Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak mocy, Seat Alhambra 116KM, pompowtryski

lciba 21 Feb 2009 22:05 8611 8
  • #1
    lciba
    Level 10  
    Witam wszystkich, jestem nowym uzytkownikiem forum. Temat który zamierzam przedstawic był juz klepany, jednak nie dopatrzylem sie problemu w silniku na pompowtryskach. Kupilem auto z tym problemem, objaw jest taki, podczas normalnej jazy wszystko ok przyspieszenie super, po przekroczeniu 3300-3500obr/min, jest objaw taki jakby turbo przestalo pracowac, zatrzymuje sie gasze silnik zapalam ponownie i wszystko gra. Jednak nie dzieje sie tak zawsze dzis specjalnie krecilem go wysoko i nic takiegi sie nie stalo. poprzednia wlascicielka mowila mi ze podpinany byl pod komputer silnik i nic nieznalazlo, jednak w sumie nie moglo nic znalezc gdyz w tym momencie bylo wszystko ok, moze ktos mi pomoze. czy tzw zawor n75 tez tu jest i gdzie jest a moze przeplywomierz. Pod maska znalazlem drobne slady lap jakiegos gryzonia musze sprawdzic wszystkie wezyki podcisnieniowe jeszcze, jednak gdyby cos zjadl to problem powtarzal by sie caly czas. Prosze o pomoc. Pozdrawiam. Lukasz

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Witam ponownie podpiołem dzis seata pod vaga i wyskoczyly mi nastepujace bledy:
    1. 17965 z tego co wyczytalem to przeladowanie turbiny, czujnik G31
    2. 17569 czujnik temp. G72 w kolektorze ssącym
    3. 17564 czujnik cisnienia czy podcisnienia w kolektorze ssącym G71

    A teraz pytanie w zwiazku z tym, czy z powodu jedej przyczyny np kodu 17965 mogly pojawic sie inne w tym przypadku 17569 oraz 17564. Jak mozna sprawdzic te czujniki jakie wartosci musza posiadac a moze cos jeszcze innego i dlatego pojawily sie te bledy. Gdzies uslyszalem ze mozliwe ze zacieraja sie kierownice turbiny, jak to sprawdzic czy jest to bardzo prawdopodobne ze sie tak dzieje, gdyby turbina byla niesprawna chyba nie mialby normalnej mocy, ten brak mocy jak opisale jest niezawsze czasem tak nastepnie przy danych obrotach nie. Prosze o pomoc pozdrawiam. Łukasz
  • #2
    wopor
    Level 32  
    witam, przechodzi samochód w tryb awaryjny przy około3500 rpm, problem jest w doładowaniu więc maqsz takie możliwości, sterowanie kierownicą turbiny nie działa i tu jak piszesz trzeba sprawdzic sterowanie podciśnieniem, czyli wężyki itp, podrugie sprawdż czy niema nieszczelnosci po stronie wysokiego cisnienia , nawet mała nieszczelność doprowadza do zakłamywania własnie wartości ciśnienia i sterowanie steruje na maxa, co prowadzi w konsekwencji do przeładowania, narazie zostaw te czujniki w spokoju a posprawdzaj wszystkie podcisnienia i szczelność układu, powodzenia

    Dodano po 2 [minuty]:

    przepływka raczej ok,
  • #3
    lciba
    Level 10  
    ok tak zzrobie, ale dlaczego jest tak ze raz dziala a raz nie, raz jest tak ze krece go, do 4000obr/min i jest ok tylko czasem sie tak zdarza, tzn czesciej brakuje mocy niz jest ale tzn, ze objawy przychodza okresowo
  • #4
    Peper
    Level 13  
    Sprawdź czy dźwignia od turbiny chodzi lekko czy z oporem. Jeśli tym autem jeździła kobieta o "delikatnej nodze" to jak najbardziej mogą być zapieczone łopatki od turbo. Ale najpierw jak radzi @wopor posprawdzaj wężyki, przepływomierz a także N75 u mnie właśnie on był powodem wchodzenia w tryb awaryjny. Generalnie turbo zostaw sobie na sam koniec bo jest najbardziej praco-kasochłonne. Ja przeczyściłem turbo przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą ale jak pisałem winny był n75 który notabene też przeczyściłem i jak na razie mam spokój.
  • #5
    lciba
    Level 10  
    Witam ponownie, dzis sprawdzilem wstepnie wezyki, wygladaja na cale, ale gdy zdjelem wezyk z pompy(tej "gruchy") probowalem wywolac podcisnienie wciagajac powietrze jednak po pewnym czasie podcisnienie spadło, czy tak powinno byc, aha jezeli chodzi o sprawdzenie blokow 3 przeplywomierza i 11 turba jakie wartosci powinienem otrzymac. Jak sprawdzic zawod n75, aha jest tam przy kolektorze dolotowym taka dzwignia do ktorej idzie wezyk podcisnieniowy ale jak zapalam jest bez zmian, nie rusza ją, są w sumie dwa takie same zaworki czarne roznia sie tylko konowka nr, chyba jest jeden do egr a drugi n75. Co z tym fantem zrobic. Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak przeczyscic zawor n75,
  • #6
    dydorobert
    Level 12  
    według mnie zapieczone kierownice w turbo:|
  • #7
    lciba
    Level 10  
    Taką ewntualność biorę też pod uwagę, musze sprawdzić czy dzwignia kierownic lekko pracuje czy ciężko, zobaczymy pozdrawiam, tylko jakby ktoś mógłby mi podpowiedzieć jakie warości w blok 3 oraz 11 powinienem uzyskac
  • #8
    Sztomel
    Level 35  
    lciba wrote:
    jakby ktoś mógłby mi podpowiedzieć jakie warości w blok 3 oraz 11 powinienem uzyskac


    dam dla porównania - to są logi z wartościami prawidłowymi :

    Brak mocy, Seat Alhambra 116KM, pompowtryski
  • #9
    lciba
    Level 10  
    Witam ponownie, jak koledzy mi podpoowiedzieli dzwignia od zmiany geometri lopatek byla zapieczona, rozruszalem i jest wszystko ok, jak narazie, jest to chyba normalnie jezeli kobieta jezdzila tak tym autem ze geometria łopatek byla w jednym polozeniu to musialo wczesniej czy pozniej przylapac. Odnosnie turbiny sprawdzalem logi wg tabeli jest 1979,8 a u mnie ok 2140, mysle ze jest ok. Rozruszam ponownie ta dzwignie, ale po rozruszaniu ani razu nie wszedl mi w tryb notlauf. Czy ta wartosc jest duzo za duza czy ok, przeplywka ma dokladnie te same wwrtosci co w tabeli. Pozdrawiam