Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto I, problem z hamulcami!

22 Lut 2009 16:07 6018 5
  • Poziom 2  
    Witam! Mam taki problem. Mieszkam w UK i byłem ostatnio na MOT(przegląd) z moim Punto I i niestety wykryto usterkę hamulców. Jedna strona hamuje bardziej niż druga. Hamulce były odpowietrzone i klocki też w porządku. Mechanik mówił mi że to może serwo jest uszkodzone. Ręczny też mi nie przeszedł przez MOT choć linka jest na maksa naciągnięta. Co to może być? nie chce robić czegoś na darmo bo za nawet małe naprawy płaci się tu jak za zboże!
  • Poziom 26  
    Jeżeli na ręcznym i na nożnym nie ma hamulca to nie jest to wina serwa, wyreguluj poprostu hamulce i powinno być ok. Inna sprawa, może być też tak, że cylinderek puszcza płyn (punto I, tylne hamulce bębnowe), zalało okładziny i skończyło sie tarcie.
  • Poziom 11  
    dokładnie tak jakkolega mówiwi... zdjąć bębny i sprawdzić cylinderki
  • Poziom 2  
    Zdjąłem dzisiaj bębny i nie widać żeby płyn tam się dostawał. z jednej strony cylinderek był niedawno wymieniany a z drugiej wygląda dobrze, nie jest skorodowany itp. Bębny przeczyściłem . Zauważyłem taką rzecz, ze jak zaciągnę ręczny i zaczynam cofać jedna strona samochodu podnosi się wyżej niż druga. Jak to nie te cylinderki to co jeszcze może być z tymi hamulcami.?
  • Poziom 26  
    Wyreguluj hamulce. Musisz wyregulować ustawienie szczęk hamulcowych względem bębna. Prawdopodobnie masz takie regulatory jak poniżej na zdjęciu.

    Fiat Punto I, problem z hamulcami!
  • Poziom 17  
    nabari83 napisał:
    Zdjąłem dzisiaj bębny i nie widać żeby płyn tam się dostawał. z jednej strony cylinderek był niedawno wymieniany a z drugiej wygląda dobrze, nie jest skorodowany itp. Bębny przeczyściłem . Zauważyłem taką rzecz, ze jak zaciągnę ręczny i zaczynam cofać jedna strona samochodu podnosi się wyżej niż druga. Jak to nie te cylinderki to co jeszcze może być z tymi hamulcami.?

    Samo oglądanie to jeszcze nie wszystko. Należy sprawdzić, czy cylinderki ruszają się, próbując je ruszyć naciskając na szczękę. Może on wyglądać idealnie, ale jest zapieczony lub ma ograniczony skok przez korozję. Ruszenie takiego zapieczonego cylinderka to na 100% wymiana. Przy ręcznym sprawdzić linkę z tej strony, która się unosi niżej. Ponadto sprawdzić dźwignie, czy korozja jej nie zablokowała. Moim zdaniem gdyby każde auto podczas corocznego przeglądu przeszło przez gruntowny przegląd układu hamulcowego i usunięcie wszystkich zanieczyszczeń / myjka ciśnieniowa+ciepła woda+ aktywna piana/, nie byłoby takich kłopotów.