Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW 318 e30 silnik M40 - Integrator lambda

23 Feb 2009 14:24 7681 13
  • Level 9  
    Bylem dzis na kompie sprawdzic bledy - wyszly 2 aktywne - napiecie akumulatora i integrator lambda.
    Moje pytanko to co to za blad INTEGRATOR LAMBDA ??
    Objawy to zalewanie silnika i spalanie kosmiczne,sonda pokazuje stale napiecie 0,88V.
  • TespolTespol
  • Level 18  
    Tak definicyjnie :

    Integrator Lambda Jest to parametr algorytmu sterowania silnikiem z
    pętlą sprzężenia zwrotnego od sygnału sondy
    Lambda, z regulacją opartą na regulatorze typu PI.
    Prawidłowe wartości integratora powinny zawierać
    się od -35[%] do 25[%]. Utrzymywanie się wskazań
    poza tym zakresem może oznaczać nieprawidłowy
    przebieg procesu tworzenia mieszanki.
    Zakres: -90 - 60 [%].

    Tu masz odp co to w ogóle jest :P:D

    A teraz tak praktycznie:

    Sonda Lambda przekazuje sygnał napięciowy z czujnika tlenu w spalinach.
    prawidłowa mieszanka powoduje wskazania sondy
    około 450[mV]. Niższe wartości oznaczają
    mieszankę ubogą, a wyższe - mieszankę bogatą.
    Zakres działania sondy to 0 - 1072 [mV].

    U Ciebie wskazuje 880mV czyli zbyt bogatą mieszankę.
    Teraz musisz się dowiedzieć co jest tego przyczyną a może ich być kilka.

    pzdr
  • TespolTespol
  • Level 9  
    A sama lamda moze byc dobra w tym wypadku??
  • Level 18  
    Tak może być w pełni sprawna ale i może być uszkodzona. napisz czy masz instalacje LPG, czy masz katalizator, kiedy wymieniałeś świece z kablami ??
  • Level 9  
    Nie ma lpg,nie ma kata i swieczki nowe,przewody nie swieca.
    Ide za chwile sprawdzic czujnik temperatury,bo patrzac przez ramie elektromechanikowi cos zauwazylem jakas temperature -60stopni - wiec jesli czujnik walniety i ma wartosci rowne dla -60stopni to logiczne ,ze komp da duza dawke paliwa.
  • Level 18  
    Pewnie to jest przyczyną :)
  • Level 9  
    Czujnik dziala perfekcyjnie bym powiedzial nawet :)

    Odlaczylem lambde i z odlaczona chodzi ok,wszelkie dolegliwosci zniknely (ciekawe jak spalanie).
  • Moderator of Cars
    ECU będzie pracował na wartościach ustalonych, silnik nie osiągnie pełnej dynamiki, a i spalanie nie będzie takie jak powinno być.

    Jaki przebieg auta?


    Zapnij miernik na napięcie 2V stale miedzy czarny przewód sondy a masę auta.
    Napięcie powinno oscylować od 0,1-0,8 V na ciepłym silniku, jeśli nie, sonda do wymiany.
  • Level 9  
    Napiecie na sadzie wynosilo 0,88 i nie "pracowalo" .
    I wg mnie nie takie proste jest stwierdzenie,ze sonda padnieta jesli napiecie nie pracuje.
    Ale tak czy siak ja wymienie,bo wiem o tym,ze komp pracuje na usrednionych tam, swoich wartosciach.
  • Moderator of Cars
    Jeśli sonda nie pracuje to:

    1 Sprawdzamy poprawność połączeń.
    2 Drożność układu wydechowego.

    Jeśli powyższe są ok, sonda kwalifikuje się do wymiany.
  • Level 9  
    No i problem sie rozwiazal - uszkodzona mechanicznie sonda - przy wkrecaniu oparla sie koncowka o kolektor i pekla - po demontarzu dopiero bylo to widac. Wsadzona sonda NTK z allegro za 89 zl i chodzi jak trzeba.
  • Moderator of Cars
    Seba350 wrote:
    No i problem sie rozwiazal - uszkodzona mechanicznie sonda - przy wkrecaniu oparla sie koncowka o kolektor i pekla - po demontarzu dopiero bylo to widac. Wsadzona sonda NTK z allegro za 89 zl i chodzi jak trzeba.


    Tak z ciekawości, powiadom kiedy ta sonda padnie, z tego co się orientuje to max pól roku będzie śmigać.
  • Level 10  
    Zastanawiam się jak by w M40 zamontował lambdę wyżej tak z 10 cm za łącznikiem kolektora z rurą; miało by to jakiś wpływ na odczyt lambdy ??

    Bo oryginalne jej usadowienie jest tragiczne:/ zawsze po zimie do wymiany; podwozie to nie za ciekawe miejsce. Zauważyłem że na odległości 10/15 cm jest np w oplu.
  • Level 11  
    Wydaje mi się że powinna działać nie gorzej, a na pewno wyeliminujesz zalewanie sondy wodą po wjechaniu w kałużę. Minus taki że będzie odczytywała ilość tlenu tylko z dwóch cylindrów, chyba że przespawałbyś ten odcinek rury w którym siedzi sonda. Ale to jest teoria z mojego punktu widzenia ;)