Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwne zjawisko Xara picassso - tylna wycieraczka na pilota?

DriverMSG 22 Lut 2009 16:08 3640 12
  • #1 22 Lut 2009 16:08
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Witam - dziś znajomy próbując otworzyć swoje auto (Xara picasso) pilotem zauważył że w aucie obok (ten sam model ale chrono) włącza się jego pilotem tylna wycieraczka szyby - jak to wyjaśnić ?

    0 12
  • #2 22 Lut 2009 16:17
    mr-perch
    Poziom 28  

    Oba auta do warsztatu i sprawdzić.

    0
  • #3 22 Lut 2009 16:21
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 22 Lut 2009 16:24
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Jak bym miał taką możliwość nie pytałbym na forum - moja ciekawość dotyczy tego czy i jak jest możliwe sterowanie tylną wycieraczką z pilota - oba auta są obecnie w Niemczech a właściciela z Xsary Chrono nie znamy .
    Czy tylna wycieraczka sterowana jest bezprzewodowo ?

    0
  • #5 22 Lut 2009 16:28
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #6 22 Lut 2009 16:42
    mr-perch
    Poziom 28  

    Ponieważ sterowaniami radiowymi zajmuję się wiele lat, dlatego polecam takie rozwiązanie. DriverMSG, wiesz dobrze, jak mało precyzyjnie można postawić diagnozę przez ekran monitora. Zwłaszcza w tak dziwnym przypadku. Ile osób nie zabierze głosu w tym temacie, tyle będzie gdybań.

    0
  • Pomocny post
    #7 22 Lut 2009 16:46
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 22 Lut 2009 20:35
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Moje poglądy na ten temat są podobne - też tak zakładam że to jakiś BUG informatyczny - przynajmniej z logicznego punktu widzenia .
    Jak pisałem wcześniej - to nie mój samochód więc i zmartwienie nie moje - zastanawiam się tylko czy aż tak zaawansowana elektronika znajduje się tych samochodach że komputer na wyłączonym zapłonie ma możliwość włączyć wycieraczki .
    Zjawisko naprawdę dziwne lecz w chwili obecnej nie do zbadania głębiej - więc jak już ktoś wcześniej wspomniał można tylko gdybać .

    Tematu nie zamykam - może ktoś kto się z tym spotkał trafi tutaj i da kilka informacji .
    Po za tym czekam aż ten znajomy dojedzie do domu - mówił że jak jeszcze będzie ten samochód to zbada sprawę w miarę możliwości i da znać - więcej szczegółów .

    0
  • Pomocny post
    #9 22 Lut 2009 22:11
    bartek_j
    Poziom 35  

    Wycieraczka idzie z BSI (chyba mi się modele nie pomyliły?). BSI jest cały czas zasilane, tylko uśpione. Jak zostanie wybudzone i program pójdzie odpowiednio w maliny to zupełnie jest techniczna możliwość zadziałania wycieraczki.
    Co innego gdyby wycieraczka była sterowana zwyczajnie, "elektromechanicznie" czy na czasówce zwykłej. Wtedy taka sytuacja powinna być obejżana przez egzorcystę ;)

    0
  • Pomocny post
    #10 24 Lut 2009 01:34
    kybernetes
    Poziom 39  

    Sadze, ze sprawa jest dosc trywialna. W tym drugim samochodzie jest po prostu uszkodzona tylna wycieraczka. Konkretnie - brak lub bledny sygnal polozenia krancowego ramienia wycieraczki (styk na kole zebatym wspolpracujacym ze slimakiem).

    Wycieraczka tylna jest sterowana przez BSI nie w klasyczny sposob (styki pradowe na kole) ale "inteligentnie" - bsi odczytuje stan stycznika polozenia krancowego ramienia i wylacza przekaznik silnika, kiedy ramie znajdzie sie w dolnym polozeniu. Jesli ten sygnal jest niezrozumialy to po kilku "machnieciach" BSI uznaje, ze wycieraczka jest uszkodzona i odlacza sterowanie az do uspienia sieci. Za kazdym razem kiedy budzi sie VAN BSI sprawdza stan wycieraczki i jesli ta nie jest w krancowym polozeniu probuje ja tam ustawic.

    Kiedy COM odbiera sygnal pilota i potrafi odczytac jego kod, to budzi siec (i BSI) i wysyla odebrany kod do BSI do weryfikacji. Obudzone BSI sprawdza przy okazji stan wycieraczki A poniewaz stwierdza, ze nie jest ona w polozeniu krancowym probuje ja tam doprowadzic. Stad objaw obserwowany przez kolege.

    Pozdrawiam

    0
  • #11 24 Lut 2009 03:32
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    No i to by logicznie wyjaśniało zjawisko - znów lipa z Yeti :D

    Niestety znajomy już nie spotkał tej Xsary na parkingu i nie mógł zebrać innych danych - tak czy inaczej dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem .

    1
  • #12 07 Kwi 2009 08:47
    Trusted
    Poziom 11  

    W Xsarze mozna tak zaprogramowac BSI aby po wrzuceniu wstecznego nastepowalo automatyczne zalaczenie wycieraczki. Wciskajac guzik pilota w celu otwarcia drzwi podawane jest zasilanie na lampy w tym ta od wstecznego i dlatego zalacza sie wycieraczka. Nie mam obecnie pod reka instrukcji ale mozna to wylaczyc wykonujac odpowiednia sekwencje guzikow w kabinie aby wycieraczka nie zalaczala sie automatycznie po wrzuceniu wstecznego

    1
  • #13 07 Kwi 2009 10:13
    kybernetes
    Poziom 39  

    1) Nie ma takiej opcji kolego trusted abo pilot w Xsarze Picasso zalaczal napiecie na lampy wstecznego biegu.
    2) Wycieraczka tylna steruje komputer kabiny (BSI), samo podanie napiecia nie wystarczy (sterowanie sekwencyjne z rozpoznaniem polozenia krancowego ramienia)
    3) Opcja wycierania na wstecznym biegu jest aktywna w chwili zalaczenia wstecznego biegu podczas pracy silnika

    Pozdrawiam

    0