Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento 700 stukanie w silniku posłuchaj

18 Lut 2009 13:02 36615 57
  • Poziom 13  
    Witam,kupiłem nie dawno cc 700 przebieg 117tys, silniczek fajnie chodził cicho dosyć,aż wczoraj odpaliłem go i było słychać taki stukot z silnika(poniżej jest link gdzie można posłuchać ten odgłos) mniej więcej można określić że wydobywa się gdzieś w okolicach środka silnika jest tam pompa paliwa i zastanawiam się czy to nie jest związane z pompą ? dodam jeszcze że dziś jak by ciszej to słychać bo przy zamkniętej masce w aucie nie jest to tak bardzo słyszalne jak wczoraj.Proszę o jakieś sugestie co ewentualnie mogło by być przyczyną takiego odgłosu.Dodam jeszcze że miałem bardzo blisko silnika telefon jak to nagrywałem więc słychać to głośno,w rzeczywistości aż tak bardzo tego nie słychać.
    kliknij aby posłuchać
    pozdrawiam..
  • Poziom 29  
    Ściągnij pasek alternatora i zobacz czy nie zginie ten hałas
  • Poziom 20  
    Dokładnie Rozrząd,łańcuszek i kólka do wymiany
  • Poziom 13  
    enauto napisał:
    Ściągnij pasek alternatora i zobacz czy nie zginie ten hałas



    Alternator nie hałasuje bo łożyska w nim wymieniałem kilka dni temu bo wył.Myślałem też że koło pasowe trze bo na nim jest taki odstajacy kawałek i że trze o blache,ale raczej chyba jak koledzy mówią rozrząd,na tym sie chyba skupie.
    dzieki i pozdrawiam...
  • spec od auto-elektro
    Nie rozrząd bo to można wymienić przy okazji ,jest zjechany wałek rozrządu i popychacze hydrauliczne.P
  • Poziom 10  
    Stawiam na popychacze hydrauliczne,sprawdż olej
  • Moderator Samochody
    viper555 napisał:
    Nie rozrząd bo to można wymienić przy okazji ,jest zjechany wałek rozrządu i popychacze hydrauliczne.P


    A posłuchaj jeszcze raz - wyraźnie słychać wycie i grzechot, łańcuch piłuje po deklu. Popychacze stukają , szczególnie na zimnym silniku.
  • spec od auto-elektro
    Można spróbować i nalać pełny stan oleju bo to najlepsze do tych silników ,jeżeli sytuacja będzie się powtarzać to znaczy że ktoś sprzedał bo wiedział że trzeba dołożyć.P
  • Poziom 13  
    Myślę że stwierdzenie w moim pierwszym poście że wczoraj było cicho a dziś stuka,to może nie dokładnie być tak bo jak maska jest zamknieta to dość cicho chodzi tylko właśnie wczoraj taki stuk wychwyciłem słuchem i otworzyłem maskę i zainteresowałem sie tym,więc mógł się poprostu nasilić.
  • Poziom 28  
    Przecież ewidentnie słychać że coś zaiwania bo blasze na rozrząd to jest za głośne bo stuk zagłusza pracę silnika.
    Zobacz czy coś ci się nie poluźniło podczas zdejmowania i zakładania alternatora.
  • Poziom 13  
    Teraz odpaliłem silnik i jest znowu ciszej,nie słychać takiego wyraznego stukania :/ jak wcześniej.
  • Poziom 12  
    a wciśnij sprzęgło i posłuchaj czy coś się zmienia
  • Poziom 13  
    Po wciśnięciu sprzęgła nic się nie zmienia,myślę że tak jak koledzy piszą łańcuszek rozrządu albo bardziej prawdopodobne popychacze,tak czy inaczej trzeba będzie rozebrać i zobaczyć,ale na razie dam sobie spokój chyba że się będzie bardziej nasilać to wtedy będę działał,dodam że dżwięk który słychać w moim nagraniu nie oddaje w 100% tego co rzeczywiście słychać,nie ma to jak stać obok silnika i na żywo posłychać :) ,dziękuje za zainteresowanie tematem,napiszę jak będę coś z tym robił to wtedy się dowiemy co to tak hałasowało,dodam tylko że teraz słabiej znowu to słychać,a po zamknięciu maski w środku jest całkiem cicho.

    Edit:
    Mam jeszcze takie pytanie,załóżmy najgorsze w tym przypadku czyli że trzeba będzie wymienić wałek i popychacze zaworów ile czasu mniej więcej zajmie mi taka wymiana jak dobrze pójdzie?
    Edit2:
    mam jeszcze taki objaw że silnik nie równo chodzi,tzn obroty falują mam gaznik FOS,pomijajac winę gażnika wyczytałem że takie nie równe obroty mogą powodować również zużyte popychacze? co wy na to?wychodziło by więc na popychacze...
    pozdrawiam...
  • Poziom 9  
    moim zdaniem bankowo nie popychacze hydrauliczne i wałek rozrządu emitują ten hałas. Mam w swoim cc tą usterkę i odgłos jest zupełnie inny, większa częstotliwość i wogóle
  • Poziom 13  
    hm, nigdy nie słyszałem jak stukaja popychacze,ale wydaje mi się że powinien to być bardziej głuchy dżwięk ze wzgledu na ich położenie a tutaj dość wyrażnie słychać,i wydaje mi się też że dżwięk jest dobrze słyszany po środku silnika ale blisko pokrywy rozrządu,więc może jednak łańcuszek rozrządu,jak się ociepli to sie tym zajme

    pozdrawiam..
  • Poziom 20  
    Robert 29 napisał:
    hm, nigdy nie słyszałem jak stukaja popychacze,ale wydaje mi się że powinien to być bardziej głuchy dżwięk ze wzgledu na ich położenie a tutaj dość wyrażnie słychać,i wydaje mi się też że dżwięk jest dobrze słyszany po środku silnika ale blisko pokrywy rozrządu,więc może jednak łańcuszek rozrządu,jak się ociepli to sie tym zajme

    pozdrawiam..
    Miałem ten sam problem w Seicento wystarczyło dolać oleju na max i po problemie.Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Właśnie wczoraj dolałem tak do 3/4 stanu na miarce a może i troche więcej,dalej słychać ale różnie z tym jest, raz bardziej raz mniej słychać,ale nie zrobiłem za dużo kilometrów w sumie może 10km,ale w takich odcinkach 3x3km mniej więcej, raczej nie robie dłuższych tras jak na razie niż 3-5km,póżniej auto stoi kilkadziesiat minut czasem parę godzin i znowu około 3km, może takie krótkie odcinki trasy jakie robie maja jakiś wpływ na ten stuk?
    @krisi3 Po jakim czasie od dolania oleju ucichł ten stuk?
  • Poziom 28  
    Mnie się wydaje że skoro robisz takie krótkie odcinki to poprostu część mechanicznych elementów w twoim autku jest jeszcze "zimna" i dlatego tak stuka.
    Zresztą silniki w 700 chodzą tak "metalicznie"

    Jaki olej masz wlany?
    Kiedy był robiony rozrząd w tym aucie?
  • Poziom 13  
    Olej to mineralny Lotos 15W-40 ,a rozrząd nie wiem kiedy był robiony,wiem że gość który miał te auto to dbał o te rzeczy,tzn regularne wymiany oleju itp.,może uda mi się z nim skontaktować to zapytam go.

    pozdr..
  • Poziom 13  
    Witam :)
    Swojego czasu byłem w posiadaniu takowego auta :( Po pewnym czasie eksploatowania uszkodził mi się rozrząd a mianowicie ,, szklanki " hydropopychaczy się zużyły tzn zrobiły się na nich wgłębienia . Automatycznie musiałem wymienić wałek rozrządu,ponieważ tzw łezki sie zdeformowały .U mnie stukot był właśnie tym spowodowany .Po wymianie wszystko w porządku .
    Ps: a tak na marginesie to te auto to naprawde jest awaryjne ,gaznik półautomatyczny też ma fajny :(
  • Poziom 12  
    prawdopodobni ma sz do wymiany wałek rozrządu i szklanki hydrauliczne na bank
  • Poziom 10  
    na 90% popychacz, pewnie będzie jeszcze do wymiany wałek rozrządu jak długo tak klepie.
  • Poziom 20  
    al41 napisał:
    na 90% popychacz, pewnie będzie jeszcze do wymiany wałek rozrządu jak długo tak klepie.

    Praktycznie po 300/400 metrach ale z tego co opisujesz to widzę że chyba masz problem z regulatorami znajomy mechanik mówił mi że to słaby punkt Fiata .Pozdro.
  • Poziom 13  
    No to fatalnie,jak do wymiany będzie wałek i popychacze,chcę się za to sam wziąść,kiedyś troche pomagałem na warsztacie to chyba bym sobie poradził,pytanie czy do wymiany wałka rozrządu i popychaczy trzeba zdjąć głowicę bo czytałem w książce naprawa cinquecento.pdf że trzeba,a ktoś inny chyba na forum pisze że nie trzeba?

    pozdr...
  • spec od auto-elektro
    Żadnej głowicy się nie ściąga , operacja prosta jedynie potrzebny klucz rurowy do odkręcenia nakrętki na wale aby zdjąć rozrząd.P
  • Poziom 13  
    viper555 napisał:
    Żadnej głowicy się nie ściąga , operacja prosta jedynie potrzebny klucz rurowy do odkręcenia nakrętki na wale aby zdjąć rozrząd.P


    aha, to przynajmniej o tyle dobrze że nie ma aż tak dużo roboty z tym...

    pozdr..
  • Poziom 13  
    Witam znowu..
    Pomału kompletuję części,mam już nowy oryginalny wałek,niedługo kupie popychacze i uszczelki,napiszcie jeszcze czy trzeba po wymianie walka i popychaczy regulować luz zaworów?

    pozdrawiam...
  • Poziom 21  
    Witam

    Przerabiałem ten temat ok 5 lat temu jak posiadałem te cudo.
    Co do luzów zaworowych w moim przypadku nie było możliwości ich ustawienia ze względu na budowę mechanizmu klawiatury, która to nie miała śrub regulacyjnych. Nie wiem jak było we wcześniejszych rocznikach - ja posiadałem rocznik 1996.
    Do wyjęcia popychaczy proponuję użyć długiego drutu o średnicy ok 2.5-3 mm. Tak jak wspomniał jeden z przedmówców nie musisz ściągać głowicy.

    Proponuje przed montażem zalanie nowych popychaczy olejem, najprościej to zrobić wlewając olej do wysokiego naczynia i w nim poustawiać popychacze aby były całe zakryte. Wstępne napełnienie olejem da nam szansę na szybsze napełnienie się olejem podczas uruchomienia silnika po naprawie. Odgłos może występować do paru minut, w tym czasie niech silnik sobie pracuje na wolnych obrotach.

    W moim przypadku wymiana nie przyniosła oczekiwanych efektów przez lekkie wyrobienie gniazd popychaczy, efektem czego było niedostateczne ciśnienie na popychaczach gwarantujące niezawodną pracę objawiające się po dłuższym czasie charakterystycznym stukotem.

    To było by na tyle.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia
  • Poziom 13  
    Dzięki za odpowiedz, czytam opinie o tym aucie i coraz cześciej myślę żeby sprzedać je i dołożyć to co mam w nie włożyć i kupić jakieś inne,w tym mam jeszcze do wymiany progi i zawieszenie do zrobienia, ale z drugiej strony jak je zrobie to wiem na czym jeżdzę jak nowe części są,a z kolei jak kupię auto za np. 2-2,5tys to nie wiem czy sie nie nadzieje na jeszcze gorsze :/

    pozdrawiam..