Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1.5-16V problem z wyrównaniem cisnienia w układzie pal

24 Lut 2009 18:24 2930 6
  • Poziom 13  
    Witam, i prosił bym o pomoc w następującej sprawie. Otóż Lanos 1.5-16V 99r z instalacją gazową zamontowaną u dilera :D Problem w tym że od jakiegoś czasu dzieje się to co raz częściej i wtedy pojawiają się kłopoty z odpalaniem zarówno ciepłego i zimnego silnika, po przekręceniu stacyjki pompa paliwowa powinna przez 2 sekundy tłoczyć paliwo by wyrównać ciśnienie w układzie paliwowym a u mnie słychać jak czasami pompa pracuje te 2 sekundki i jest ok innym razem krócej lub wcale i wtedy jest problem z uruchomieniem silnika muszę tak długo manewrować kluczykiem aż w końcu będzie pracowała te 2sekundki i wtedy odpali. Czasami trzeba kilka krotnie wyjąć i włożyć i przekręcić kluczyk co jest denerwujące i zaczyna się to nasilać. dodam że nie ma żadnych kłopotów z pracą silnika po uruchomieniu zarówno na benzynie czy lpg, wcześniej nie było takich problemów palił od ręki instalacja lpg ma już kilka lat. Wpadłem na pomysł i odłączyłem na noc akumlatorek i na nowo zaprogramowałem wolne obroty, można by powiedzieć że jest ciut lepiej ale nie wiele. Słychać pracę przekaźnika od pompy. Proszę o podpowiedzi co można by samemu dalej w tym temacie zrobić. Czy jest to może objaw padającego czujnika ciśnienia w układzie paliwowym? czy ECM ma na stałe zaprogramowany czas pracy pompy paliwowej przy uruchamianiu silnika na te 2 sekundy?.
    Dzięki za wszelakie sugestie
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 13  
    .:KoSik:. napisał:
    Najprawdopodobniej jest to problem z pompą paliwa, chociaż warto też sprawdzić przekaźnik (przeczyścić styki)

    pozdro


    Przekaźnik ok zamienioony z innym takim samym, Wydaje mi sie że gdyby to był problem z pompą paliwa to nie jeżdził by na benzynce a on śmiga normalnie beż problemowo, tylko przy rozruchu występuje ten problem.
  • Poziom 36  
    jak się zachowuje dioda immo?podłoga pod nogami kierowcy sucha?sprawdź kostkę stacyjki.
  • Poziom 13  
    Diodka imo gaśnie po przekręceniu stacyjki, podłoga suchutka auto stoi w garażu i więcej stoi niż jeżdzi ma dopiero 78 tyś przejechane, co do kostki stacyjki to na to nie wpadłem ale dobiorę się do niej ale pewnie dopiero w sobotę.
  • Poziom 34  
    W układzie paliwowym niema czujnika informującego sterownik silnika o ciśnienie na szynie paliwowej. Na te 2 s. po przekręceniu sterownik silnika wystawia masę na przekaźnik pompy paliwa. Jeżeli przekręcasz kilkakrotnie kluczyk bez uruchomienia silnika to w końcu sterownik przestaje wystawiać masę i musisz odczekać. Najczęstszym powodem takiego objawu jak podałeś są kończące się szczotki w pompie paliwa. Czyli jak zaskoczy to już chodzi. Zjawisko występuje na początku losowo z tendencja do nasilania się. Aby mieć pewność podłącz równolegle z pompą żarówkę i zobaczysz co się stanie gdy wystąpi usterka.
  • Poziom 13  
    Zrobię tak jak piszesz Doktorr z tą żaróweczką i zobaczymy co wyjdzie, dzięki za podpowiedz.