Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Za duże napięcie z alternatora fiat CC.

17 Lut 2009 22:43 7272 14
  • Poziom 9  
    Witam,
    Jak w temacie, napięcie normalnie na aku to jakieś 12,8 gdy włączę silnik wzrasta do 18V!!! i ciągle rośnie! a akumulator zaczyna się "gotować". Co może być tego winą?? Dodam że jest nowiutki regulator napięcia, myślicie że sprzedali mi niesprawny? Czy może widzicie jakąś inna przyczynę? Za wszelkie uwagi dziękuję!
  • Poziom 9  
    Teraz nie chce mi się iść do auta żeby powiedzieć jaki altek ale nie ma jak źle podłączyć regulatora a właściwie regulatora ze szczotkami bo to razem było jeden bolec na kontrolkę a drugi na wirnik jak się nie mylę. Przed wymianą wszystko działało jak należy tylko ładowanie było słabe i nie stałe przez bardzo wytarte szczotki. Dodam jeszcze że to CC 700 rocznik 1996.
  • Poziom 9  
    No więc na alternatorze jest napisane "Elmot AA125R, 14V, 55A. Sprawdziłem opór wirnika wynosi jakieś 3,5 ohma. A jak sprawdzić czy diody działają poprawnie? Proszę o wszelkie rady!
  • Moderator Samochody
    Przerwa w uzwojeniu magneśnicy, zwarcie przewodów ( w okolicy pierścieni ślizgowych)/ uszkodzony regulator . Diodom daj spokój.
  • Poziom 11  
    Ja proponuję wymontować alternator i przetestować go na stanowisku do badania alternatorów.Przebadamy alternator w pełnym zakresie.Jeśli nie będzie osiągał parametrów,należy sprawdzić poszczególne części (regulator.prostownik,wirnik,stojan).
  • Poziom 20  
    Niestety kolego żeby sprawdzić mostek prostowniczy będziesz musiał rozebrać alternator. Lepiej jak masz możliwość weź od kumpla na chwile taki sam regulator i sprawdź napięcie. Jeżeli dalej takie objawy to niestety alternator na stół. Żeby sprawdzić diody najpewniej będzie trzeba odlutować uzwojenia z mostka prostowniczego i pomierzyć miernikiem spadek napięcia na złączach PN
  • Poziom 9  
    robokop napisał:
    Przerwa w uzwojeniu magneśnicy( w okolicy pierścieni slizgowych)


    Można jaśniej ?:) jak to sprawdzić? Jak już mówiłem regulator nowy ale jakby nie było może mieć jakąś wadę fabryczną.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Może założę stary regulator? tylko tam są szczotki mocno wytarte, i zobaczę czy napięcie też będzie takie wysokie? Czy da mi to coś przy wytartych szczotkach czy napięcie może być przez to nieco oszukane?
  • Poziom 20  
    Kolego czasem oprócz regulatora wycierają się pierścienie ślizgowe. I to morze być przyczyną "Przerwa w uzwojeniu magneśnicy( w okolicy pierścieni ślizgowych)". Jak jesteś pewien za regulator to alternator na stół i dokładne oględziny pierścieni ślizgowych i mostka za jednym razem. Jak nie wiesz jak to zrobić to polecam ci wizytę u elektryka samochodowego który ci zregeneruje alternator i nie powinno być zbyt drogo. Kiedyś jak miałem warunki i czas bawiłem się w wymianę pierścieni, łożysk itp. Zauważalnym że wygodniej jest to zawieść do fachowca i zazwyczaj jest szybciej i cena robocizny nie jest wcale dużo większa od części.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    jaworskiauto napisał:
    pierścienie nie mają w tym przypadku nic do rzeczy, są dwie możliwości, albo uszkodzona dioda wzbudzająca, albo regulator napięcia i jeżeli żaży się kontrolka ładowania to na 200% dioda, a jeżeji nie to traiłeś zły regulator


    Czy kolega jaworskiauto na pewno wie co pisze ? Przy uszkodzonych diodach wzbudzenia to by niedoładowywał chyba.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...nator+cc&sid=611eabbcabb5fc45a72c81aedb45a21d
  • Poziom 9  
    Kontrolka się nie świeci bo jakby nie było ładuje tylko z za dużym napięciem a to chyba regulator nim steruje tak? może nie ogranicza on napięcia do tych 14V może zepsuty no nie wiem spróbuje przełożyć z nowego regulatora szczotki do starego i zobaczę co się będzie działo, chciałem zareklamować regulator lecz trzeba czekać 2 tyg. więc ja dziękuje... Dam znać co i jak, dzięki.
  • Poziom 9  
    Już po usterce :) NARESZCIE!! No więc była to wina regulatora, założyłem do swojego starego regulatora szczotki od nowego i hula napięcie wynosi po włączeniu jakieś 14,5V przy włączeniu odbiorników nie spada poniżej 14 więc prawidłowo :) A więc nowe nie oznacza dobre :) dzięki wszystkim za pomoc!! Już na dziś koniec zabawy:D jutro wymiana szczęk z tyłu oby bębny były w porządku :) Pozdrawiam i dzięki raz jeszcze!