Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

C-360 stukanie zaworu wydechowego w tlok

pawelek1732 24 Feb 2009 21:44 19238 20
  • #1
    pawelek1732
    Level 9  
    wiatm chcialem sie dowiedziec jak moze bys przyczyna jesli na drugim tloku zawur stuka w tlok a na inych jest ok!
  • #2
    any56
    Level 39  
    Wygląda na zatarcie zaworu...
  • #3
    pawelek1732
    Level 9  
    ale głowice są po regeneracji i zawory chodzą, jak zdjolem głowicę to widać na tłoku odbicie zaworu i na zaworze tez widać ze uderza w tłok...
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Romulus7874
    Level 29  
    Dół silnika był robiony?
    A rozumiem,że luzy zaworowe i czystość przy składaniu zachowane.
  • #6
    tmb85
    Level 14  
    U nas po kapitalnym remoncie (ok 5 lat temu) też było słychać stuki.
    Jak się okazało winne było łożysko ślizgowe w korbowodzie, w które wchodzi sworzeń tłoka.
  • #7
    Megawe
    Level 34  
    Mogą być gniazda zaworowe za wysoko wstawione.
  • #8
    masterkm
    Level 12  
    Przyczyna moze byc zużyta lub obrócona panewka
  • #9
    Daro122
    Level 31  
    Rozepnij zawór i sprawdz czy wysuwa się pod swoim ciężarem oczywiście bez uszczelniacza jeżeli nie to masz przyczynę , również tak jak mówi kolega Megawe gniazdo zaworu może być za wysoko osadzone . Pozdrawiam
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    DANUŚ
    Level 13  
    kolego jest jeszcze możliwość że nie wstrzeliłeś się s laską popychacza i jest ona na stopce która się ślizga po wałku rozrządu a nie w niej. przez co laska popychacza głębiej popycha zawór. opisz dokładniej co było robione w silniku? Bo nie wiem czy taka możliwość jaką opisałem jest w twoim przypadku możliwa. Czy można ustawić luz zaworowy? w sumie to przy każdym demontażu głowicy jest taka możliwość. daj znać co i jak
  • #12
    pawelek1732
    Level 9  
    witam dziekuje za wszystkie podpowiedzi ale przyczyne juz znalazlem i naprawilem
  • #13
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Może kolega łaskawie uchyliłby rąbka tajemnicy co powodowało usterkę? Chyba że już nie zamierza korzystać z pomocy na tym forum?
  • #14
    marcin800421
    Level 2  
    Witam. Koledzy ja tez potrzebuje pomocy na temat stukania zaworow w tloki. U mnie wydechowe uderzaja w tloki na drugim trzecim i czwartym a wszystko zaczelo sie jak zalozylem wal po szlifie i nic wiecej nie bylo robione a wczesniej bylo ok. czy moze to byc wina walu? Np. zle przeszlifowany?
  • #15
    tomek130
    Level 22  
    Najprawdopodobniej błąd przy składaniu rozrządu "minięte o ząbek".
  • #16
    marcin800421
    Level 2  
    dzieki za podpowiedz rzeczywiscie byla to wina zaplonu ale u mnie na kolach zebatych byly znaki nie w tym miejscu co na nowych.
  • #17
    szczepanstjepan
    Level 20  
    Bo jak to c-355 przerobiony na c-360 to wałek rozrządu uległ modernizacji
    po czym uzyskano wzrost mocy i zmniejszono spalanie, więc chyba najpierw trzeba sprawdzić co się ma albo wymieniać wałek.
  • #18
    zbigniew125
    Level 24  
    szczepanstjepan wrote:
    Bo jak to c-355 przerobiony na c-360 to wałek rozrządu uległ modernizacji
    po czym uzyskano wzrost mocy i zmniejszono spalanie, więc chyba najpierw trzeba sprawdzić co się ma albo wymieniać wałek.

    Witam A bliżej kolega może określić w czym tkwi różnica .Pozdrawiam
  • #19
    szczepanstjepan
    Level 20  
    Zmieniono fazy rozrządu.
  • #20
    Grzegorz_madera
    Level 37  
    rbiesiada wrote:

    regeneracja taka polega na znacznym roztoczeniu gniazd zaworowych i wprasowaniu (po uprzednim rozgrzaniu głowicy prawie do białości) nowych "reparturek".
    Pozwoliłem sobie skrócić posta kolegi. Bardzo zainteresowało mnie to rozgrzewanie głowicy. Pytam o to, ponieważ dawałem do regeneracji wiele głowic i gdy odbierałem je po naprawie to była na nich farba, a nie sądzę żeby głowice malowano farbą odporną na temperaturę powyżej 1000°C. Może kolega to wyjaśnić?
  • #21
    tomek130
    Level 22  
    Przy regeneracji głowicy nie nagrzewa sie jej w celu wprasowania gniazd zaworowych , lecz gniazda sie chłodzi w ciekłym azocie i takie wprasowuje gdyż tolerancja gniazd do otworów frezowanych w głowicy jest na - takie rozwiązanie gwarantuje szczelność połączenia i odporność na temperatury. :)