Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel zafira błąd p0300

21 Lut 2009 15:50 14706 8
  • Poziom 10  
    hi mam zafirke 2001 rok silni z16xl i wyskakuja mi czasami takie kody błędów (sczytane opcomem):


    P0300 - Przerwa w zaplonie wystepujaca przy niskim poziomie paliwa
    (0B) - Nie występuje
    P0303 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 3
    (00) - Nie występuje
    P0300 - Wykryto wielokrotne przerwy w zapłonie
    (00) - Nie występuje

    swiece wymienione dis wymieniłem na inny używany ale błąd zawsze na cyl 3, co jeszcze mogę sprawdzić, proszę o jakieś rady

    pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Użytkownik usunął konto  
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 10  
    a co mam zobaczyć bo nie kumam zbytnio?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    rozumiem że mam rozgrzać auto do temp pracy i w czasie pracy zrobić pomiar na biegu jałowym.. czy może inne parametry pracy w czasie pomiaru?

    ps dzieki za odpowiedz.. opcoma mam od kilku dni i dopiero uczę sie nim mierzyć swoja zafirke więc będę wdzieczny za kazdą pomoc

    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    witam oto co odczytałem opcomem:

    2001,Zafira,Silnik,Z 16 XE

    Measuring blocks information:

    Napięcie akumulatora,14.2 V
    Glówny przekaznik,Aktywny
    Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
    Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
    Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
    Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
    Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
    TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.61 V
    TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.43 V
    Obliczona pozycja przepustnicy,7 %
    Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
    Prędkość silnika,789 obr/min
    MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.96 V
    MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),28 kPa
    Temperatura cieczy chłodzącej,2.09 V
    Temperatura cieczy chłodzącej,89 °C
    Temperatura powietrza wlotowego,4.22 V
    Temperatura powietrza wlotowego,8 °C
    Sensor zbiornika paliwa,3.34 V
    Sensor zbiornika paliwa,38 Mala predkosc
    Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
    Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),200 kPa
    Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
    Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
    Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
    Prędkość pojazdu,0 km/h
    Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
    Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
    Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
    Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
    żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
    Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.35 V
    Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
    Uklad zapob. spalaniu stuk.,Aktywny
    B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
    B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),772 mV
    B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Bogata
    B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Aktywny
    B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),729 mV
    B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
    O2 Pętla sensora,Zamknięte
    B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),7 %
    B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-1 %
    Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
    Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
    Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
    Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
    Prędkość silnika,789 obr/min
    Pożądana prędkość jałowa,775 obr/min
    Przesunięcie prędkości jałowej,Element grzewczy
    Kat zwarcia styków,2.1 ms
    Czas wtrysku,2.4 ms
    Kat wyprzedzenia zaplonu,4.2 CA
    Opóźnienie stukania cylinder 1,1 CA
    Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA
    Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
    Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
    Status zapłonu,Zał 12V
    Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
    Całkowita liczba przerw w zapłonie,0
    Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Aktywny
    Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny

    nieststy nie wszystkie parametry są dla mnie jasne myślę że ktoś moądrzejszy rozjaśni nieco obraz..

    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    dodam że błąd zdarza się sporadycznie raz na 2-4 tygodnie nastepuje wtedy chwilowy spadek mocy (przy dodawaniu gazuzapala che kontrolka check po odjęciu nogi z gazu gaśnie), po zjechaniu na pobocze wyłączenie zapłonu i uruchomienie ponowne silnika przywraca moc i błędu nie wykrywa , można jechać..

    pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Nie chcę być złym prorokiem, ale z doświadczenia - albo cewka zapłonowa, albo sterownik silnika... :(
    Podstaw na początek cewkę zapłonową - ale sprawdzoną - bo na rynku krąży pełno cewek z wymian kampanijnych - miały wady...
    Jeśli to na pewno silnik Z16XE to na początku jednak proponuję przeprogramować sterownik silnika i dać mu oprogramowanie z opcją bez zaworu EGR - ale to tylko w ASO...