Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Świece zapłonowe "ISKRA" Dobre czy Złe Jak to z ni

Arturkac 23 Lut 2009 21:49 33763 38
  • #1 23 Lut 2009 21:49
    Arturkac
    Poziom 15  

    Szukałem na forum ale nic nie znalazłem na temat naszych POLSKICH świec. Czytałem trochę na necie opinie i zdania są podzielone. Ja osobiście jak kiedyś jeździłem simsonem to na iskrach chodził lepiej niż na NGK, a akurat NGK trafiła mi się jedna nowa co miała przebicie, było to całkiem nie dawno w samochodzie.... Wiec proszę o konkretne i rzetelne wypowiedzi o naszym rodzimym produkcie. :D

    0 29
  • #2 23 Lut 2009 21:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 23 Lut 2009 21:58
    autoas
    Poziom 42  

    W pełni popieram, Iskry naprawdę doskonałe!!!!!!

    0
  • #4 23 Lut 2009 22:05
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Iskra, champion jedna chwała ponoć, ja jednak obstaję przy championie.
    Na NGK nie chcę nawet patrzeć, nawet bosha postawię ciut wyżej od ngk

    1
  • #5 23 Lut 2009 22:10
    Arturkac
    Poziom 15  

    Kiedyś mi jeden gazownik który montuje ISKRE mówił że na nasz rynek NGK wysyła najgorszy towar ale nie wiem czy to prawda... Tak w ogóle to stoję przed wymianą świec a że jeżdżę na LPG zastanawiam się nad ISKRĄ do LPG jedno elektrodową....

    PS: ISKRA jest w sieci serwisowej FIATA

    0
  • #6 23 Lut 2009 22:12
    kwok
    Poziom 39  

    troszkę szerzej się rozpiszę
    HGK jeśli orginalne - nie podrabiane to dobre ale ciężko je spotkać na polskim rynku - przyczyn nie znam bo nie zajmuję się handlem
    bosch - z tego co wiem sprzedaje odrzuty z produkcji jako niepełnowartościowe i za grosze - częste na polskim rynku i spora część tej produkcji jako-tako chodzi
    champion - nie trafiłem jeszcze na bubel i sam na takich akuratnie jeżdżę
    Iskra - sam jeszcze u siebie nie stosowałem bo j/w chmpion w użyciu ale polecam klijentom i montowałem - 0 pretensji, reklamacji czy coś zwłaszcze że miałem okazję usuwać usterkę "przebitej świecy" iskrami (klijent sam sobie kupił boscha i zamontował, odpalił i że jechał w moją stronę to zajechał bo ok 3km po zmianie auto się niesamowicie zamuliło)

    2
  • #7 23 Lut 2009 22:14
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Arturkac napisał:
    Kiedyś mi jeden gazownik który montuje ISKRE mówił że na nasz rynek NGK wysyła najgorszy towar ale nie wiem czy to prawda...

    To jest troche inaczej, NGK robi selekcję i np. II gatunek dostają ASO, a na sklepy trafia dopiero III gatunek. I idzie na pierwszy montaż
    Stąd taki badziew kupujemy w sklepie - zauważcie ze jak siedzi oryginał w aucie NGK to chodzi jak kupimy ze sklepu to nie chodzi

    3
  • #8 23 Lut 2009 22:14
    autoas
    Poziom 42  

    Dla mnie najlepsze to DENSO

    0
  • #9 23 Lut 2009 22:17
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wyciągałem raz denso z toyoty po przebiegu ponad 70tys. przerwy już były prawie po 2mm a odpalał bez łaski w każdych warunkach

    0
  • #10 23 Lut 2009 22:19
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 23 Lut 2009 22:21
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie spotkałem też nigdy problemu z motorcraftem

    1
  • #12 23 Lut 2009 22:21
    autoas
    Poziom 42  

    Jak zielone, chyba raczej czarne?

    0
  • #13 23 Lut 2009 22:25
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zielone, czarne to widzę zawsze jak "firmowe" np. dla audi

    0
  • #14 23 Lut 2009 22:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 23 Lut 2009 22:28
    Arturkac
    Poziom 15  

    Firm produkujących świece jest bardzo dużo ale dla zwykłego średnio zamożnego KOWALSKIEGO liczyć się będzie cena/jakość ze skłonnością do ceny :D a Iskry w tej sprawie są w czołówce (jak się mylę to poprawić bo wszystkich cen świec nie znam)

    1
  • #16 23 Lut 2009 22:31
    autoas
    Poziom 42  

    Motocrafty najlepiej się wypalają (aż rowki powstają) na czwartym cylindrze w Zetecach :)
    Pewna kasa :)
    Uważam, ze to z powodu dużej różnicy długości kabli - pierwszego i czwartego

    0
  • #17 23 Lut 2009 22:32
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 23 Lut 2009 22:59
    Arturkac
    Poziom 15  

    Ok czyli Nie brać tych do gazu?? a lepiej zimniejszą o stopień czy zostawić org?? Oczywiście do LPG

    0
  • #19 23 Lut 2009 23:44
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 22 Lut 2011 14:28
    dgolf
    Poziom 15  

    Dwa lata minęły ale myślę, że temat aktualny.

    NGK BKR5E-11 wytrzymały 30.000km na sekwencyjnym LPG w 626 GE. Auto nierówno pracuje na jałowym i poszarpuje na równych obrotach. Na świecach Made in France.

    W Toyocie miałem zrobione kilkadziesiąt tysięcy na Iskrach na LPG i wymieniłem tylko profilaktycznie na NGK. Żadnej różnicy nie było. Nawet jeszcze leżą gdzieś w garażu.

    0
  • #21 01 Paź 2011 15:39
    PCcepuk
    Poziom 19  

    Jezeli Polska ISKRA -to ok.
    ale sa tez słoweńskie ISKRy -i to NIE jest fabryka matka, siostra czy cos tam...
    do sa dwie rózne firmy... jakości tez sa rózne...

    polecam polska iskre, champion, ngk, a reszta ??? to jak sie trafi i gdzie zostały wyprodukowane -ot taka rosyjska ruletka

    0
  • #22 01 Paź 2011 15:44
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 01 Paź 2011 17:13
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    Od kilku lat obserwuje Denso i Beru - wydają się być w porządku.

    Obawiam się że od momentu założenia tego tematu nasza rodzima ISKRA straciła na wartości. Raz z powodu marniejszych (w moim subiektywnym odczuciu) materiałów z których zostaje robiona, dwa z powodu obniżenia jakości wykonania. Ostatnio montowałem coś takiego z pod znaczka ISKRY (zielony pasek i napisy, chyba było brak napisu GAZ) i jakoś dziwnie nie mogłem dokręcić do oporu. Kręciły się jakby były conajmniej z ciasta.
    Pozdrawiam

    0
  • #24 01 Paź 2011 20:00
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 01 Paź 2011 20:01
    colin555
    Poziom 27  

    polecam BRISK jesli nie znacie

    0
  • #26 01 Paź 2011 20:04
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 01 Paź 2011 20:11
    colin555
    Poziom 27  

    nie wnikam w historę ale w jakość

    -1
  • #28 01 Paź 2011 20:17
    robokop
    Moderator Samochody

    Kilka lat temu na Beru zrobiłem prawie 100 tys bez wymiany.

    0
  • #29 01 Paź 2011 20:29
    jabrob
    Poziom 12  

    Robokop ,masz o jedno P za dużo w opisie Capo= Szef

    Moderowany przez robokop:

    No i koniecznie "odkrywczy" kolega musiał publicznie to ogłosić?

    2
  • #30 01 Paź 2011 22:54
    251377
    Użytkownik usunął konto