Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy taki prostownik wystarczy do rozruchu diesel-a 1,6TD

18 Lut 2009 15:29 11274 14
  • Poziom 13  
    Witajcie.
    Mam pytanie, czy taki prostownik:Tutaj wystarczy by uruchomić w czasie awarii akumulatora silnik Diesel !,6TD, rocznik 1991.W innym miejscu piszą,że on ma prąd rozruchu tylko 100-120A.Ewentualnie proszę podać namiary na odpowiedni.Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 32  
    To zwykłe gówno gdzie za 300zł i z takimi kabelkami i gabarytami. To ma może 15A na zwarciu. Śmiech na sali jak można tak ludzi oszukiwać. To nawet malucha nie rozpali.

    Dodano po 1 [minuty]:

    300A to będzie wyglądał jak spawarka i to dobra i takie same na grubość będzie miał kable jak w spawarce. A cena takiego ponad 2000zł.
  • Poziom 13  
    Dziękuję koledzy, a jaki radzicie kupić prostownik?
  • Moderator Samochody
    No nie no to są kpiny, 300 A to może jego typ ;p.

    Do rzeczy, potrzebujesz prostownika do ładowania akumulatora czy potrzebujesz urządzenie rozruchowe pozwalające odpalić auto w krótkim czasie?
  • Poziom 15  
    chyba ktoś dodał za dużo z jedno zero ma to ze 30 a nie 300 :)

    mam podobny w firmie tylko bez tzw "rozruchu" - nic specjalnego potrafi gotować akumulatory

    2000zł to przesada ale z -700- 1000zł trzeba dać za czegoś wart prostownik normalnym prądem rozruchowym.
  • Poziom 32  
    1
    2

    Jest tego sporo, te co mają ceny powyżej 1000zł, za takimi można sie oglądać.
  • Poziom 33  
    Tak,, oszustwo!, chyba żeby 300mA.
  • Poziom 26  
    Kiedy jeszcze pracowałem,często zdarzało mi się uruchamiać nawet TIR-y,których kierowcy/najczęściej obcokrajowcy/wyładowywali aku na postoju w nocy.Miałem do tego urządzenie rozruch.1-faz z trafem i 2 diodami 100A.Oczywiście urządzenie było bardziej rozbudowane i można było ładować aku 12V i 24V,odsiarczać aku oraz dokonywać rozruchu silników.Trafo miało przekroj jakieś 30-40cm.Napięcie w czasie rozruchu wynosiło ok.11V.I rzecz najważniejsza,do rozruchu ZAWSZE potrzebny był aku,nawet ten rozładowany.Wystarczyło go podładować w ciągu 10-15 min i wio...Jeśliby ktoś chciał uruchomić silnik bez aku,to taki prostownik rozruchowy musiałby dać w momencie rozruchu ok 400-500A,a takie wartości prądu posiada mało która spawarka.Obecnie w domu mam trafo o przekroju 30cm2 i 2 diody 200A.Trafo ma odczepy,tak,że do wykonania rozruchu silnika stosuję nap.11,5V.Pod obciążeniem spada do 10V.Jeszcze nie spotkałem auta,którego bym nie uruchomił,nawet w te mrozy,które były.
  • Poziom 15  
    Te prostowniki to mogą stanowić wyposażenie warsztatów. Normalnie jeśli masz jeden samochód to nie najmniejszego sensu wydawać tyle na urządzenie którego użyjesz 2 razy w roku. Wystarczy zwykły prostownik co by od czasu do czasu doładować akumulator + kable rozruchowe.
  • Poziom 13  
    Dziękuję koledzy za odpowiedzi.
    Zastanawiam się,nad zakupem prostownika, a że ostatnio miałem problemy z akumulatorem (był zbyt słaby 45Ah i już wyeksploatowany), skłoniło mnie to do takiej myśli: a może kupić prostownik i to z rozruchem, na nagłe sytuaqcje? Widzę jednak,że ceny ich to kosmos, więc kupię pewnie zwykły prostownik,by już nie pożyczać.Akumulator mam nówkę więc jest dobrze.
    Pozdrowionka dla Was.
  • Poziom 12  
    Witam
    Zima blisko ja powiem wam tak na złomie kupiłem za 80 zł trafo od zgrzewarki odwinąłem do 15V dałem diody z bestera{wirówki}też złom razem z trafem mam prostownik z rozruchem w pracy znajomy mechanik odpala passaty,t3,itp. nawet bez akumulatora {sporadycznie} ale teraz na pierwotnym chcę dać regulację{ mam na 5A diodach gretza z tyrystorem ruskim ky 202M} jakiś mocniejszy by był lepszy?
  • Poziom 15  
    Co to za mechanik skoro odpala samochody bez akumulatora? 5-cio amperowe diody z tyrystorem? Chyba masz je na pierwotnym zamiast triaka? Jeśli tak to sobie komplikujesz...
  • Poziom 12  
    Tam taki układ był tylko nie wpięty w ogólnie to patent {zmota} ale żuka i Passata raz odpalali naprawdę bez akumulatora bo stare były poprostu suche ze starości (jakieś 10lat +) .Mówisz traka dać ?Można by było ale to chyba na nic bo nie wiem czy warto ?
    W graciarni znalazłem auto trafo 2,5 KVA i tym ostatecznie wyreguluję napięcie.
    Ale tak na marginesie to tylko w sytuacji awaryjnej jest wyjmowane .Ewentualnie jak jakiś silnik po robocie ma bardzo ciężko to się ratują.
  • Poziom 15  
    slvestr napisał:
    1
    2

    Jest tego sporo, te co mają ceny powyżej 1000zł, za takimi można sie oglądać.


    Witam.

    Ten drugi [2] mamy w firmie i jest OK mogę polecić ma kopa.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    Witam jakie Ski są w tym prostowniku - znaczy o jakiej wartości mają S-ki , chodzi o Herkulesa300 ?