Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 318 e30 silnik M40 - Integrator lambda

Seba350 23 Lut 2009 14:24 7204 13
  • #1 23 Lut 2009 14:24
    Seba350
    Poziom 9  

    Bylem dzis na kompie sprawdzic bledy - wyszly 2 aktywne - napiecie akumulatora i integrator lambda.
    Moje pytanko to co to za blad INTEGRATOR LAMBDA ??
    Objawy to zalewanie silnika i spalanie kosmiczne,sonda pokazuje stale napiecie 0,88V.

    0 13
  • #2 23 Lut 2009 14:47
    quattro87
    Poziom 18  

    Tak definicyjnie :

    Integrator Lambda Jest to parametr algorytmu sterowania silnikiem z
    pętlą sprzężenia zwrotnego od sygnału sondy
    Lambda, z regulacją opartą na regulatorze typu PI.
    Prawidłowe wartości integratora powinny zawierać
    się od -35[%] do 25[%]. Utrzymywanie się wskazań
    poza tym zakresem może oznaczać nieprawidłowy
    przebieg procesu tworzenia mieszanki.
    Zakres: -90 - 60 [%].

    Tu masz odp co to w ogóle jest :P:D

    A teraz tak praktycznie:

    Sonda Lambda przekazuje sygnał napięciowy z czujnika tlenu w spalinach.
    prawidłowa mieszanka powoduje wskazania sondy
    około 450[mV]. Niższe wartości oznaczają
    mieszankę ubogą, a wyższe - mieszankę bogatą.
    Zakres działania sondy to 0 - 1072 [mV].

    U Ciebie wskazuje 880mV czyli zbyt bogatą mieszankę.
    Teraz musisz się dowiedzieć co jest tego przyczyną a może ich być kilka.

    pzdr

    0
  • #3 23 Lut 2009 15:00
    Seba350
    Poziom 9  

    A sama lamda moze byc dobra w tym wypadku??

    0
  • #4 23 Lut 2009 15:05
    quattro87
    Poziom 18  

    Tak może być w pełni sprawna ale i może być uszkodzona. napisz czy masz instalacje LPG, czy masz katalizator, kiedy wymieniałeś świece z kablami ??

    0
  • #5 23 Lut 2009 15:26
    Seba350
    Poziom 9  

    Nie ma lpg,nie ma kata i swieczki nowe,przewody nie swieca.
    Ide za chwile sprawdzic czujnik temperatury,bo patrzac przez ramie elektromechanikowi cos zauwazylem jakas temperature -60stopni - wiec jesli czujnik walniety i ma wartosci rowne dla -60stopni to logiczne ,ze komp da duza dawke paliwa.

    0
  • #6 23 Lut 2009 15:29
    quattro87
    Poziom 18  

    Pewnie to jest przyczyną :)

    0
  • #7 23 Lut 2009 17:09
    Seba350
    Poziom 9  

    Czujnik dziala perfekcyjnie bym powiedzial nawet :)

    Odlaczylem lambde i z odlaczona chodzi ok,wszelkie dolegliwosci zniknely (ciekawe jak spalanie).

    0
  • #8 23 Lut 2009 17:14
    domex32
    Moderator na urlopie...

    ECU będzie pracował na wartościach ustalonych, silnik nie osiągnie pełnej dynamiki, a i spalanie nie będzie takie jak powinno być.

    Jaki przebieg auta?


    Zapnij miernik na napięcie 2V stale miedzy czarny przewód sondy a masę auta.
    Napięcie powinno oscylować od 0,1-0,8 V na ciepłym silniku, jeśli nie, sonda do wymiany.

    0
  • #9 23 Lut 2009 17:23
    Seba350
    Poziom 9  

    Napiecie na sadzie wynosilo 0,88 i nie "pracowalo" .
    I wg mnie nie takie proste jest stwierdzenie,ze sonda padnieta jesli napiecie nie pracuje.
    Ale tak czy siak ja wymienie,bo wiem o tym,ze komp pracuje na usrednionych tam, swoich wartosciach.

    0
  • #10 23 Lut 2009 17:38
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jeśli sonda nie pracuje to:

    1 Sprawdzamy poprawność połączeń.
    2 Drożność układu wydechowego.

    Jeśli powyższe są ok, sonda kwalifikuje się do wymiany.

    0
  • #11 22 Kwi 2009 22:42
    Seba350
    Poziom 9  

    No i problem sie rozwiazal - uszkodzona mechanicznie sonda - przy wkrecaniu oparla sie koncowka o kolektor i pekla - po demontarzu dopiero bylo to widac. Wsadzona sonda NTK z allegro za 89 zl i chodzi jak trzeba.

    0
  • #12 23 Kwi 2009 07:55
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Seba350 napisał:
    No i problem sie rozwiazal - uszkodzona mechanicznie sonda - przy wkrecaniu oparla sie koncowka o kolektor i pekla - po demontarzu dopiero bylo to widac. Wsadzona sonda NTK z allegro za 89 zl i chodzi jak trzeba.


    Tak z ciekawości, powiadom kiedy ta sonda padnie, z tego co się orientuje to max pól roku będzie śmigać.

    0
  • #13 25 Kwi 2010 02:53
    075brx
    Poziom 10  

    Zastanawiam się jak by w M40 zamontował lambdę wyżej tak z 10 cm za łącznikiem kolektora z rurą; miało by to jakiś wpływ na odczyt lambdy ??

    Bo oryginalne jej usadowienie jest tragiczne:/ zawsze po zimie do wymiany; podwozie to nie za ciekawe miejsce. Zauważyłem że na odległości 10/15 cm jest np w oplu.

    0
  • #14 04 Wrz 2010 16:54
    peterus2
    Poziom 11  

    Wydaje mi się że powinna działać nie gorzej, a na pewno wyeliminujesz zalewanie sondy wodą po wjechaniu w kałużę. Minus taki że będzie odczytywała ilość tlenu tylko z dwóch cylindrów, chyba że przespawałbyś ten odcinek rury w którym siedzi sonda. Ale to jest teoria z mojego punktu widzenia ;)

    0