Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Za duże napięcie z alternatora fiat CC.

17 Lut 2009 22:43 7362 14
  • Poziom 9  
    Witam,
    Jak w temacie, napięcie normalnie na aku to jakieś 12,8 gdy włączę silnik wzrasta do 18V!!! i ciągle rośnie! a akumulator zaczyna się "gotować". Co może być tego winą?? Dodam że jest nowiutki regulator napięcia, myślicie że sprzedali mi niesprawny? Czy może widzicie jakąś inna przyczynę? Za wszelkie uwagi dziękuję!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 29  
    Sprawdż diody , opór wirnika ,jeżeli poprawne to regulator. Nie piszesz nic na temat alternatora , zależnie od typu jest możliwość złego podłączenia regulatora.
  • Poziom 9  
    Teraz nie chce mi się iść do auta żeby powiedzieć jaki altek ale nie ma jak źle podłączyć regulatora a właściwie regulatora ze szczotkami bo to razem było jeden bolec na kontrolkę a drugi na wirnik jak się nie mylę. Przed wymianą wszystko działało jak należy tylko ładowanie było słabe i nie stałe przez bardzo wytarte szczotki. Dodam jeszcze że to CC 700 rocznik 1996.
  • Poziom 29  
    Miałem na myśli dane alternatora nie auta ,ale jak napisałeś że nie można pomylić podłączenia to sprawdż diody a opór wirnika to około 3 ohm.
  • Poziom 9  
    No więc na alternatorze jest napisane "Elmot AA125R, 14V, 55A. Sprawdziłem opór wirnika wynosi jakieś 3,5 ohma. A jak sprawdzić czy diody działają poprawnie? Proszę o wszelkie rady!
  • Moderator Samochody
    Przerwa w uzwojeniu magneśnicy, zwarcie przewodów ( w okolicy pierścieni ślizgowych)/ uszkodzony regulator . Diodom daj spokój.
  • Poziom 11  
    Ja proponuję wymontować alternator i przetestować go na stanowisku do badania alternatorów.Przebadamy alternator w pełnym zakresie.Jeśli nie będzie osiągał parametrów,należy sprawdzić poszczególne części (regulator.prostownik,wirnik,stojan).
  • Poziom 20  
    Niestety kolego żeby sprawdzić mostek prostowniczy będziesz musiał rozebrać alternator. Lepiej jak masz możliwość weź od kumpla na chwile taki sam regulator i sprawdź napięcie. Jeżeli dalej takie objawy to niestety alternator na stół. Żeby sprawdzić diody najpewniej będzie trzeba odlutować uzwojenia z mostka prostowniczego i pomierzyć miernikiem spadek napięcia na złączach PN
  • Poziom 9  
    robokop napisał:
    Przerwa w uzwojeniu magneśnicy( w okolicy pierścieni slizgowych)


    Można jaśniej ?:) jak to sprawdzić? Jak już mówiłem regulator nowy ale jakby nie było może mieć jakąś wadę fabryczną.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Może założę stary regulator? tylko tam są szczotki mocno wytarte, i zobaczę czy napięcie też będzie takie wysokie? Czy da mi to coś przy wytartych szczotkach czy napięcie może być przez to nieco oszukane?
  • Poziom 20  
    Kolego czasem oprócz regulatora wycierają się pierścienie ślizgowe. I to morze być przyczyną "Przerwa w uzwojeniu magneśnicy( w okolicy pierścieni ślizgowych)". Jak jesteś pewien za regulator to alternator na stół i dokładne oględziny pierścieni ślizgowych i mostka za jednym razem. Jak nie wiesz jak to zrobić to polecam ci wizytę u elektryka samochodowego który ci zregeneruje alternator i nie powinno być zbyt drogo. Kiedyś jak miałem warunki i czas bawiłem się w wymianę pierścieni, łożysk itp. Zauważalnym że wygodniej jest to zawieść do fachowca i zazwyczaj jest szybciej i cena robocizny nie jest wcale dużo większa od części.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    jaworskiauto napisał:
    pierścienie nie mają w tym przypadku nic do rzeczy, są dwie możliwości, albo uszkodzona dioda wzbudzająca, albo regulator napięcia i jeżeli żaży się kontrolka ładowania to na 200% dioda, a jeżeji nie to traiłeś zły regulator


    Czy kolega jaworskiauto na pewno wie co pisze ? Przy uszkodzonych diodach wzbudzenia to by niedoładowywał chyba.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1174284.html
  • Poziom 9  
    Kontrolka się nie świeci bo jakby nie było ładuje tylko z za dużym napięciem a to chyba regulator nim steruje tak? może nie ogranicza on napięcia do tych 14V może zepsuty no nie wiem spróbuje przełożyć z nowego regulatora szczotki do starego i zobaczę co się będzie działo, chciałem zareklamować regulator lecz trzeba czekać 2 tyg. więc ja dziękuje... Dam znać co i jak, dzięki.
  • Poziom 9  
    Już po usterce :) NARESZCIE!! No więc była to wina regulatora, założyłem do swojego starego regulatora szczotki od nowego i hula napięcie wynosi po włączeniu jakieś 14,5V przy włączeniu odbiorników nie spada poniżej 14 więc prawidłowo :) A więc nowe nie oznacza dobre :) dzięki wszystkim za pomoc!! Już na dziś koniec zabawy:D jutro wymiana szczęk z tyłu oby bębny były w porządku :) Pozdrawiam i dzięki raz jeszcze!