Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento 700 stukanie w silniku posłuchaj

Robert 29 26 Mar 2009 08:29 35433 57
  • #31 26 Mar 2009 08:29
    Artur h
    Poziom 19  

    W moim CC700 z gażnikiem FOS jest podobnie . Stukot przy pracy silnika. Czasem jest a czasem chodzi cicho.Odgłos dochodzi z okolic głowicy i jestem na 99% pewny że hydrosztosy do wymiany(wałek był wymieniany). Dzwięk jest jednak inny niż w przypadku Robert 29.Dżwięk jest wyższy u mnie .Tu z kolei przypomina mi pukanie panewki.Możliwe że nagranie nie oddaje w pełni realizmu.Tak czy siak miałem pare aut w życiu i jest to dziwne że hydrosztosy w tych silnikach raz chodzą cicho a raz głośno co w innych autach nie ma miejsca. I jest głośno czyli padnięte lub cicho dobre. Jedyne pocieszenie że części są tanie. Pozdrawiam

  • #32 26 Mar 2009 09:08
    Arab78
    Poziom 10  

    Witam. Kolego uważam że wałek kupiłeś niepotrzebnie to po pierwsze, jeżeli to popychacze. Uważam że powodem tego stukania są popychacze na 40%, stuk ma nie taką częstotliwość i cichnie jak silnik schodzi z obrotów i obawiam się że przyczyną tego jest przepalona uszczelka pod głowicą, taki efekt będzie wtedy gdy uszczelka przepali się pomiędzy dwoma cylindrami. Pozdrawiam

    Dodano po 5 [minuty]:

    A co do tego co napisał Artur h to racja że popychacze w cc tak dziwnie pracują. Ale na 100% to nie panewki bo przy wolnych obrotach nie byłoby stukania.

  • #33 26 Mar 2009 09:26
    kuli82
    Poziom 9  

    Nie ma sensu zmieniać auta, miałem takowego.Po wymianie popychaczy i rozrządu chodził jak marzenie(ok.100 tyś). Niestety jak kupisz zamienniki popychaczy to szybko się będą wywalać. Na oryginałach pojeździsz aż miło. A szkoda nafty kupowac auto za 2-2,5 tyś i inwestować w niego jak w skarbonkę. Uwierz mi że lepiej jest pakować kasę w cieniasa:) Taniej:) A przy okazji rozrządu i popychaczy sprawdź jak wygląda uszczelka pod głowicą:)
    Przyjemności z jazdy :)

  • #34 26 Mar 2009 10:53
    Robert 29
    Poziom 13  

    @Arab78 troche mnie zmartwiłeś z ta uszczelką bo kupiłem już wałek i właśnie chcę zamawiać popychacze,dowiedziałem się również że w tym aucie już był robiony wałek rozrządu,tak więc ciekaw jestem co rzeczywiście to jest,jak sprawdzić czy uszczelka pod głowica jest dobra?
    @kuli82 dzięki... :)

    edit: aha powiedzcie jeszcze czy ta firma CAMSHAFT INTERNATIONAL produkująca popychacze jest dobra,bo są na allegro za 25zł za szt i chce je zamówić.

    pozdr...

  • #35 26 Mar 2009 12:43
    Artur h
    Poziom 19  

    Ja w Szczecinie namierzyłem hydrosztosy do tego bolidu za 36zł orginał fiata. Nie sądze że te CAMSHAFT INTERNATIONAL będą lepsze. Wiem że pewne to Febi Meyle. Pozdrawiam

  • #36 26 Mar 2009 13:29
    Arab78
    Poziom 10  

    Kolego Robert 29 Jedynie możesz to sprawdzić przez pomiar ciśnienia w cylindrach. Nie potrzebnie cokolwiek kupowałeś bo trzeba było najpierw rozebrać a dopiero wtedy kupić. Jak już masz to wymień już. Pozdrawiam

  • #37 14 Maj 2009 15:55
    Damianek189
    Poziom 1  

    Ile kosztuje nowy wałek rozrządu do cc 700 i popychacze?

  • #38 16 Gru 2009 18:18
    lampa145
    Użytkownik obserwowany

    160 wałek popychacze ok 30

  • #39 07 Mar 2010 15:43
    rychuslu89
    Poziom 10  

    Ktoś na forum może wie jak to jest z tym że można wymienić wałek rozrządu bez demontażu głowicy mógłby ktoś napisać jak to dokładniej zrobić ?

  • #40 14 Mar 2010 16:16
    Furekxx
    Poziom 2  

    Witam. Ja też posiadem CC 700 1997 rok. I Też miałem taki stukot w silnku, wymieniłem 4 popychacze, pojeździłem tydzeń i to samo tłucze się i to jeszcze bardziej. Co teraz ? Jaka jest przyczyna

  • #41 14 Mar 2010 17:46
    viper555
    spec od auto-elektro

    Furekxx napisał:
    Witam. Ja też posiadem CC 700 1997 rok. I Też miałem taki stukot w silnku, wymieniłem 4 popychacze, pojeździłem tydzeń i to samo tłucze się i to jeszcze bardziej. Co teraz ? Jaka jest przyczyna


    Wałek rozrządu zjechany /krzywka/ przeważnie na pierwszym cylindrze. Na temat wymiany już wszystko napisano tylko poszukać.P

  • #43 21 Mar 2010 10:18
    marcin_nr
    Poziom 9  

    Witam,
    Czy autor tego postu doszedł to tego co powodowało te stuki?? Ja mam taki sam problem. Stuka lekko na wolnych obrotach a na wyższych to dzwoni stuka czy dzwoni niemiłosiernie w każdym razie jest to taki metaliczny dźwięk. Po odkręceniu nakrętki z odpowietrzenia skoczni korbowej bucha powietrze i podobno to znak do remontu silnika. Silnik ma zaledwie 70 tys na liczniku (mam go od nowości). Jak go rozbujam podczas jazdy tak do 80-90km/h stukot zanika w znacznym stopniu?? Nie wiecie co może być powodem takich problemów??

  • #44 21 Mar 2010 10:25
    Artur h
    Poziom 19  

    To rozrząd.A dokładnie hydrosztosy + wałek. Utrzymywanie poziomu oleju blisko górnej kreski na bagnecie często pomaga przy takich dolegliwościach. Jeśli chodzi o duże ciśnienie wydobywające się ze skrzyni korbowej podczas pracy silnika to w tej konstrukcji silnika normalka.Jeśli silnik nie bierze oleju ponad normę nie ma co się tym faktem przejmować

  • #45 21 Mar 2010 11:56
    marcin_nr
    Poziom 9  

    Dorzucam filmy z dźwiękiem jak pracuje silnik. Na niskich obrotach świeci mi się kontrolka z ciśnieniem oleju. Mechanik powiedział, że to silnik i w każdej chwili moze mi korbowód bokiem wyskoczyć... Na niższych obrotach ten dźwięk jest minimalny... Na ssaniu i podczas gazowanie wrzeszczy niemiłosiernie...

    http://starskyshaggy.wrzuta.pl/film/8KNfG2HqODO/cc_700_problem_z_silnikiem

    http://starskyshaggy.wrzuta.pl/film/0mgyQiWdrI0/cc_700_problem_z_silnikiem_cd..

  • #46 21 Mar 2010 18:54
    marcin_nr
    Poziom 9  

    Przepraszam, że jeszcze raz piszę. Ale nikt nie spotkał się z takimi objawami jak w filmikach powyżej?? Dzięki za ewentualne uwagi

  • #47 21 Mar 2010 19:47
    grzeman1
    Poziom 10  

    Powiem tak. Miałem CC 700 z gaźnikiem. Takie objawy miałem jak został uszkodzony mechanicznie alternator

  • #48 21 Mar 2010 20:15
    Artur h
    Poziom 19  

    Możliwe że jest to luz na panewce korbowodowej bądż na sworzniu tłokowym. Ja jednak stawiam na padnięte hydrosztosy(ok 30zł szt). Ciśnienie na wolnych mruga ,to oznaka uszkodzonej,czy wyrobionej przedniej panewki głównej na wale korbowym (30zł orginał na necie)lub brak zaślepki na wale.Wchodzi jeszcze w grę za duży luz między otworem w bloku i wałkiem rozrządu,w którym się obraca. Może powodować spadek ciśnienia na tyle że hydrosztosy nie są właściwie zasilane,przez co są zapowietrzone i nie redukują nadmiernego luzu zaworowego.Nie wykluczam zowalizowanych krzywek wałka rozrzadu i co za tym idzie wyrobionych w miejscu styku z krzywkami hydrosztosów(wałek do wymiany ok 150zł).

  • #49 21 Kwi 2010 18:58
    magazynn
    Poziom 10  

    Kolega powyżej ma rację. Na 99,9999% popychacze hydrauliczne zaworów (23,-PLN/szt.). Wymana na lewo to do 100,- PLN. Może wałek jest cały. Tego nie wiesz. Czasami siadają 1,2 popychacze, nie zawsze 4 na raz. Ale za taką cenę lepiej kupić 4. Nie jeździć, bo rozwalisz wałek.

  • #50 29 Cze 2011 16:57
    rychuslu89
    Poziom 10  

    Mój proble z autem znikł...sprzedałem auto !

  • #51 19 Kwi 2013 08:47
    Duchowniczek
    Poziom 14  

    Powiem tak miałe to samo 3 dni jezdziłem normalnie rano podchodze odpalam , i nawala cos, olałem to sb mysle wróce i popatrze , po pracy dolałem oleju i to samo postanowiłem ze pojade do mechanika <serwis> mam do nieo około 3 km i wiecie co nie dojechałemm , auto straciło moc silnik zblokowało nie dało sie przekrecic wałem a ni nic wiec złom :) takze to b wałek rozrządu

  • #52 20 Kwi 2013 21:18
    damian20299
    Poziom 2  

    Witam mam ten sam problem cos mi puka w silniku nie wiem co to jest i gdy przejade sie jakies 30 do50 metrów temperatura mi wzrasta do 80 90 stopni na zdjeciu zaznaczyłem mniej wiecej gdzie to słyczac i cały czas swieci mi sie kontrolka od oleju a napewno jest bardzo prosze o pomoc Cinquecento 700 stukanie w silniku posłuchaj

  • #53 20 Kwi 2013 23:01
    Duchowniczek
    Poziom 14  

    hmm mozliwe tez ze popychacze juz są wyrobione i za daeko sie wciskają ,zawory?
    tłok? Mój brat identyko w tym samym miejscu miał takowe pukanie pojezdził 3-4 dni i silnik padł nawet na pyche jak próbował to sprzegło sie slizgało taki był opór silnika .
    Sprawdz stan Oleju w silniku i skrzyni moze gdzies wody dostaje i sie zzaciera ,trze ::)
    Nie chcem cie martwic ale to dosc powazny problem w tych specyficznych autach :)

  • #54 22 Kwi 2013 09:19
    damian20299
    Poziom 2  

    dodam jeszcze ze zauważyłem że do oleju dostaje sie jeszcze płyn z chłodnicy

  • #55 22 Kwi 2013 12:50
    Duchowniczek
    Poziom 14  

    Uszczelka pod głowicą ?? Jesli zmienisz uszczelke i dalej to samo to jest gdzies mikropękniecie w głowicy albo w bloku , daj głowice do planowania i sprawdzenia :) Mam nadzieje ze pomogłem

  • #56 22 Kwi 2013 20:37
    damian20299
    Poziom 2  

    dzieki jak cos bede pisał

  • #57 23 Kwi 2013 07:52
    Duchowniczek
    Poziom 14  

    Samochód sie grzeje podczas jazdy? gotuje sie ? Zbiorniczek wyrównawczy tłusty ? Kopci na biało ?

  • #58 06 Sty 2014 16:43
    michal8857
    Poziom 10  

    Witam.Ostatnio borykałem się z takim problemem.Najpierw były stuki aż doszło do tego, że nie można było uruchomić silnika.Na pierwszym cylindrze szklanki popychaczy były tak wytarte,że w jednej z nich zrobiła się nawet dziurka.Po wymianie szklanek problem znikł i silniczek pracuje cichutko, aż się chce jeździć.Dodam jeszcze,że przed pojawieniem się tej usterki wymieniłem łańcuch i zębatki rozrządu.