Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Caddy 2005 TDI problem z WEBASTO

Lypak 23 Feb 2009 15:42 8310 10
  • #1
    Lypak
    Level 12  
    Dwa dni temu przestało działac w moim Caddy Webasto - bez wczesniejszych objawow psucia sie. Webasto to Termo Top V 1KO 815 007 AF - działa jako podgrzewacz i ogrzewanie postojowe. Dzisiaj podpialem pod Vaga i pokazalo mi 5 bledow - ktore zreszta nie moge skasowac:

    01409 Repeated Flame Out

    00664 Wskaznik poziomu paliwa
    002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny

    01412 Glow Plug Flame Monitoring (Q8)
    008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny

    01406 Brak tworzenia płomienia

    02251 Heater Unit Locked
    000 - Sporadyczny

    Bardzo prosze o pomoc w diagnozie ze wskazowkami jak odblokowac piecyk. Dziekuje
  • #2
    Spacewalker
    Level 33  
    Za mało paliwa i webasto sie nie uruchomi. I chyba masz uszkodzona świecę w webasto, po 5 (chyba) próbach nieudanego odpalenia webasto sie blokuje.
  • #3
    yaaro
    Level 33  
    02251 Heater Unit Locked


    trzeba odblokować

    czytac błedy czytać
  • #4
    Lypak
    Level 12  
    Odblokowanie piecyka to zdaje sie wpis z 0 na 1 w kanale 42 adaptacji... Czy dobrze kojarze?
  • #5
    skylark
    Level 25  
    Odblokowanie sterownika następuje również po wykasowaniu błędów testerem Webasto.
  • #6
    Lypak
    Level 12  
    Chciałbym odświeżyć temat ze względu na to, że problem nie został rozwiązany. Odblokowałem VAS'em piec i wyświetla mi bład - brak tworzenia płomienia i po paru razach blokuje piec. Po odblokowaniu efekt jest taki, ze piecyk odpala - strasznie kopci - wchodzi "na obroty" i po chwili sie wyłącza. Dymi przy tym straszliwie - wcześniej na pewno tak nie dymił. Niestety czuję trochę spalin w kabinie w środku - wcześniej tez tego nie było. Prosze mi powiedzieć, czy bład wyskakuje na skutek uszkodzonej-wypracowanej świecy żarowej? Czy jest dostepna świeca osobno? - w serwisie VW twierdzą, ze do mojego TT-V jest dostępna tylko z komorą spalania (kompletny palnik). Proszę o poradę i wskazowki. Czy może jest to problem zabrudzonej sadzą komory spalania? Paliwo tankuję na dużych stacjach ze względu na pompowtryski...
  • #7
    Lypak
    Level 12  
    Czy któryś z kolegów wogóle czyścił palnik w TT-V? Na co musiałbym zwrócić uwagę przy takiej operacji?
  • #8
    Lypak
    Level 12  
    Zabrałem się za czyszczenie Webasto. Po rozebraniu prawie cały tłumik był zapchany sadzą - komora wymiennika zresztą też. Po wyczyszczeniu wszystkiego i zlożeniu do kupy piec niestety nie podejmuje pracy. Po pierwsze - nie odpinałem akumulatora, ale też nie przekręcałem kluczyka w pozycję zapłon. Naciśnięcie przycisku ogrzewania postojowego uruchamia wentylator w kabinie oraz pompkę obiegową wody. Nic więcej się nie dzieje. Czy ktoś ma jakiś pomysł, co może być powodem takiego zachowania piecyka? Czy jest możliwe, że odpięcie konektorów elektrycznych z ogrzewacza spowodowało wpis o błędzie w sterowniku? Proszę o porady...
  • #9
    Spacewalker
    Level 33  
    A moze masz ustawioną funkcje wentylacji na MFA+ wiec wtedy webasto nie musi się odpalac, a pompka wody bedzie i tak działac.
  • #10
    Lypak
    Level 12  
    Nie - mam ustawione grzanie - sprawdzalem parokrotnie. Przed paroma minutami natomiast po kolejnej probie uruchomiania pieca wentylator w kabinie przestal dzialac - piec zostal przedmuchany i... zgasla dioda na przycisku ogrzewania postojowego - piec sie zablokowal. Jutro podjade do znajomego z VAS'em i zczytam bledy. Nie mam pojecia co sie dzieje. W miedzyczasie zatankowalem samochod - po zatankowaniu wlaczenie ogrzewania dalej wlaczalo tylko wentylator kabinowy i pompke obiegowa. Kiedys pamietam przy malej ilosci paliwa pojawial sie komunikat na wyswietlaczu i Webasto sie nie odpalalo - ale zawsze bylo to poprzedzone komunikatem. Zobacze jutro po VAS'ie...
  • #11
    Lypak
    Level 12  
    VAS' również nie znalazł żadnych błędów. Po parokrotnej próbie uruchomienia pieca w końcu pojawia się błąd Przegrzanie-Czujnik G18-Zwarcie do masy. Po wymianie czujnika (akurat mieliśmy z demontażu-dokładnie są to dwa czujniki w wiązce+wtyk) piec podjął pracę bez jakichkolwiek zacięć i błędów - nic nie dymi, nic nie "smrodzi". Dziekuję wszystkim za pomoc i podpowiedzi.