Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi Coupe B4 2,3E Ng Problem z Reduktorem (Kogo posłuchać?)

elemel 19 Lut 2009 21:09 3231 6
  • #1 19 Lut 2009 21:09
    elemel
    Poziom 9  

    Witam mój problem polega na tym, że nie mam wolnych obrotów na gazie. Dodam, że nie posiadam silniczka krokowego. Jest tam tylko regulacja ręczna i w zasadzie ten problem był cały czas, ponieważ odkąd posiadam to auto zawsze był jakiś problem z wolnymi obrotami. Polegał on na tym, ze co jakiś czas gdy podjeżdżałem na światła i wbijałem na luz auto gasło, ale działo się to tylko raz na jakiś czas. Prawdziwy problem zaczął się gdy pojechałem z nim do gazownika, gdy zaczął regulować reduktor całkowicie stracił wolne obroty. Następnie powiedział, że membrany są już stare i krzyknął mi 180 za wymianę. Po czym pojechałem do domu i zamówiłem je z allegro i sam założyłem i koszt wyniósł mnie 60 złotych. Gdy je wymieniłem pojechałem kolejny raz do gazownika, lecz dalej nie mógł ustawić wolnych obrotów mówiąc mi, że mój reduktor jest zły, bo miał już kiedyś taki sam przypadek, że po wymianie membran dalej nie mógł ustawić obrotów dlatego, że stary reduktor był firmy Lovato z dorobionym kolankiem bez oryginalnego króćca kompresacji co nie umożliwiało utrzymanie w aucie wolnych obrotów (tak wygląda mój reduktor tyle, ze pod napisem Lovato równo na połowie znajduje się otwór, a do nie przyspawane miedziane kolanko)

    http://moto.allegro.pl/item560382916_nowy_reduktor_parownik_lovato_ele_rge_92_f_ra.html

    I ten właśnie gazownik stwierdził, że to właśnie wina tego reduktora i zalecił mi zakup tego tylko,że modelu 140 HP

    http://moto.allegro.pl/item546943171_reduktor_tomasetto_z_kroccem_kompensacji.html

    Tyle, że chciałem to założyć u niego, bo za reduktor powiedział mi 216 + 100 z założeniem, regulacją i wpisanie go do papieru od gazu auta, ale okazało się, że nie ma go na hurtowni i nie wie kiedy będzie no to chciałem go zamówić na allegro i sam go założyć, bo żadna w tym filozofia. Ale zależy mi też na czasie i podjechałem do innego gazownika, który powiedział mi, że to głupota, ponieważ te 2 reduktory, które dałem dałem do nich linki są takie same, a różnią się tylko właśnie tym króćcem, a budową w środku są identyczne. Powiedział mi również, że jeśli założę ten z króćcem kompresacji to i tak nie będzie wolnych obrotów, bo problem tkwi gdzie indziej. I teraz dochodząc do sedna sprawy co mam zrobić? Bo jeśli zamówię ten reduktor z allegro i okaże się, że to nie będzie to to będę miał 2 reduktory i dalej nie będę miał wolnych obrotów. I kolejne pytanie, który z gazowników ma rację? Czy jest różnica miedzy jednym, a drugim reduktorem? Jeśli tak to czemu gdy zakładali instalację założyli ten zwykły Lovato, ale przerobiony? Proszę o pomoc, ponieważ denerwuje mnie to, bo mam instalację Lpg, a przez miasto muszę jeździć na benzynie, bo nie ma wolnych obrotów. Dodam jeszcze, że gdy byłem u drugiego gazownika auto łapało wolne obroty, ale gdy regulacja była już wykręcona na full, a i jeszcze problem polega tylko z obrotami. Za miastem normalnie jeżdżę na gazie dopiero w mieście muszę przełączyć na benzynę, bo auto gaśnie na każdej krzyżówce, dodam, że filtr jest nowy, a elektrozawory są sprawne. Jeszcze raz proszę o pilną pomoc i poradę co może być nie tak?Moim zdaniem może też coś być z mikserem K-Jetronic. To już na tyle całej historii. Dodam tylko, że cały problem tkwi w Audi Coupe B4 2,3E Ng (136 km). Dziękuje i czekam na odpowiedzi.

    0 6
  • #2 20 Lut 2009 10:46
    dariusz105
    Poziom 26  

    masz K czy KE Jetronic z sonda czy bez bo niepamietam jakie byly.jesli z sada odczytaj jej wskazania lub jedz na analizator spalin.na reduktorze sa dwie regulacje wolnych obrotow wiec watpie aby braklo zakresu.lovato to jedne z najlepszych jesli nie najlepsze reduktory i dosc zywotne.

    0
  • #3 21 Lut 2009 19:29
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    elemel napisał:
    ... zawsze był jakiś problem z wolnymi obrotami. Polegał on na tym, ze co jakiś czas gdy podjeżdżałem na światła i wbijałem na luz auto gasło, ale działo się to tylko raz na jakiś czas.

    Jesli gasł Ci na luzie jeszcze w czasie jazdy to prawdopodobnie był tylko problem podmuchów wiatru w dolot. Podręcznikowy kłopot - trzeba zmienić kierunek wlotu powietrza do silnika lub go osłonić.

    Cytat:
    ...Po czym pojechałem do domu i zamówiłem je z allegro i sam założyłem i koszt wyniósł mnie 60 złotych. Gdy je wymieniłem pojechałem kolejny raz do gazownika, lecz dalej nie mógł ustawić wolnych obrotów mówiąc mi, że mój reduktor jest zły, bo miał już kiedyś taki sam przypadek, że po wymianie membran dalej nie mógł ustawić obrotów...

    Może niedostatecznie umyłeś wnętrze reduktora przy wymianie membran?
    Może trafiłeś podłej jakości zestaw naprawczy i rzeczywiście jest problem z regulacją? Może coś źle złozyłeś, ale w Lovato to nie wiem czy to w ogule możliwe.
    Może gazownik koniecznie chciał zarobić na wymianie reduktora i dlatego ,,nie umiał" naregulować Ci parownika?

    Cytat:
    dlatego, że stary reduktor był firmy Lovato z dorobionym kolankiem bez oryginalnego króćca kompresacji co nie umożliwiało utrzymanie w aucie wolnych obrotów (tak wygląda mój reduktor tyle, ze pod napisem Lovato równo na połowie znajduje się otwór, a do nie przyspawane miedziane kolanko)

    Jedyny sposób na zrobienie kompensacji w lovato, ale bez podłączenia wężem z dolotem to to kolanko robi tylko za ozdobę, a parownik pracuje tak samo jak bez niego.

    Cytat:
    Ale zależy mi też na czasie i podjechałem do innego gazownika, który powiedział mi, że to głupota, ponieważ te 2 reduktory, które dałem dałem do nich linki są takie same, a różnią się tylko właśnie tym króćcem, a budową w środku są identyczne. Powiedział mi również, że jeśli założę ten z króćcem kompresacji to i tak nie będzie wolnych obrotów, bo problem tkwi gdzie indziej.

    A nie powiedział mądrala gdzie konkretnie widzi problem? Próbował regulować Ci ten parownik?

    Cytat:
    I kolejne pytanie, który z gazowników ma rację? Czy jest różnica miedzy jednym, a drugim reduktorem? Jeśli tak to czemu gdy zakładali instalację założyli ten zwykły Lovato, ale przerobiony?

    Trudno odpowiedzieć, bo nie wiadomo czy Twój zregenerowany Lovato działa dobrze. Króciec kompensacji mógł być zrobiony po to żeby w ogóle założyć kompensację. Być może ktoś odważył się założy mikser gazu na przepustnicę i wtedy konieczna była kompensacja?

    Cytat:
    Za miastem normalnie jeżdżę na gazie dopiero w mieście muszę przełączyć na benzynę, bo auto gaśnie na każdej krzyżówce...

    Czy twój Lovato ma oddzielną regulację obejścia wolnych obrotów? To jest dostępna od góry parownika, obok górnego wlotu wody, śrubka na wkrętak. Ewentualnie może jej nie być i wtedy obok wlotu wody jest pusta dziura w aluminiowym odlewie. W którym miejscu dolotu masz zamontowany mikser gazu: czy na przepustnicy, czy przy filtrze powietrza? Czy masz podłączoną kompensację parownika z dolotem czy nie?

    0
  • #4 21 Lut 2009 20:35
    kwok
    Poziom 39  

    jeśli ma parownik jak z linka to ma też regulację wolnych
    myślę że obecnie problem tkwi w czystości parownika i regulacji i chyba nigdzie więcej skoro kiedyś było dobrze bo przecież mikser się nie zniekształcił
    przy regeneracji należy zwrócić szczególną uwagę na grzybkowe zaworki - czasami nowe nie zamykają póki się nie ułożą

    0
  • #5 20 Sty 2010 22:51
    maro499
    Poziom 10  

    Wogóle nie widzę tu wypowiedzi na temat :jak samochód pracuje na benzynie, a kilka lat pracowałem jako montażysta instalacji i myślę ,że od tego powinno się zacząć. No chyba ,że na benzynie jest wszystko OK to inna sprawa.

    0
  • #6 21 Sty 2010 09:45
    croma 1
    Poziom 17  

    Witam.
    Reduktor jest tak prosty,że dziecko nawet potrafi wymienic membrany wiec chyba bylo to dobrze wykonane. Ktoś zauważył ,że problem z wolnymi obrotami może być gdzie indziej. Proponuję więc rzucić nam foto z podłączeń instalki. szczególnie reduktora i mixera. Sprawdx jeszce przedtem czy nie ma nieszcelności w miejscach gdzie sa zamontowane wtryskiwacze benzynowe bo lubia z czasem sie wykruszać o powodować nieszcelności w układzie dolotowym silnika.

    0
  • #7 21 Sty 2010 16:54
    mania2
    Poziom 15  

    odgrzewacie stare kotlety czy nabijacie posty,kolega napewno już dawno naprawił autko skoro sie nie interesuje swoim postem

    0