Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skacząca temperatura w Caro 1,6 Gli

24 Lut 2009 19:24 1449 19
  • Poziom 11  
    Witam
    Czy spotkał sie ktoś z takim objawem.

    Temperatura (wskażnik na desce) skacze z 60 do ponad 90 stopni.
    Nie jest to płynne przejscie tylko skoki,
    Wie ktoś może co to może być?
    Pozdro

    PS:
    musze tym poldkiem jeszcze rok pojezdzic.(niemam kasy na nic innego-lepszego)Czy jest ktoś w okolicach katowic,kto zna sie na poldkach i mogłby ewentualnie rzucic okiem na pewne drobne uciążliwości.Oczywiście odpłatnie.
    Kilka warsztatów w katowicach odmówiło przyjęcia do naprawy.

    Caro 97r 1,6 Gli Abimex LPG
  • Poziom 13  
    Może być kabel (zły styk) od minusa akumulatora do karoserii.
    Generalnie rezystancja od strony masy zwiększa się co powoduje zwiększenie wskazań.
    Skokowo - więc to nie będzie temperatura silnika, oszalał sam miernik. :-)
  • Poziom 12  
    Witam. Tak, jak Desoft napisał. Najprawdopodobniej problem z przewodem od czujnika temperatury do wskaźnika. Sprawdź jeszcze czy te "skoki" nie towarzyszą jakiemuś poborowi prądu.
  • Poziom 11  
    Zapomniałem dodac,ze jak wskażnik jest w położeniu powyżej 90 stopni to zaczyna leciec zimne powietrze z dmuchawy.Tak lakby zamykał zawór od ogrzewania.
  • Poziom 12  
    To trochę zmienia sytuację. Sprawdź, czy nie masz "bąbelków" w zbiorniczku wyrównawczym, i czy z oleju w silniku nie zrobił się "majonez" jeśli tak -głowica w górę, jeśli nie - zajrzyj do termostatu. Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    No własnie,myśle,ze to bedzie wiekszy problem.
    Jutro rano sprawdze bąbelki
    2 tygodnie temu odebrałem auto z "warsztatu" własnie niby uszczelke wymienili,bo bąbelki w zbiorniczku i dymił na biało.
    Niby uszczelke wymienił i termostat.Zrobiłem jakies 400 km. i dzis zauwazyłem DOKLADNIE te same objawy..
    Powiedzcie,czy da sie w jakis sposób podreperowac niewymieniajac uszczelki,zeby było dobrze.CHodzi mi tu o goscia co powiedzial,ze uszczelke wymienił,a np. zrobił cos zupelnie innego liczac na to ze bedzie dobrze


    Zastanawia mnie jeszcze jedno,niby gniazdo diagnostyczne jest,a NIGDY nie zapalila mi sie lampka CHECK,a auto ma pewne mankamenty(wolne obroty itp)
  • Poziom 12  
    Jeżeli dymi Ci na biało to jest prawdopodobieństwo że uszczelka pod głowicą Ci mogła pójść. Jeżeli olej będzie zmieszany z wodą (płynem chłodniczym) będzie się robił białawy kolor (zmętniały). Wtedy jedyne wyjście to wymiana uszczelki spod głowicy, a jeżeli to jest ok to możliwe że masa od czujnika gdzieś nie styka
  • Poziom 11  
    W zbiorniku niema bąbelków,a olej jest ok.
    Musze wymienic termostat.Nie wygląda za ciekawie i ten kabelek do niego taki mocno zużyty.
    Mowie o tym termostacie co jest na srodku z przodu silnika.
    Czy moge tak po prostu odkrecic termostat i dac nowy,jak on jest uszczelniony,czy nie zapowietrze układu?
    Prosze o podpowiedz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    To nie termostat,tylko czujnik temperatury wody.Kabelek od niego edwo sie trzymał poruszałem i oderwał sie przy samym konektorze.Jutro wymienie ten kabelek.Zastanawiam sie czy nie wymienic tez samego czujnika,bo wygląda nieciekawie,ale jeśli bedzie działał.... .

    Powiedzcie jakie zadanie ma ten CZUJNIK.Dzis przyjechałem z pracy z urwanym kabelkiem i nic sie nie działo,ogrzewanie ok.Czy on TYLKO wyswietla temperature na desce czy jeszcze steruje czyms innym
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    zdecydowanie jednoprzewodowy,czyli w sumie niepotrzebny
  • Poziom 10  
    Potrzebny do wskażnika,bo skąd będziesz wiedział czy się układ nie gotuje.
  • Poziom 38  
    Sodekso napisał:
    Zapomniałem dodac,ze jak wskażnik jest w położeniu powyżej 90 stopni to zaczyna leciec zimne powietrze z dmuchawy.Tak lakby zamykał zawór od ogrzewania.

    To by sugerowało źle odpowietrzony układ chłodzenia i powyżej 90*C nie ma, albo jest mocno ograniczony przepływ cieczy przez nagrzewnicę.
  • Poziom 11  
    Wymienilem ten kabelek od czujnika temperatury wody i wskazuje dobrze.
    Tylko skoro ten czujnik TYLKO wyświetla temperature,jaki to ma związek z ogrzewaniem?
    Nagrzenica mi tylko z lewej strony dmucha ciepłym.Tzn.Lewy i Lewy srodkowy wylot powietrza dmuch ciepłym.Z prawych zawsze zimne leci.Ale to pewnie zawor przy nagrzewnicy,niechce mi sie tego rozbierac calego,a jezdze glownie sam wiec mi to nie przeszkadza


    Czy trudno jest odpowietrzyc układ?może sproboje to zrobic.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Nie spieram sie,to co pisze wynika z obserwacji.Narazie jest ok wszystko.
  • Poziom 11  
    No niestety,dziś znów mi sie to samo zrobiło.
    temperatura 60 stopni i nagle rośnie do ponad 90 stopni i zaczyna zimne powietrze z ogrzewania leciec.Po chwili spada na mniejwiecej 90 i jest wszystko ok.
    Powiedzcie,czy wymiana termostatu powinna pomóc?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Dobra.Ostatnie pytanie i konczymy temat.

    1-w zbiorniczku wyrównawczym żadnych bąbelek niema
    2-stan oleju dobry(zaden majonez) i utrzymuje sie
    (nic nie ubywa i nic nie przybywa)

    Pytanie:

    W jaki sposób można się jeszcze upewnić,ze to uszczelka pod głowicą?