Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 190 nie odpala KE-Jetronic

18 Lut 2009 21:48 33702 38
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich

    Mam mały problemik z mercedsem 190 2.0B, jak silnik jest zimny to za pierona nie chce odpalić trzeba go krecić że juz akumulator padł i rozrusznik też .
    Jak odpali to potem cały dzień juz pali

    kabelki wymienione
    świece też
    kopułka również nowa

    mam zamiar posprawdzać układ paliwowy tzn rozdzielacz wtrysku czujniki itd.

    Prosze o jakies wskazówki dot systemu KE-Jetronic mniejwięcej na jakiej zasadzie działa i jak go zdiagnozować czu działa poprawnie rozdzielacz wtrysku

    za pomoc zgóry dziękuje

    Pozdrawiam
    Bart
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 21  
    A ile ten BENZ ma przejechane?? jeśli powyżej 400 tyś. to może warto sprawdzić kompresję na zimnym.... :D pozd
  • Spec od Mercedesów
    Pewnie nie włącza się ssanie.
    Najczęściej winę ponosi za to srebrny przekaźnik znajdujący się w sąsiedztwie akumulatora. Może być spalony znajdujący się na nim bezpiecznik, częstym uszkodzeniem są również popękane luty na płytce drukowanej w jego wnętrzu.
  • Poziom 31  
    Na zimnym silniku jak kręcisz rozrusznikiem dodatkowo paliwo wtryskuje tzw. wtryskiwacz rozruchowy.Jest on przykręcony do kolektora ssącego.Przychodzi do niego przewod paliwowy i wtyczka dwupinowa.Sprawdź czy w tej wtyczce jest napięcie.Na gorącym silniku wtryskiwacz ten nie podaje paliwa.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 42  
    Na głowicy silnika jest podwójny czujnik temp. Zamień na nim wtyczki.
  • Poziom 11  
    Przekaźnik i bezpiecznik wymieniony dzisiaj posprawdzam dalej wtryskiwacz i czujniki temperatury

    (a te dwa czujniki na głowicy kolo siebie to który od czego jest)????

    i ewentualnie jak sprawdzić potencjometr od klapy czy nie jest wytarty mozna go jakos rozebrać???
  • Poziom 11  
    dzięki kolego zaraz sie przebieram i bede sprawdzał wszystko podejżewam właśnie ten czujnik mam jeszcze 124 więc zamienie te czujniki i zobaczymy mam nadzieje że to pomoże:)

    Dodano po 58 [minuty]:

    na chwile obecna to niemam napięcia na wtryskiwaczu rozruchowum i potencjomtr klapy tez nie raaguje na ruch klapy:(

    przekaźnik wymieniony i to samo

    ?????????

    Dodano po 2 [godziny] 16 [minuty]:

    dalej stoje w miejscu

    potencjometr juz hula tylko nie mam na nim napięcia na tej 3 pinowej wtyczce powinno być na jednym pinie 5V przynajmniej tak jest w moim 124 a tu go brak
    może wie ktoś skąd sie ma brać to napięcie na ten potencjometr???
  • Poziom 42  
    Ze sterownika.

    Na głowicy są trzy , z boku, na jeden przewód - wskaznik temp. , bliżej wentylatora,dwópinowy - włącza wentylator, za nim też dwupinowy - czujnik temp.sterowania zapłonem i sterowania komputerem.
  • Poziom 11  
    kilka pytań :
    - jest gaz ?
    -jak już odpalisz to czy obroty falują ?
    - kiedy i czy wymieniałeś kopułkę i palec ?
    - sprawdź ciśnie pompy paliwa ?
  • Poziom 11  
    Gaz oczywiście jest i jak teraz odpalił to na benzynie obroty falują więć to będzie raczej wina rozdzielacza wtrysku ale czy to mogło by byc przyczyna że na zimnym nie pali ????

    ciśnienia paliwa jeszcze nie mieżyłem bo niemem zabardzo czym wiem, że ciśnienie paliwa w mechanicznym wtrysku ma duże znaczenie.

    Zamieniłem jeszcze sterowniki silnika i zauważyłem że po wyciągnięciu i włożeniu wtyczki pojawiło mi sie napięcie 5V na potencjometrze klapy którego wcześniej nie było i jakby zaczoł lepiej palić zobaczymy jak postoi przez noc jak bedzie palił.
  • Poziom 11  
    a strzelił ci na gazie ??? tylko nie kłam ??
    bo to istotne
    najpierw kolego wyeliminujemy problem na BP a później zajmiemy się gazem ..
    co do rozdzielacza paliwa to tym rodzynkiem zajmiemy się na samym końcu

    Dodano po 5 [minuty]:

    myślę że miałeś wystrzał gazu i spadła ci guma z kołnierza gumowego wtrysku a KE-Jetronic nie lubi lewego powietrza
    drugi winowajca to tzw silniczek krokowy
  • Poziom 11  
    pewno że strzelił i to pewnie nie raz klapa była przesunięta ale ją juz wyregulowałem i chodzi ładnie

    lewe powietrze które zasyzał przez pękniętą gume pod obudowa rozdzielacza też zostało wyeliminowane
    na gazie to juz nie moja działka tylko gazowników najważniejsze żeby na benzynce ładnie palił

    Dodano po 2 [minuty]:

    silniczka krokowego przyznam że nie sprawdzałem ale czy silniczek robił by tyle zamieszania ??????
  • Poziom 11  
    jeszcze nie wymieniłem gumy na nóweczkę ale uszczelniłem ja tak że nie ma prawa ciągnąc lewego powietsza oczywiście do pierwszego leprzego strzału ale jak ustalę dokladnie jaka jest przyczyna to na bank pujdzie nowa (podobno w serwisie 60 zł nowa kosztuje:)

    Dodano po 3 [minuty]:

    oczywiście o ten regulator biegu jałowego chodzi.
    raczej nie gaśnie na wolnych ale wydaje mi sie że to nemiało by takiego znaczenia przy odpalaniu
  • Poziom 11  
    to pytanie które dodałeś .... ręce opadają ...
    odpowiem ci w ten sposób --- odpal swoją gwiazdkę i odłącz wtyczkę od krokowego silniczka.... ciekaw jestem ile sekund jeszcze ci silnik popracuje?

    Dodano po 3 [minuty]:

    byłem kolego w serwisie MB w Białymstoku za tą gumę bo wymieniałem chcieli 150zł + VAT
    a doraźne sklejenia w naszych KJ to fuszerka i nic nie pomorze

    Dodano po 2 [minuty]:

    srebrny przekaźnik za akumulatorem tzw zimny lut robiłeś - przelutowałeś ? dużo o tym jest w necie ?
  • Poziom 11  
    najprawdopodobniej to bedzie chodził dalej ale na 100% to będę wiedział jutro jak sprawdzę

    silniczek krokowy jak rozumiem reguluje wolne obroty dopływem powietsza więc to że go odłącze to raczej nie robi rużnicy silnik powinien i tak pracować nie odcinam mu przez to ani paliwa ani całkiem dolotu powietsza

    Dodano po 5 [minuty]:

    przekaźniczek też był podmieniany więc to odpada

    zobaczymy jak odpali jutro bo wydaje mi się że po moim dzisiejszym grzebaniu jakby lepiej palił

    trudno wyczuć bo jak raz odpalil to potem caly dzień odpalal bez problemu dlatego dzisiaj czeka go nocka pod niebem na mroziku:)

    Dodano po 1 [minuty]:

    oczywiście na necie jest sporo ale i głupoty też ludziska lubią pisać
  • Poziom 11  
    Twierdzisz że nie ma nic do rzeczy ..
    jak będziesz już odłączał to weź stoper OK ?

    bo ciekaw jestem ile u ciebie popracuje silnik

    ma kolego i to dużo - ale jutro przekonaj się sam
  • Poziom 11  
    z ciekawości sprawdzę i dam znac co i jak

    dzięki za wskazówki i ewentualnie do jutra

    Pozdrawiam Bart
  • Poziom 11  
    I nadal lipa nioodpali za nic

    Doszłem do wniosku że to raczej rozdzielacz wtrysku bo pokusiłem się wkońcu przełożyc o d drugiego i odziwo zapalil odrazu
  • Poziom 11  
    vince82 napisał:
    I nadal lipa nioodpali za nic

    Doszłem do wniosku że to raczej rozdzielacz wtrysku bo pokusiłem się wkońcu przełożyc o d drugiego i odziwo zapalil odrazu


    najdroższa opcja - stawiałem na rozdzielacz na samym końcu
    jak padł to z jednego powodu albo ty albo poprzedni właściciel eksploatował gwiazdę tylko na gazie a kilka wybuchów zrobiło resztę

    to jeszcze nie jest tragedia używkę możesz trafić z angola za 200-600zl

    odnośnie silniczka krokowego .... bo nie napisałeś czy po odłączeniu - silnik nadal działał :?:

    na google znajdziesz wiele o silnikach KJ i ich działaniu
    mało że nasze silniki nie lubią żadnego lewego powietrza to te kilka czujników (zasysanego powietrza , temperatury oleju-płynu chłodz.. itp) mają wielkie znaczenie gdyż komp zbiera z nich info a później przetwarza
    nawet niewielka nieszczelność może narobić bigosu

    a ostatnio spotkałem się z takim przypadkiem
    mercedes 124 300CE 12V oczywiście -auto z ABS miał ukręcony (urwany) odpowietrznik w jednym kole i oczywiście to koło było zapowietrzone
    przy hamowaniu właśnie to koło się blokowało (abs nie działał na nie )
    szedł sygnał do kompa i co .... auto przy gwałtowny hamowaniu gasło

    zostawiam to już bez komentarza ....
  • Poziom 11  
    Oczywiście po odłaczeniu krokowego silnik odrazu zgasł ale po ponownym odpaleniu bez niego silnik pracował ale kulał .

    odnośnie rozdzielacza wykręciłem jeszcze wtryski i w momęcie działania pompy paliwa po naciśnięciu klapy spietszajacej dosyć sporo trzeba było ją wcisnac żeby rozpyliło paliwo więc jesli będzie zasysało gdzieś lewe powietrze
    to wiadomo że nie zassa klapy na tyle żeby podac paliwo .

    Więc może to jeszcze kwestia do regulacji
    .
    Druga sprawa to nie ustaliłem czy wtryskiwacz rozruchowy ma podawać paliwo przy każdorazowym uruchomieniu silnika czy tylko poniżej jakiejś niższej temp. bo u mnie nie idzie na niego żadne napięcie ale słyszałem że powinien sie załączć poniżej chyba -5 stopni.
  • Poziom 11  
    witam mój problem polega na tym ze auto chodzi perfekt na gazie ale od ponad roku nie chodziło na paliwie, wtryskiwacz pomocniczy działa ten podpięty do kolektora dolotowego ale na rozdzielaczu nie ma ciśnienia nie wiem czego, pompa paliwa nówka filtr także paliwo dochodzi do rozdzielacza ale ciśnienie na wylotach przewodów do wtrysków jest zerowe proszę o pomoc nie sprawdzałem jeszcze przekaźnika i bezpiecznika za akumulatorem, który element odpowiada za ciśnienie na rozdzielaczu? albo może ktoś miał już taki problem.
  • Poziom 13  
    Witam.
    O tym że na benzynie koniecznie trzeba jeździć to już sam się przekonałeś.
    Ciśnieniem roboczym na rozdzielaczu steruje regulator elektrohyrauliczny
    (bez niego też się da ale na poprawne parametry nie ma co liczyć).Nie spotkałem się z takim objawem aby zblokował całkiem(ustawiając wyższe ciśn. w dolnej komorze).Sprawdź na początek czy na wlocie do rozdzielacza nie jest zatkane sitko (króciec można wykręcić i oczyścić).Aha,mam nadzieję że zasiliłeś pompę "na krótko" i wciskałeś klapę spiętrzającą przy poluzowanych przewodach?Jeśli tylko poluzowałeś przewody i kręciłeś rozrusznikiem to wcale nie musi popłynąć paliwo i przyczyna tego może być banalna.
  • Poziom 11  
    pompa podpięta na krótko a przepraszam co to jest ta klapa spiętrzająca?
    nawet mi zapalił na wolnych obrotach jak był ten elektryczny zawór odłączony z boku rozdzielacza potem po jego podłączeniu też chodził ale jak dodałem gazu to gasł od razu
  • Poziom 42  
    Klapa spiętrzająca się wiesza lub tłoczek rozdzielacza zatarty.
    Jak ściągniesz filtr to bedziesz ją /klapę/ widział.
  • Poziom 11  
    witam ponownie rozkręciłem tego całego "kalosza" oraz wyjąłem ten rozdzielacz klapa spiętrzająca chodzi bardzo delikatnie a w rozdzielaczu nie wiem ten tłoczek tez chodzi zastanawiam się teraz co by tu jeszcze wymyślić ciekawi mnie na jakiej zasadzie to całe ustrojstwo działa w jaki sposób wytwarza się ciśnienie w rozdzielaczu na wtryski i dlaczego się nie wytwarza. znając życie to pewnie jest to jakaś drobnostka a moja naprawa zakończy się na złomie w poszukiwaniu innego rozdzielacza

    Dodano po 4 [minuty]:

    no bo chyba on się sam odpowietrza ten rozdzielacz z wtryskani czy nie?
  • Poziom 11  
    problem rozwiązany przyczyną było zapchanie się przewodu paliwowego przed rozdzielaczem teraz mój mercedes pracuje zarówno na gazie jak i na benzynie
  • Poziom 11  
    witam ponownie.
    znów mam problem otóż merc 2.0 benzyna gaz na gazie pracuje perfekt nie strzela nie ma problemów a na benzynie jest tak:
    podczas jazdy przełączę z gazu na benzynę i auto dostaje kopa przez kilka minut a po chwili zaczyna słabnąć potem nie idzie wcale więc znów przełączam na gaz i znów jedzie normalnie potem znów po kilku minutach przełączę na benzynę i znów dostaje kopa i po chwili słabnie więc znów go na gaz i tak w kółko

    nowy palec rozdzielacza
    nowa kopułka
    nowa pompa
    przeczyściłem cały kalosz
    membranę i rozdzielacz
    zbiornik paliwa wypłukałem i zalałem paliwkiem
    przewody paliwowe wypłukane
    filtr przed rozdzielaczem czysty

    moje podejrzenia są takie, że pompa paliwa ma za słabą moc albo paliwo ze zbiornika nie dopływa dostatecznie szybko do pompy paliwa a ta pompuje samo powietrze ale zalałem do zbiornika 25 litrów paliwa i już sam nie wiem co to jest dodatkowo powiem że auto nie ma wolnych obrotów na paliwie proszę o pomoc !!!!!