie zostało sprawdzone podobno już wszystko (chodzi o przewody kostki) również stacyjka. Serwis i elektryk postawił na winę sterownika, ja już chyba też się do tej opini przekonałem. "podobno te komputery da się jakoś reanimować" mój elektryk też tak stwierdził lecz po jego rozebraniu powiedział że to co niby siadało kiedyś już w tym modelu sterownika zostało poprawione przez fabrykę i tu raczej nikt nic nie zrobi, dla 100 % pewności w tygodniu będzie próba podmiany komputerów jak pomoże trzeba będzie kupić nowy :cry:

    Ale mam tu takie pytania:
    Czy zdarzało się że uległ uszkodzeniu Body Komputer ??

    Na niektórych forach chwalili magików z Tych którzy podobno naprawiają te komputery i po konsultacjach ze swoim elektrykiem nie wiem czy próbować tam go wysyłać, czy przez to nie utopie niepotrzebnie pieniędzy..... ??
  • #11
    wodziu1
    Level 2  
    Witam, do dzisiaj miałem podobny problem z Moim fiatem punto2 silnik1.2 8 zaworowy 60km.Odwiedziłem dużą ilość fachowców , brak efektów.Mechanik sugerował sterownik i czujnik położenia wału,mistrz od gazu wykluczył problem z instalacją gazową-sugerował stykologię(problemy z masą),fachowiec od sterownika wykluczył wstępnie jego uszkodzenie(nietypowe objawy-najczęściej występuje nierówna praca silnika,brak sterowania w początkowej fazie pracą dwóch cylindrów).nie będę opisywał wszystkich Moich pomysłów, wspomnę o ostatnim który dał wspaniały rezultat (usunąłem bezpieczniki zasilające instalację gazową),wszystko jest OK.W najbliższym czasie atakuję mistrza od gazu podejrzewam uszkodzony emulator.Pozdrawiam.Ps.Mój samochód gasł na wolnych obrotach najczęściej światła i skrzyżowania-nic przyjemnego!
  • #12
    vvaldek
    Level 28  
    jesli miga radio to prawdopodobnie zanika sygnal CAN i tu wina moze lezec po stronie body komputera ,ale trzeba najpierw dokladnie sprawdzic instalacje. Co do gasniecia to najpierw sproboj zmienic swiece np takie jakie sa zalecane przez fiata . Niewlasciwe swiece powoduja ze komp. sie zawiesza.
  • #13
    domex32
    Moderator of Cars
    W 1,2. często zabrudza się przepustnica i silnik regulacji wolnych obrotów, które często przemywam, ściągam klemę na 20 minut i autko znowu przeleci 30 tys km, po czym problemy wracają( silnik gaśnie, nie mam mocy, przerywa).
  • #14
    wodziu1
    Level 2  
    Czekałem z tym wpisem aby mieć pewność że Mój samochód jest już sprawny,po naprawie jeżdżę już około miesiąca i wszystko jest OK!Chcę w tym miejscu podziękować vvaldkowi,w Moim przypadku również winne były żle dobrane świece(mistrz założył świece do fiata dukato silnik dwu litrowy)po wymianie na świece polecane do punto2 silnik 1.2 8v wszystkie objawy ustąpiły(gaśnięcie na wolnych obrotach z blokadą sterownika).Pozdrowienia i wielkie dzięki za pomoc!