Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Combo/Corsa Z16SE (1.6 8V) 2002r i Sondy lambda.

pavulon 24 Lut 2009 20:39 7117 6
  • #1 24 Lut 2009 20:39
    pavulon
    Poziom 20  

    Witam serdecznie.

    Mam Opla Combo z 2002 roku i postanowiłem się wziąć za silnik, a dokładniej za jego osprzęt.
    Wyposażyłem się w urządzenie do sczytywania usterek i:

    Najpierw wymieniłem sondę nr 1 (przed kat.)

    Po wymianie cały czas wyskakuje błąd nr:
    P0135 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank1 Czujnik1) - usterka
    P0141 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank1 Czujnik2) - usterka

    Sonda którą kupiłem to NGK uniwersalna 4p. (w katalogu napisane że pasuje)
    Dziasiaj dostrzegłem, że mam przerwany jeden z przewodów dochodzących do kostki sondy więc go połączyłem.
    Wg. interfejsu sondy działają (chyba prawidłowo), przy przyśpieszaniu napięcie dochodzi do ok. 800 - 900 mV a przy chamowaniu nawet do 0-10 mV.

    Moje pytanie, czy jeżeli będzie problem z grzaniem w sondzie nr 2 to będzie błąd z obu?
    Jaki powinien być opór grzałki w sondach oplowskich ( u mnie 6-7 Ohm na NGK)
    Czy zasilanie grzałek jest bezpośrednio z jednostki sterującej czy przez bezpiecznik i/lub przekaźnik.

    Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #2 24 Lut 2009 21:27
    autoas
    Poziom 41  

    Według schematu obydwie sondy zasilane są plusem z jednego bezpiecznika po stacyjce, a minus z komputera (mam na myśli grzałki)

  • #3 24 Lut 2009 21:50
    pavulon
    Poziom 20  

    Właśnie też siedzę przed schematem. W poprzednim poście nie dodałem że pokazuje jeszcze błąd P0443 - czyli Układ odprowadzania par paliwa = obwód sterowania zaworu oczyszcz. - usterka. Ze schematu winka, że zasilane są z jednego punktu.

    Mam schema od silnik 1.2 z dwoma sondami, mam nadzieję że pasuje.
    Z mojego schematu wynika, że na jednym "obwodzie/zasilaniu" są sondy, zawór odpowietrznika i przepływomierz.

    Jeżeli zasilanie było y uszkodzone to chyba nie działał by przepływomierz.
    Ma rację ??

  • #4 24 Lut 2009 22:18
    autoas
    Poziom 41  

    W silniku Z16SE zasilanie wspólne to dwie sondy i EGR
    EVAP też

  • #5 25 Lut 2009 02:38
    pavulon
    Poziom 20  

    Czyli wynika z tego, że jednak albo sondy są uszkodzone, albo samo ich połączenie. Jak najlepiej to sprawdzić ?

  • Pomocny post
    #6 25 Lut 2009 07:07
    Doktorr
    Poziom 33  

    Na PRACUJĄCYM silniku zobacz czy masz plusa na grzałkach , EGR, EVAP. Jeżeli niema zacznij od sprawdzenia bezpiecznika od tego obwodu. Masy sterownik silnika wystawia na oddzielnych kablach więc tu usterka jest mniej prawdopodobna. Przekaźniki sobie odpuść bo w przypadku ich awarii silnik nie pracowałby wcale.

  • #7 26 Lut 2009 22:23
    pavulon
    Poziom 20  

    Problem rozwiązany.

    Tak jak napisał Doktorr - problemem był spalony bezpiecznik.

    Niestety przy wzrokowym sprawdzaniu bezpieczników wszystko wydawało się w porządku bo odpowiedzialny za grzanie sond i EVAP bezpiecznik na pierwszy rzut oka nie był uszkodzony.
    Zapewne przypalił się od zwarcia przerwanego przewodu.
    Dodam, że byłem już u kilku fachowców i każdy mówił tylko "sonda panie, 400-500zł i po sprawie.

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi".

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo