Silnik pali 18 litrów na 100 km. Obroty falują regularnie i rytmicznie przy 1500 obr/min. Przy nagłym otwarciu przepustnicy intensywnie kopci czarnym dymem. Gdy schodzi z obrotów strzela w wydech. Czasami brak mocy - nie można ruszyć z miejsca. Silnik ma 120 tys km przebiegu. Dotychczasowe czynności, które zostały dotychczas wykonane.
Nowy pasek rozrządu. Nowy zawór EGR. Nowy zawór powietrza wtłaczanego podczas rozruchu zimnego silnika. Wyczyszcona przepustnica i silnik krokowy. Sprawdzono dzialanie silniczka krokowego, potencjometru przepustnicy, czujnika spalania stukowego, i wszystkich pozostałych czujników (m.in temperatury wody). Sprawdzono sczelność kolektora i wężyków podciśnienia. Map sensor sprawdzony. Wymieniono sondę lamda. Wlewano dwukrotnie czarny płyn do czyszczenia wtryskiwaczy. Komputer nie wskazuje żadnych błędów. Ciśnienie sprężania dobre. Katalizator nowy. Silnik zapala na dotyk. Świece i przewody WN wymienione. Masy przy komputerach i silniku sprawdzone. I nic. Pali 18 litrów, kopci, strzela w wydech. Ręce już opadły .....
Nowy pasek rozrządu. Nowy zawór EGR. Nowy zawór powietrza wtłaczanego podczas rozruchu zimnego silnika. Wyczyszcona przepustnica i silnik krokowy. Sprawdzono dzialanie silniczka krokowego, potencjometru przepustnicy, czujnika spalania stukowego, i wszystkich pozostałych czujników (m.in temperatury wody). Sprawdzono sczelność kolektora i wężyków podciśnienia. Map sensor sprawdzony. Wymieniono sondę lamda. Wlewano dwukrotnie czarny płyn do czyszczenia wtryskiwaczy. Komputer nie wskazuje żadnych błędów. Ciśnienie sprężania dobre. Katalizator nowy. Silnik zapala na dotyk. Świece i przewody WN wymienione. Masy przy komputerach i silniku sprawdzone. I nic. Pali 18 litrów, kopci, strzela w wydech. Ręce już opadły .....