Bylem dzis na kompie sprawdzic bledy - wyszly 2 aktywne - napiecie akumulatora i integrator lambda.
Moje pytanko to co to za blad INTEGRATOR LAMBDA ??
Objawy to zalewanie silnika i spalanie kosmiczne,sonda pokazuje stale napiecie 0,88V.
Integrator Lambda Jest to parametr algorytmu sterowania silnikiem z
pętlą sprzężenia zwrotnego od sygnału sondy
Lambda, z regulacją opartą na regulatorze typu PI.
Prawidłowe wartości integratora powinny zawierać
się od -35[%] do 25[%]. Utrzymywanie się wskazań
poza tym zakresem może oznaczać nieprawidłowy
przebieg procesu tworzenia mieszanki.
Zakres: -90 - 60 [%].
Tu masz odp co to w ogóle jest
A teraz tak praktycznie:
Sonda Lambda przekazuje sygnał napięciowy z czujnika tlenu w spalinach.
prawidłowa mieszanka powoduje wskazania sondy
około 450[mV]. Niższe wartości oznaczają
mieszankę ubogą, a wyższe - mieszankę bogatą.
Zakres działania sondy to 0 - 1072 [mV].
U Ciebie wskazuje 880mV czyli zbyt bogatą mieszankę.
Teraz musisz się dowiedzieć co jest tego przyczyną a może ich być kilka.
Nie ma lpg,nie ma kata i swieczki nowe,przewody nie swieca.
Ide za chwile sprawdzic czujnik temperatury,bo patrzac przez ramie elektromechanikowi cos zauwazylem jakas temperature -60stopni - wiec jesli czujnik walniety i ma wartosci rowne dla -60stopni to logiczne ,ze komp da duza dawke paliwa.
ECU będzie pracował na wartościach ustalonych, silnik nie osiągnie pełnej dynamiki, a i spalanie nie będzie takie jak powinno być.
Jaki przebieg auta?
Zapnij miernik na napięcie 2V stale miedzy czarny przewód sondy a masę auta.
Napięcie powinno oscylować od 0,1-0,8 V na ciepłym silniku, jeśli nie, sonda do wymiany.
Napiecie na sadzie wynosilo 0,88 i nie "pracowalo" .
I wg mnie nie takie proste jest stwierdzenie,ze sonda padnieta jesli napiecie nie pracuje.
Ale tak czy siak ja wymienie,bo wiem o tym,ze komp pracuje na usrednionych tam, swoich wartosciach.
No i problem sie rozwiazal - uszkodzona mechanicznie sonda - przy wkrecaniu oparla sie koncowka o kolektor i pekla - po demontarzu dopiero bylo to widac. Wsadzona sonda NTK z allegro za 89 zl i chodzi jak trzeba.
No i problem sie rozwiazal - uszkodzona mechanicznie sonda - przy wkrecaniu oparla sie koncowka o kolektor i pekla - po demontarzu dopiero bylo to widac. Wsadzona sonda NTK z allegro za 89 zl i chodzi jak trzeba.
Tak z ciekawości, powiadom kiedy ta sonda padnie, z tego co się orientuje to max pól roku będzie śmigać.
Zastanawiam się jak by w M40 zamontował lambdę wyżej tak z 10 cm za łącznikiem kolektora z rurą; miało by to jakiś wpływ na odczyt lambdy ??
Bo oryginalne jej usadowienie jest tragiczne:/ zawsze po zimie do wymiany; podwozie to nie za ciekawe miejsce. Zauważyłem że na odległości 10/15 cm jest np w oplu.
Wydaje mi się że powinna działać nie gorzej, a na pewno wyeliminujesz zalewanie sondy wodą po wjechaniu w kałużę. Minus taki że będzie odczytywała ilość tlenu tylko z dwóch cylindrów, chyba że przespawałbyś ten odcinek rury w którym siedzi sonda. Ale to jest teoria z mojego punktu widzenia