Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic II - licznik, wyświetlacz, przetwornica

adielektro 15 Mar 2010 07:56 202817 206
  • #31
    Sonal
    Poziom 11  
    A co cena scenica ma do tego tematu? Jakbym przepłacał na wszystkim to bym jeździł chyba maluchem albo autobusami.
    I gdzie tu kogo szkaluję? Czy uważasz, że 400pln za podgrzanie lutów (co CHYBA mnie dotyczy) i 400pln za wymianę procesora, przetwornicy (z częściami) itp to uczciwa cena? Bo ci z allegro mają stała cenę bez względu co padło w takim wyświetlaczu. Dodam, że na forum megane w temacie liczników są posty, gdzie osoby piszą, że im to ktoś naprawiał za ceny od 20pln (najniższa) do 122 (najwyższa) oraz Ci pozostali co dali na allegro po 400pln. Niezły rozrzut, co (od 20 do 400)? Więc mogę nieakceptować naprawy za 400pln od naciągaczy - którzy w mojej ocenie powinni zróżnicować cenę naprawy od rodzaju uszkodzeń i włożonej pracy. A w ogóle masz chyba jakiś zły dzień - więc odpuszczę dalszą polemikę w tym kierunku.
    Ehhh...
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    mgg
    Poziom 12  
    Witam.Jeżeli warsztat ma prosperować,rozwijać się,inwestować w nowoczesny sprzęt to cena 400zł,jest ceną normalną.Warsztat płaci podatki,zus,bardzo drogie aktualizacje,to jest to adekwatna cena.Natomiast 20 czy 120 zł to może sobie brać jakiś przedwczesny rencista,który dorabia na chleb.Pozdrawiam wszystkich logicznie myślących.
  • #33
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    mgg napisał:
    ......Natomiast 20 czy 120 zł to może sobie brać jakiś przedwczesny rencista,który dorabia na chleb.Pozdrawiam wszystkich logicznie myślących.


    .
  • Relpol przekaźniki
  • #34
    Romanky
    Poziom 15  
    Hello ! Either here pen state with that instrument building,, doesn't go me feeder tension on UC 2843B excitor semiconductor triode. It'll be cell problem yet I'm did not come at it from where there is taking tension on best IC 2843B.So that doesn't go at all change unit.
  • #35
    Sonal
    Poziom 11  
    Witam.
    Wyciągnąłem licznik, obejrzałem go dokładnie - żadnych zimnych lutów "gołym okiem" nie zauważyłem. Używając zwykłej lutownicy podgrzałem wszelkie luty, które taką lutownicą byłem w mojej ocenie w stanie zrobić, bez strachu, że jakiś SMD odpadnie, albo coś zniszczę. Szczególnie wszystkie nóżki od wyświetlacza, od dławika oraz rezystory w jego okolicach (szczególnie ten 30 lub 300 Ohm) i inne w "tamtej okolicy".
    Przejechane od tego czasu kilkaset kilometrów.
    Efekt:
    - brak efektu ściemmniania się wyświetlacza oraz poziomych ciemnych pasów. Wyświetlacz ładnie świeci: jasno, jednostajnie i wyraźnie. Ani razu przez ten czas nie ściemniał.
    - niestety przez ten okres dwa razy skasował mi się "zegarek". Więc najważniejsza usterka na razie nie usunięta - choć dwa razy to prawie w ogóle, porównując do okresu przed momi działaniami lutownicą - kiedy kasował się co kilka góra kilkanaście kilometrów.
    Dodam, że przez ten czas jeździłem bez osłon maskujących licznik - aby ich co chwilę nie wyciagać/zakładać w razie konieczności kolejnego demontażu. Dzięki temu miałem na bieżąco dostęp to wtyczek w gniazdach licznika. Zaobserwowałem, że nawet delikatne muśnięcie palcem lewej wtyczki powodowało zerowanie zegarka. Te dwa razy kiedy mi się skasował także było w następstwie wjechania w dziurę w jezdni - czyli "tąpnięciem" samochodem. Wobec czego w następny weekend przyjrzę się tej wtyczce (a już czytałem, że ktoś już miał problemy z tą wtyczką). Więc:
    - przelutuję mocowanie gniazda tej wtyczki do płyty
    - zastosuję środek do polepszania kontaktu (może jakieś wtyk zaśniedział - ewentualnie pogrubię cyną "bolce" w gnieźdze)

    Potem napiszę, jakie osiągnąłem efekty.
  • #36
    psycholec
    Poziom 9  
    WItam
    Pół roku temu przelutowałem 2 rzędy rezystorków i licznik zaczął działać, ale niestety parę dni temu znowu zaczął szaleć, a że nie miałem czasu przez 2 tygodnie do niego zajrzeć "nabił" mi ponad 220 tys km :(

    Przelutowałem wszystko od początku tak jak umiałem sam- nie mam nic wspólnego z elektroniką i nic, ale dotykając palcem w okolice rezystorów licznik się załączał, postanowiłem oddać do Pana elektronika - speca od telewizorów.

    Pan "spec" przelutował wszystko aż się ładnie świeci:) tzn 2 rzędy rezystorów,30 Ohm, rezystor - (bezpiecznik 6,5)... i licznik znowu odżył, powiedział, że luty oryginalne to "kasza" i może na nich nie byś styku :(

    Dodam że Pan spec wziął ode mnie 10 zł za tą robotę :) (też ma scenica)

    Pozdrawiam
  • #37
    Sonal
    Poziom 11  
    To znów ja. Minął prawie miesiąc. Od tego czasu nie miałem okazji w ogóle się tym zając (znaczy tymi wtyczkami). Licznik działał bez zarzutu. W końcu podjąłem decyzję, że już przy nim nie będę grzebał, że wszystko OK. Więc nie ruszając go założyłem tylko te maskujące plastiki. I jeździłem dalej.
    Nie długo bo po 2 dniach: yeeeb i wszystko zgasło.
    Po wymontowaniu okazało się, że przepalił się bezpiecznik przed dławikiem (6.5A SMD).
    Szukałem już po necie, żeby kupić i wymienić. Chciałem teraz sprawdzić jaki tam prąd płynie. Wpiąłem amperomierz o zakresie max: 10A i... te 10A było za mało licznik przebiło. Ten krótkotrwały pomiar (ok. 1 sek) dał efekt iskrzenia na jednym z tych oporników 1ohm, dymek oraz mocno zagrzaną płytke w ich okolicy.
    Czy uważanie, że ten zwiększony wzrost poboru prądu to efekt uszkodzonego opornika?
    Hmmm bo szczerze jestem osobą dosyć zapracowaną - i mam mało czasu na takie prace. Mogę wymienić te oporniki, mam już też kupiony tranzystor kluczujący.... ale znalazłem firmę która to robi za normalne pieniądze. Więc chyba skorzystam z ich usług. Ale z drugiej strony... jakby to miały być tylko te oporniki...
  • #38
    bodzio012
    Poziom 32  
    Wymień i sprawdź, jeśli nie pomoże to dam Ci namiary za góra 200 pan naprawia
  • #39
    ego00
    Poziom 11  
    Cytat:

    Jak dokładnie podłaczyłes ten licznik na stole???
    Szara kostka, pin pierwszy +12, pin drugi - (masa)
    Czerwona kostka , pin pierwszy +12V
    czy ruszył ci wyświetlacz i pokazał godzinę ??


    Dorzucę jeszcze kamyczek do ogródka w temacie sprawdzenia poprawności działania licznika na stole.

    Na francuskim forum znalazłem info jak włączyć duży wyświetlacz zamiast zegareczka na małym wyświetlaczu.

    Jest tego raptem 3 strony, ale z babelfisha wychodzi jakiś bełkot:
    http://www.tlemcen-electronic.com/forum/showthread.php?t=582&page=11
    http://www.tlemcen-electronic.com/forum/showthread.php?t=582&page=12
    http://www.tlemcen-electronic.com/forum/showthread.php?t=582&page=13

    czy ktoś z dobrym techniczym francuskim może napisać o czym ci ludzie piszą, bo temat wydaje się interesujący.

    Dodam, że do tego dołączone są zdjęcia, ale nie posiadam tam zarejestrowanego konta, więc nie mogłem ich podejrzeć.

    Interesująca część zaczyna się od:
    "Juste un complément d'info sur mon post d'hier, si l'on n'a pas besoin d'afficher les Kms, le lecteur de carte n'est pas indispensable mais il faut monter la résistance du bus can.
    A la mise en contact avec la masse de la broche 7 de PEI de l'UCH, le tableau va s'éclairer et un message indiquant que la carte n'est pas détectée apparaitra sur le gros afficheur ainsi que le barregraphe du Compte-tours. "
  • #40
    kalep
    Poziom 12  
    a nowy licznik w serwisie 2600 PLN :)

    Dodano po 9 [minuty]:

    Tłumaczenie tekstu kolegi ego00, moje własne ale nie wiem o co chodzi z tą kartą dokładnie:

    Dodatkowe informacje do mojego wczorajszego postu, jeśli nie potrzebujemy aby wyświetlić km, czytnik kart ??? nie jest konieczny, musimy podnieść oporność bus.
    W kontakcie z masa pin 7 z IEP UCH, zapali się komunikat informujący, że karta nie jest wykrywana, ale zapali się duży wyświetlacz oraz wykres słupkowy obrotomierza.
  • #41
    stantur
    Poziom 9  
    Od kilku dni śledziłem temat licznika w Sceniku II bo również miałem ten problem. Po kilku wcześniejszych przypadkach zerowania zegara i licznika "dziennego" wyświetlacz zgasł na dobre. Przypadek prawie identyczny jak u kolego sonala. Bezpiecznik 6,5A był uszkodzony więc zacząłem szukać przyczyny. Zmiana koloru płyty w okolicy (IR)F 3710S oporników 1 om i 30 om wskazują na przegrzewanie. Sprawdziłem tranzystor i okazało się, że jest zwarty. Wymiana niestety wiąże się z wymontowaniem wyświetlacza. Wymontowałem, poprawiłem luty (użyłem lutownicy grzałkowej z cienkim, ostrym grotem i płynnego topnika do SMD). Tranzystor natomiast zamontowałem poza płytą na dodatkowym radiatorze. Tranzystor w czasie pracy dość znacznie się grzeje. Jeśli ktoś byłby zainteresowany fotką, to mogę ją zamieścić. Dziękuję wszystkim dzielącym się swoimi uwagami i doświadczeniami na ten temat. Wiele skorzystałem czytając o Waszych doświadczeniach.
  • #42
    robsone
    Poziom 13  
    Mam pytanko.
    Jak dobrać się do tej elektroniki?
  • #43
    robsone
    Poziom 13  
    Hm.
    Okazało to się bardzo proste.
    Padł tranzystor IRF3710 no i oczywiście bezpiecznik.
    Przelutowałem całą przetwornicę i hula aż miło.
    Dzięki za pomoc , temat zamykam.
  • #44
    eyprok
    Poziom 17  
    Co do załączenia licznika na stole potrzebny jest sygnał CAN, można kupić specjalne testerki na atmelu dzięki którym załącza się duży wyświetlacz i automatycznie zmienia funkcje licznika koszt ok 400zł.
    Można też zrobić tester z uch jak kolega wyżej poszukał, ale dochodzi czas zabawy no i sprzet przełączniki + uch czyli koszt zbliżony.
    Co do naprawy licznik, faktycznie co 10 licznik wystarczy bezpiecznik tranz. i przelutować i też dlatego pozostałe trafiają do osób które mają jakies pojęcie o naprawie tych liczników.
    Przy dobrej okazji zrobię zdjęcie i pokażę jak wygląda naprawa licznika przez kogoś kto zna sie na lutowani i szkoda mu wydać kilka stówek.


    Mały przykład:


    Renault Scenic II - licznik, wyświetlacz, przetwornica
  • #45
    mrarek
    Poziom 12  
    mnie się wczoraj pokazało to
    Renault Scenic II - licznik, wyświetlacz, przetwornica

    jestem w tzw. kropce, bo po kilkukrotnym w tym roku resecie, po parokrotnym przygaśnięciu w końcu zdecydowałm się na zrobienie porządku. wyświetlacz z zegarów został wylutowany, wszystko pod nim i dookoła przelutowane, kondensatory wymienione, wszystko sprawdzone na "zimne luty".
    efekt taki, że wyświetlacz już się nie ściemnia (świeci jasno jak kiedyś), ale dwa razy podczas odpalania silnika przy OTWARTYCH drzwiach się zresetował, a podczas jazdy we wczorajszym deszczu było piiii no i reset wszystkiego :evil: :evil: :evil:
    domniemywam więc, że skoro wyświetlacz jest OK to będzie wina zasilania do wyświetlacza. dziś czyściłem wszystkie klemy i złączki na akumulatorze. zobaczymy czy pomoże.

    P.S. żeby nie było - przy liczniku robił człek, co się zna na takich rzeczach, ma sprzęt i pojęcie i przedwszystkim chciał się tgo podjąć
  • #46
    tomasz0703
    Poziom 25  
    Mam taki dziwny problem z licznikiem w ogóle nie zapala się. Sprawdziłem bezpiecznik, IRF-a podmieniłem, przelutowałem wszystkie miejsca w których zawsze jest problem w tych wyświetlaczach .Wyświetlacz podpinam z emulatorem i zawsze po podpięciu licznika przed załączeniem emulatora pobór prądu był 0 a jak podpinam ten licznik mam pobór 0.3 A i przetwornica cicho cyka.W czym może być problem ?
  • #47
    kaldach
    Poziom 17  
    Witam!
    A jak wygląda sprawa, gdy duży wyświetlacz świeci, a wyświetlacz z zegarem i radio (navi mono) jest ciemny, gdzie szukać przyczyny?
    Pzdr
  • #48
    eyprok
    Poziom 17  
    tomasz0703 z tego co pamiętam to mi na emu. też pobiera 0.3A, sprawdź diody, spróbuj na innej zawartości, miałem przypadek że licznik nie startował po wgraniu innej zawartości ruszył.
  • #50
    kaldach
    Poziom 17  
    Do tomasz0703, czy w sprawie do nie świecącego się malego wyświetlacza piszesz o podmianie w/w elementu, co to jest za podzespol i gdzie siedzi?
    Pozdrawiam
  • #51
    tomasz0703
    Poziom 25  
    Siedzi miedzy dużym a małym wyświetlaczem.
  • #52
    actron
    Poziom 12  
    Witam
    Też mnie dopadł problem wyświetlacza. Zastanawiam sie nad wstawieniem innego, używanego. Mam pytanie: czy jak wstawie inną deskę to czy nie zmieni mi sie stan kilometrów?
    Pozdrawiam
  • #53
    tomasz0703
    Poziom 25  
    Przebieg jest w pamięci 93c56 więc jak wstawisz nowy to będziesz miał taki przebieg jaki jest w liczniku (na pamięci) .Jak byś potrzebował to mam do sprzedania 1 licznik .
  • #54
    vie-h
    Poziom 10  
    Witam
    Miałem też problem z tym licznikiem - wszystko zgasło i nastąpiła ciemność.
    Uszkodzeniu uległ IRF3710, trzy diody zabezpieczające przetwornicę i bezpiecznik 6,5 A.
    Naprawy dokonał elektromechanik, który wymienił uszkodzone elementy oraz ustawił właściwy przebieg kilometrów. Oczywiście dokonał też sprawdzenia (test) całego licznika urządzeniem podpiętym do komputera pokładowego auta.
    Koszt - 400 zł.
  • #55
    radkes77
    Poziom 1  
    Cześć
    Mam problem ze swoim licznikiem(po wyłączeniu silnika kasuje się zegar, dzienny przebieg kilometrów, zasięg, spalanie etc) Poszukuję jakiegoś specjalisty z województwa małopolskiego(okolice Andrychowa lub Wadowic) lub z okolic Rzeszowa.
    Będę wdzięczny za każdy namiar. Jestem laikiem elektronicznym więc nawet nie myślę o zabieraniu się z lutownicą w ręku do takiej operacji:)
    Pozdrawiam
  • #56
    Msmolen
    Poziom 11  
    Panowie mam pytanie w temacie, potrzebuję odkupić od kogoś układ sterujący trafo UC2843B potrzebuję jedną względnie dwie sztuki. U mnie na miejscu w sklepach nie ma a w hurtowniach pustki. Jak ktoś ma na zbyciu będę wdzięczny. Wymieniłem w swoim liczniku już chyba wszystko co mogłem i tylko pozostaje mi ten układ.
  • #57
    DKAG
    Poziom 21  
    Msmolen napisał:
    Panowie mam pytanie w temacie, potrzebuję odkupić od kogoś układ sterujący trafo UC2843B potrzebuję jedną względnie dwie sztuki. U mnie na miejscu w sklepach nie ma a w hurtowniach pustki. Jak ktoś ma na zbyciu będę wdzięczny. Wymieniłem w swoim liczniku już chyba wszystko co mogłem i tylko pozostaje mi ten układ.

    Spytaj w tym miejscu:Link.
  • #58
    Msmolen
    Poziom 11  
    Dzięki za linka fakt mają ale jak wszędzie tylko przewlekane, jak nikt się nie odezwie kto ma takie w SMD to pewnie będę zmuszony zamówić...
  • #59
    kaldach
    Poziom 17  
    Witam!
    Kiedyś pytałem o sprawę niedziałającego prawego wyświetlacza w liczniku z NAVI MONO (lewy działa ok), co udało się mnie ustalić:
    1. Żarzenie jest na prawym wyświetlaczu.
    2. Przelutowana przetwornica, rezystory itd...
    3. Po zgaszeniu światła widać na prawym wyświetlaczu jak żarzą się podgrzewacze, i widać bardzo delikatną zieloną łunę.
    4. We wcześniejszych postach polecano mi wymianę 2901, ale za Chiny nie wiem co to jest.
    5. Występuje zjawisko resetowania się wskazań licznika nadal.

    Proszę o pomoc i z góry dziękuję
  • #60
    lyseek8
    Poziom 10  
    Witam:)
    Miałem podobny problem z moim wyświetlaczem w Renault Scenic II, podczas wjeżdżania do garażu wyświetlacz po prostu zgasł. Po przeczytaniu Waszych postów zacząłem się brać do roboty. Wymieniłem tranzystor IRF 3710, oraz bezpiecznik 6,5 A. Koszt ok 6zł, wyświetlacz po tym zabiegu odżył i na razie działa:):) Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Pozdrawiam Piotr:)