Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik elektryczny do paralotni

zubel 20 Lut 2009 06:10 9898 17
  • #1 20 Lut 2009 06:10
    zubel
    Warunkowo odblokowany

    Witam.
    Tak jak w temacie.Napęd paralotni ale tylko przez około 20 minut do nabrania wysokości . Ograniczenia tego napędu to 1 Ciężar silnika i akumulatora 2 Moc minimum 3 Kw 4 Obroty 2500 do 3000/min . Jeżeli te warunki spełni jakiś silnik i akumulator to z niewielkiego wzniesienia i przy małym wiaterku można by było pofrunąć w ciszy . teraz pytanie . Czy jest taki silnik? no i akumulator.[/b]

  • #2 20 Lut 2009 09:17
    Desoft
    Poziom 13  

    Policzmy:
    3kW * 20min = 1kWh
    Akumulator Litowo-jonowy 100Wh/kg = 10kg
    Akumulator kwasowy/żelowy 50Wh/kg = 20kg
    Silnik prądu przemiennego może ~2kW = 12kg
    Przetwornica, kable itp = 3kg
    Stelaż, śmigło (strzelam) = 5kg
    Razem 40kg wersja tańsza
    30kg wersja droższa

    Czy to są duże ciężary?

  • #3 20 Lut 2009 10:19
    Stary1952
    Poziom 33  

    zubel napisał:
    Obroty 2500 do 3000/min . Jeżeli te warunki spełni jakiś silnik i akumulator to z niewielkiego wzniesienia i przy małym wiaterku można by było pofrunąć w ciszy .

    Nie wiem czy to jest dobry pomysł . Jeżeli Ci zależy na cichszej pracy silnika to zawsze kosztem niewielkiej utraty mocy możesz to w miarę skutecznie wytłumić odpowiednim tłumikiem ( mowa o silniku spalinowym ) . Pytanie co zrobisz z hałasem wydawanym przez śmigło 2500-3000 obr/min , tu tkwi główny problem ?. :D
    Pozdrawiam .

  • #4 20 Lut 2009 13:51
    zubel
    Warunkowo odblokowany

    Witam
    Do Desoft Dlaczego chcesz zastosować silnik prądu zmiennego?

    Dodano po 14 [minuty]:

    Witam
    Do Stary1952 Może żle to ująłem ale prosta konstrukcja , śmigło bezpośrednio na wale napędowym bez żadnych przekładni . Szum śmigła to nie warkot motoru!

  • #5 20 Lut 2009 14:20
    Stary1952
    Poziom 33  

    Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na istotny ale ważny szczegół tzn. masa . Ciężar takowej konstrukcji będzie spory i czy to przypadkiem nie wpłynie na bezpieczeństwo , nie życzę ale może się zdarzyć niezbyt fortunne lądowanie ?.
    Pozdrawiam .

  • #6 20 Lut 2009 14:31
    zubel
    Warunkowo odblokowany

    Właśnie chodzi o wagę całości . Dlatego silnik powinien mieć jak najmniejszą wagę ale w razie upadku to będzie o niebo bezpieczniejszy od spalinowego z tej przyczyny że nie ma benzyny!

  • #7 20 Lut 2009 14:46
    Desoft
    Poziom 13  

    Silnik trójfazowy ma nalepszy współczynnik masa-moc. Można go też przeciążać przez jakiś czas. I najwyższą sprawność. W wyliczeniach podałem 2kW :-)
    Natomiast 3000obr to wydaje mi się grubo za mało - raczej 10 000 byłoby tutaj na miejscu.
    Słyszałem że najlepszym rozwiązaniem jest silnik spalinowy od trabanta.
    Oczywiście w żadnym przypadku nic nie wspominam o hałasie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    zubel napisał:
    Właśnie chodzi o wagę całości . Dlatego silnik powinien mieć jak najmniejszą wagę ale w razie upadku to będzie o niebo bezpieczniejszy od spalinowego z tej przyczyny że nie ma benzyny!


    Ile silnik potrzeuje benzyny na 20min lotu?
    Przyjmując nawet 3 litry (tak dwukrotny zapas + rezerwa) to można zrobić bardzo bezpieczny zbiornik na paliwo (mocna konstrukcja).

  • #8 20 Lut 2009 14:55
    Doominus
    Poziom 34  

    Ja bym się benzyną nie przejmował. Żeby uszkodzić dość znacznie zbiornik trzeba by było nieźle walnąć o ziemie.

  • #9 20 Lut 2009 15:09
    zubel
    Warunkowo odblokowany

    Do Desoft
    Obroty3000 to jest i tak za dużo . Myślałem raczej o silniku prądu stałego , obroty łatwo uzyskać i nie trzeba przetwornicy.

  • #11 22 Lut 2009 00:49
    ADI-mistrzu
    Poziom 30  

    Powiem szczerze że wygląda mi to na silnik trójfazowy. Widać 3 grube, białe kable (fazowe) i kilka cieńszych (od czujników położenia wirnika?).

    Ale zastanawia mnie bardziej ile taka bateria by kosztowała, orientuje się ktoś może ?

  • #12 22 Lut 2009 02:09
    zubel
    Warunkowo odblokowany

    To będzie silnik 3 fazowy bo wszystko na to wskazuje . na razie nic poza tym nic więcej nie znalazłem ale szukam

  • #13 23 Lut 2009 16:55
    Desoft
    Poziom 13  

    zubel napisał:

    Obroty3000 to jest i tak za dużo . Myślałem raczej o silniku prądu stałego , obroty łatwo uzyskać i nie trzeba przetwornicy.


    Może 3000 wystarczy, nie znam się na paralotniach.
    Silnik prądu stałego nie da się przeciążyć. W linku podane jest 3kW i 8kW startowa. Silnik przeciążony jest prawie 3x. Silniki DC zachowują się bardzo dobrze poniżej prędkości znamionowej. Inne już wspominałem: masa silnika DC będzie większa. Masa akumulatorów też się zwiększy, bo sprawność takiego sinika będzie mniejsza. Dołozyć do tego akumulatory kwasowe (żelowe) i trudno będzie się oderwać od ziemii.

    Pytanie : dlaczego tak niskie obroty śmigła dwupłatowego?

  • #14 23 Lut 2009 18:48
    zubel
    Warunkowo odblokowany

    Prawdopodobnie ktoś to policzył . Wydaje mi się że chodzi tu o prędkość obwodową śmigła o średnicy powiedzmy 110 cm . Może wypowiedzą się na ten temat eksperci od lotnictwa?

  • #15 24 Lut 2009 11:19
    submariner
    Poziom 32  

    obroty smigla dopasowane sa do jego konstrukcji i silnika , silniki spalinowe pracuja wlasnie w takim zakresie predkosci 2500-3500 , koncowka smigla nie moze przekraczac predkosci dzwieku bo opory strasznie rosna.
    Popularne silniki "Rotax" maja ten zakres predkosci i smiglo zapewne przeznaczone jest do wspolpracy z takim silnikem , 2 lopatowe moze pracowac przy wiekszych obrotach a to korzystniejsze dla silnika elektrycznego.
    Silnik to zapewne bezszczotkowa jednostka BLDC tylko takie osiagaja ogromne moce z tym ,ze ten na zdieciu nie jest szczytem miniaturyzacji - modelarski o podobnych paramatrach nie bylby wiekszy od szklanki chociaz mozliwe ,ze ze wzgledu na nizsze obroty ma wieksze gabaryty.
    akumulatory kwasowe nie zapewniaja odpowiednich parametrow szczegolnie przeciazania pradem , nie wspominajac o masie.
    Pakiety modelarskie o duzej pojemnosci poskladane w baterie idealnie beda sie nadawac , szczegolni LiPol.
    Wspolczesne silniki elektryczne zapewniaja mniejsza mase - lacznie z akumulatorami niz spalinowe , nie wiem czy bezpieczniejsze bo tez sie zapalaja w przypadku kraksy.

  • #17 25 Lut 2009 08:30
    submariner
    Poziom 32  

    troszke slaby ten silnik powienien byc ok 3 x mocniejszy ale i tak robi wrazenie :)

  • #18 06 Sty 2017 21:07
    jan matoga
    Poziom 1  

    Witam podlaczajac sie do tematu napędu paralotniowego elektrycznego moze by zastosowac silnik wysokoobrotowy z przekladnia planetarna zeby na smigle bylo ok 2500- 3000 obr/min

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME