Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Congo, a Congo jr + 20 submaster's.

LuckyDj 18 Lut 2009 19:31 3376 14
  • Pomocny post
    #2 22 Lut 2009 19:00
    diodakiler
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    Nie pracowałem na tych stołach. Ale Patrząc na możliwości mają te same dlatego brał bym duży stół, tam gdzie jest wszystko w jednym a nie kombinować i dokupywać dodatkowe suby.
    Nie wiem jaka jest cena za dane sterowniki ale brał bym pełna wersje.

    0
  • #3 23 Lut 2009 13:45
    LuckyDj
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    Napisałem orientacyjny projekt oświetlenia i rozesłałem go do różnych firm. Sugerowałem coś z Avolite, ale dostałem taką właśnie propozycję "Congo jr + 20 submaster"
    Też wolałbym duży Congo, tylko nie wiem jaka jest różnica w cenie i co na to urząd miasta ;)
    Całe oświetlenie (bez konstrukcji i okablowania) to koszt ok 0,5mln zł tak więc pewnie wielkiej różnicy im to nie zrobi.

    0
  • Pomocny post
    #4 23 Lut 2009 13:59
    diodakiler
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    No za taka sumę to raczej nie :)
    Ale polecił bym GrandMa 1 pełną wersje. Jest to stół przyszłościowy a nawet bardzo przyszłościowy. Lecz trochę kosztuje.

    0
  • #5 23 Lut 2009 14:10
    LuckyDj
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    Najgorsze jest to, że nie można ot tak wleźć do sklepu i pozamawiać sobie to i tamto. Musi zostać ogłoszony przetarg itd Znów nie każda firma ma wszystko co chcemy.
    Wyobraź sobie, że piszę w projekcie Martin MAC700 (ma być CMY), a w odpowiedzi dostaję, że będą zwykłe 575 ze zwykłą tarczą kolorów...
    Inna firma znów przysłała w ofercie zwykłe PAR64 długie srebrne, a ja prosiłem o 12szt PAR 64 LED RGB
    No trochę żarty, ale to Polska właśnie.

    Wiem, że LTT potrafi postawić kompletny system "pod klucz", zapewnia serwis, w razie czego urządzenia zastępcze na czas naprawy i jeszcze przeszkolić personel, ale co z tego, skoro i tak będzie ten cholerny przetarg, który wygra jakaś podrzędna firemka, która ożeni nam zamiast ATOMIC 3000 jakieś EUROLITE, czy inne STARVILLE, czy jak to się tam pisze i tak dalej, bo tanio :(

    0
  • Pomocny post
    #6 23 Lut 2009 15:03
    Dawid_s
    Poziom 17  

    Firma Elwolight są ci w stanie zapenić każdy sprzęt. Po za tym jeśli w przetargu masz napisane ATOMIC 3000 to muszą dostarczyć Atomica bo inaczej jest to niewywiązanie się z warunków przetargu.

    0
  • #7 23 Lut 2009 15:08
    LuckyDj
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    Biorę pod uwagę właśnie Elwo, LTT, a sprzęt "składałem" na pdst. oferty "Fabrykadźwięku"

    Czyli nikt z Kolegów nie używał tego sterownika?

    0
  • Pomocny post
    #8 23 Lut 2009 15:12
    diodakiler
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    zacznij od ltt. zawsze możesz tam pojechać i zobaczyć sprzęt na żywo. Przetarg przetargiem i nie brał bym nic innego jak atomic + zmieniacz :) komplet 7 tys zł ale :) wrrrrrrrrr w opcji event zabija, jest tak głodny że zjada 33A :)

    0
  • Pomocny post
    #9 23 Lut 2009 15:31
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Osobiście bym polecił właśnie GrandMa 1 tudzież, Whole hog 3 - na tym ostatnim miałem okazję się pobawić pod okiem znajomego :D przefajna sprawa ;) Jako ciekawostkę dopowiem, że konsoleta Compulite Vector Blue wygląda przyzwoicie ;)

    0
  • Pomocny post
    #10 23 Lut 2009 22:33
    Dawid_s
    Poziom 17  

    Mam znajomego, który w teatrze używa Congo i jest z niego bardzo zadowolony. W Teatrze Słowackiego w Krakowie, posiadają zarówno Congo jak i Congo jr. Na forum Elwolight jest dział ETC Congo - pisz tam to ci na pewno opowiedzą o tych stołach bo na tym forum siedzą właśnie realizatorzy ze "słowaka" i z paru innych teatrów, w których też mają congo.

    0
  • Pomocny post
    #11 24 Lut 2009 00:17
    diodakiler
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    No ta na elwo sporo znajdziesz na ten temat. w 100% forum poświęcone profesjonalizmowi scenicznemu.

    0
  • Pomocny post
    #12 10 Mar 2009 09:55
    keso
    Poziom 12  

    Pracuję na tym stole.
    Rożnica pomiędzy jr. a dużym jest oczywiście w ilości submasterów. Przy duzych projektach lepiej mieć więcej pod ręką. Główną wadą są zawieszki stołu, jeżeli coś nakombinujesz (pracuje na Windowsie). Zaletą prostota, jeżeli poznasz zasady pracy na nim to nawet nie trzeba czytać manuala aby wiedzieć co "nacisnąć". Schody zaczynają sie dopiero przy dużych programach ale to jak w każdym stole trzeba go najpierw bardzo dobrze poznać.
    Wymaga najlepiej dwóch monitorów.
    Jeżeli chcesz sie zapoznać z ideą pracy możesz sobie zainstalować i uruchomić darmową wersję na komputer.
    Tutaj masz opisane podstawy co i jak:
    http://www.muzyka-tech.pl/porady_i_wskazowki/...fline_editor_darmowa_konsoleta_oswietleniowa_
    Jest to całkowicie darmowa oferta, przyznam, że konkurencyjna dla Light Jockeya. Ze strony ETC ściągasz manuala i jeśli masz czas możesz się tym pobawić bez pchania w koszty. Wadą takiego rozwiązania jest brak submasterów. Chociaż podobno można podpiąć inny stół pod wersję offline i korzystać z jego submasterów.

    0
  • #13 11 Mar 2009 10:30
    LuckyDj
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    Dzieki Kolego keso
    No właśnie czytałem na jakimś forum o tych zawiechach.
    Jak wygląda reset takiego stołu? Pewnie "ciemność, ciemność widzę..." ;) Nie dobrze...
    Podobno każdą funkcję można uruchomić na kilka sposobów i stąd te problemy i zawiechy, fakt, trzeba go dobrze poznać żeby nie było takich przypadków.

    0
  • Pomocny post
    #14 11 Mar 2009 14:56
    keso
    Poziom 12  

    Zdarzyło się kilka razy, że stół zawisł. Ale głównie pada gdy chce się zrobić kilka rzeczy na raz. Na przykład zmieniałem ustawienia przez direct select w tym samym czasie podszedł kolega i wcisnął reset głowy na jogu. W czasie normalnej pracy jeżeli nie przekombinuje i nie ponaciskam nic bezmyślnie to jeszcze nie zdarzyło się aby stół padł. A już trochę imprez przepracował, nawet dość pokombinowane. Stół z zasady jest przeznaczony do obsługi teatru więc z pracą live i koncertami na początku nie jest łatwo, natomiast przedstawienia teatralne można robić niejako z marszu.
    Jeszcze z takich istotnych różnic w dużym Congo jest trackball w małym nie ma, więc Pan i Tilt trzeba ustawiać na Jogach, które mają taką trochę irytującą wadę, że są również przyciskami. Więc jeżeli w trakcie ustawiania naciśniesz kółko to ustawienia przeskakują na 0 albo full. Ale za to przy zmianie kolorów to znów zaleta bo jednym naciśnięciem zmieniasz kolor.
    Dodam jeszcze, że świetliki, którzy pracowali na GMA, Pearlu czy Wholehogu odbijają się od tego stołu. Natomiast ja przesiadłem się z SGM Studio i dość szybko przyzwyczaiłem do pracy na nim.
    Reset wiadomo jak reset, po resecie stół wstaje w ok. minutę. Ale jak słyszałem od innych świetlików prawie wszystkie stołu lubią się zawiesić więc tu żadna nowość. Nam zawisł nawet stół cyfrowy do dźwięku dlatego pracuję na backupem tych stołów w razie padu.

    0
  • Pomocny post
    #15 03 Kwi 2010 21:59
    Dawid_s
    Poziom 17  

    Właśnie mam przyjemność pracować na Congo jr. i powiem że jest to bardzo przyjemny i intuicyjny stół. Siadłem do niego bez instrukcji i za chwile jusz fajne efekty można osiągnąć. Co do submasterów do congo jr to można kupić też 40 i można je stale polaczyć z konsoletą wtedy nie łączy się ich za pomocą żadnych przewodów i jest to praktycznie jedna konsoleta. Znajomy który pracuje na dużym Congo mówi że lepiej mu się pracuje na juniorze.

    0