Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Carina E rozłączenie sztywnych przewodów hamulcowych

23 Lut 2009 10:16 4663 7
  • Poziom 15  
    Witam!
    Ostatnio chciałem zmienić płyn hamulcowy w swojej Toyocie. Ale w tylnym, prawym kole zauważyłem urwany odpowietrznik. Chciałem zmienić cylinderek, ale nie mogę rozkręcić sztywnego kawałka przewodu hamulcowego. Próbowałem właściwym kluczem hamulcowym aż do zniszczenia nakrętki na przewodzie. Stąd moje pytanie: czy te połączenia przewodów hamulcowych są klejone? Jeśli tak, to co spowoduje ich rozłączenie? Podgrzanie do jakiejś temperatury?
    Pozdrawiam - Jacek
  • Poziom 15  
    Do przewodów hamulcowych są specjalne klucze oczkowe przecięte pogrubione i sześciokątne.Trudniej zniszczyć nakrętkę.Są w różnych rozmiarach/8,10,11/
  • Poziom 15  
    o czym tu mi tu piszesz? Że są takie klucze to ja doskonale wiem i takich używam. Na przyszłość czytaj uważnie post.
  • Poziom 11  
    Nie są klejone.Sprubuj odkrę cic żabką.Jeżeli nakrętka przewodu będzie się kręcić razem z przewodem to odkręć cylinderek i obracaj cylinderkiem. I tak trzeba rozwiercić odpowietrznik
  • Moderator Samochody
    Uciąć przewód, nabić nasadkę 6-kąt i odkręcić, potem nowy przewód i cylinderek, nie polecam zabawy z rozwiercaniem odpowietrznika, to nie zacisk i nie kosztuje majątku
  • Poziom 32  
    witam, kolego spróbuj podgrzać nakretkę palniczkiem na propan (jest bardziej precyzyjny, jak sie nagrzeje do zmiany koloru na lekko siny polej to wodą by gwałtownie ochłodzić , powinno puscić, jest doś uniwersalny sposób odkrecania zapieczonych i skorodowanych połączeń, oczywiscie elementy gumowe wypadało by potem wymienic na nowe :(pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witam znam dobrze ten problem bardzo dobrym rozwiazaniem jest uzycie szczypiec zaciskowych typu mors tylko muszą byc w dobrym stanie tzn ostre ząbki zaciskasz bardzo mocno i musi się odkręcic uzywam tez czasami klucza do rur tkzw francuz tylko tez musi miec ząbki w idealnym stanie i odkręci sie na 100% ważne jest zeby dobrze zacisnąc, oszczędzamy wtedy na wymianie przewodu hamulcowego.
  • Poziom 37  
    Witam
    Pomysły są OK. w pewnych warunkach wszystko się sprawdza tyle że rurka w śrubie jest zapieczona na amen i nawet jak się uda odkręcić to na pewno nowego cylinderka nie da się przykręcić w poprawnym położeniu. Jak jest taka sytuacja to dla bezpieczeństwa wymień cały przewód, nie zaszkodziło by wymienić też drugą stronę