Przewód po prostu przestał się zwijać. Sprzęt agd nie jest dla mnie tajemnicą ale w tej akurat dziedzinie-zwijacz nie mam żadnego doświadczenia. Po otwarciu okazało się że spirala jest luźna i nie za bardzo wiam jak te elementy ze sobą złożyć aby ona poprawnie działała. Dodam kilka fotek. Dzięki z góry za porady
Witam
Szpula z przewodem z niewidocznej na zdjęciu strony posiada kołek o który zaczepia się sprężyna. Składasz obie części, zawiń przewód w prawo na szpulę i obracając szpulą z nawiniętym przewodem naciągasz lekko sprężynę. Szpula współpracuje z hamulcem ( to ta czarna sprężynka na drugim zdjęciu, na szarej części) zabezpiecza on przed samoczynnym zwijaniem przewodu. no po naciągnięciu zachowaj ostrożność zanim zabezpieczysz cały zestaw. Siłę naciągu sprężyny musisz ustawić metodą prób i błędów - zbyt słaba nie zwinie przewodu, zbyt mocno naciągnięta nie pozwoli rozwinąć w pełnej długości.
głowy nie dam ale sprężyna widoczna na zdjęciu jes już przegięta na drugą strone , ana przyszłość to wystarczy styki ślizgowe posmarować tawotem i zwijacz pięknie zacznie zwijać bez jego rozbierania.
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli rychu27. Te dwie części z drugiego zdjęcia nachodzą na siebie jakby "twarzą" Tą częścią które mają do góry składają się do siebie i nie bardzo wiem jak sprężyna miałaby wychodzić na zewnątrz. Nie ma tam żadnego kołka
Spróbuj złożyć w/g wskazówek. Na opisanym zdjęciu czarny element założony wahliwie na szarej podstawie to ten hamulec. zabezpiecza przed zwinięciem przewodu w czasie pracy. Nic prościej się chyba nie da opisać. Powodzenia.
Radzisz żeby zaczepić spiralę z drugiej strony bębna z przewodem-nie da się przełożyć spirali przez bęben na drugą stronę. Jak? Popatrz na kolejność składania
Nie musisz kupować nowej.Wystarczy jeśli końcówkę podgrzejesz nad np.gazem i wyprofilujesz tak jak starą.
Niejedną sprężynę tak się dało naprawić(w starych zegarach i min.odkurzaczach)