Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Galaxy/Sharan/Alhambra 2002 1.9TDi 5b automat - brak 3 biegu

dj_max84 22 Feb 2009 18:18 10322 7
  • #1
    dj_max84
    Level 13  
    witam!
    kupilem Galaxy z 2002r z przebiegiem okolo 110 000km (prawdziwy).
    silnik 1.9TDi AUY 115, 5 biegowa skrzynia automatyczna.
    podczas jazdy samochod omija 3 bieg.
    przelacza 1, 2, a pozniej dopiero przeskakuje na 4 przy okolo 4000 obr.
    wydaje mi sie ze przy okolo 2500 obr probuje zmienic na 3 ale sobie odpuszcza i czeka do tych 4000 obr.
    VAG nie pokazuje zadnych bledow, nie wystepuje zadne szarpanie, poza brakiem 3 biegu skrzynia pracuje idealnie.
    jutro zamierzam sprawdzic poziom oleju i ew dolac oryginal VAGowski.
    czy komus sie to juz przytrafilo? gdzie jest zamontowany filtr oleju skrzyni bo patrzac na szkic w ETKA nic takiego nie widze..
    pozdrawiam
  • #2
    dj_max84
    Level 13  
    pojawil sie dzisiaj blad w skrzyni:

    Address 02: Auto Trans
    Control Module Part Number: 09B 927 750
    Component and/or Version: AG5 Getriebe 09B 0157
    Software Coding:
    Work Shop Code:
    1 Fault Found:

    00652 - Gear Monitoring
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent
  • #3
    trans-serwis
    Level 39  
    00652 ogólnie monitorowanie skrzyni.
    Prędkość obrotowa silnika niezgodna z obrotami skrzyni sygnał nieprawdobodobny. Zacznij od wymiany oleju i sprawdzenia czujnika prędkości G 68, chociaż jeżeli inne biegi wchodzą bez problemów to może być problem s siłownikiem załączającym 3 bieg.
  • #4
    hiras
    Level 14  
    Sam mam problem z tą skrzynką.U mnie problem polega na tym iż po uruchomieniu silnika aby normalnie jeździć muszę odczekać jakieś 5min.Inaczej automat przełącza 1,2 i koniec 3 nie wchodzi.Pomyślałem o wymianie oleju.Okazało się że w tych skrzynkach(JATCO J506 E)filtr można wymienić przy kapitalnym remoncie.Problem prawdopodobnie tkwi w sterowaniu(zawór lub któryś elektrozawór).Ręce mi już opadają co mechanik (niby od automatów)to inna teoria,a skrzynka jak nie działała tak nie działa.Polecam poszukać renomowany zakład.Ja mam zamiar tak zrobić.
  • #5
    adam84ck
    Level 10  
    Kolego sprawdz w jakim stanie jest olej.jezeli bedzie czuc go spalenizna to masz raczej skrzynie do rozebrania i naprawy a jezeli nie to prawdopodobie siadł ci zawor w sterowaniu.nie raz w skrzyni automatycznej pomaga wyczyszczenie sterowania.
  • #6
    dj_max84
    Level 13  
    kupilem dzisiaj litr oleju na wszelki wypapdek tylko zeby sprawdzic czy nie za malo jest i olej w skrzyni smierdzi identycznie jak nowy olej wiec chyba jest ok. ten w skrzyni ma minimalnie ciemniejszy kolor.
    probowalem znalezc srube do sprawdzania poziomu i nie jestem pewny czy znalazlem wlasciwa. sa 2 kolo siebie. jedna to 5mm imbus/alan a druga to 24mm hex. ta imbusowa powinna byc wkrecona w rurke przelewowa ale nie wydaje mi sie zeby ta rurka tam byla. po jej odkreceniu olej leci bez przerwy wiec to chyba nie to.. tej 24mm nie probowalem ale to chyba do spuszczania oleju?
  • #7
    seattdi
    Level 12  
    kolego jak nie wiesz jak to sam nie zabieaj sie za wymiane oleju,trzeba miec odpowiednie przyrzady,poziom oleju sprawdza sie przy temp oleju 30-35 stponi przy zapalonym silniku,lepiej jedz do aso,a zdoswiadczenia to jesli ie ma trijki to skrzynia jest to rozebrania i weryfikacji,moim zdaniem dolanie oleju tu nic nie da,chyba ze jest go barzdo malo,pzdarwiam
  • #8
    dj_max84
    Level 13  
    wiem jak to zrobic i tak wlasnie to robilem jak piszesz. przy temp 35-45 stopni (wg ELSY) i na zapalonym silniku. jedyna niejasnosc to ta rurka przelewowa ktorej sie spodziewalem a ktorej nie znalazlem.