Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Uruchomienie zasilacza "na sucho" niezupełnie

KSWing 22 Feb 2009 10:32 5948 29
Buderus
    KSWing
    Level 10  
    Jestem w trakcie budowania mojego systemu chłodzenia do PC - eta i w związku z tym mam pytanka dwa.
    System chłodzenia chcę zabezpieczyć na kilka sposobów.
    Jeden z nich wiąże się z moim pierwszym pytaniem:
    co się stanie gdy uruchomię zasilacz, ale podłączony do płyty głównej?
    Chodzi o uruchomienie na sucho [gniazdo ATX PIN-20, piny 13 i 14].

Drugie pytanie wiąże się z panelem sterowania pracą całego komputera, który również powstaje: Jakie napięcie płynie w przełącznik (on/off) w zasilaczu?
    Nie znam się aż tak na tym, a nie mam możliwości dokonania pomiaru. Z tego co pamiętam, przełącznik nie jest podłączony bezpośrednio ze źródłem zasilania (gniazdem zasilania).
    Jeśli komuś by pomogło: Tracer 4Life model 400 360W (o ile dobrze pamiętam).
  • Buderus
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    Anonymous
    Anonymous  
  • Buderus
    KSWing
    Level 10  
    Przypominam, że chodzi mi o uruchomienie zasilaczana sucho ale podłączonego do płyty głownej,czyli zwarcie pin 13 i 14 np po zdarciu izolacji.

Chyba, że ktoś zna inny sposób i tani i prosty, żeby pozyskać zasilanie z zasilacza nie uruchamiając komputera?

Jak skończę wszystko zamieszczę cały schemat mojego chłodzenia i panela.

Panowie sprawa z zasilaczem wygląda tak (niestety jakości zdjęć lepszej nie da rady :/ :
    Obrazek 1Uruchomienie zasilacza "na sucho" niezupełnie
    Obrazek 2Uruchomienie zasilacza "na sucho" niezupełnie
    Tu zaznaczyłem dwa przewody, jeden idzie do płytki jakieś na której są jakieś układy, ta płytkajest przymocowana do głównego gniazda od zasilania. I przycisk.
    Obrazek 3Uruchomienie zasilacza "na sucho" niezupełnie
    Tutaj w co wchodzi owy drugi kabelek.