Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1.6Gli świece

25 Lut 2009 10:47 5774 18
  • Poziom 13  
    Witam
    Ostatnio wymieniałem przewody zapłonowe i świece. Po wykręceniu świec 1 i 4 świca była czarna nazbierało się na nich nagaru, a 2 i 3 są ok czyściutkie i ładnie wypalone. Dodam że świce które mam to iskry PS65 U - super i teraz też takie zamontowałem. Może ktoś poradzi co się dzieje Czy to może wina przewodów lub świec a może coś z silnikiem?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 15  
    A czy przypadkiem oleju Ci nie bierze?
    Jeśli wymiana świec i przewodów nic nie daje to sprawdź ciśnienie sprężania.
    Jeśli to abimex to możesz spróbować zamienić kable zasilające cewek zapłonowych., być może to ich wina.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 13  
    Oleju nic nie bierze - od wymiany do wymiany trzyma się stan zalany lotosem 15w40 nie wiem jak będzie teraz po wymianie bo jeszcze nie zaglądałem do świec a wtrysk jest na boschu
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    rbiesiada napisał:

    Kolejna sprawa nie widziałem jeszcze silnika z Poloneza po '90r. żeby wszystkie krzywki na wałku rozrządu były równe (nie powycierane). Stąd można by było skontrolować luzy zaworowe.


    silinik z wryskiem boscha były przważnie na hydropopychaczach objawia.
    Padnieta hydraulika lub wałek objawia się chatrakterysyczny klekotaniem :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    No dokładnie mam LPG i samochód jeżdził na krótkich dystansach po 5 Km czasem się też wypuszczam dalej. Ale ciekawy jest fakt dlaczego tylko dwie świece są okopcone - 1 i 4 a dwie środkowe są czyste
  • Poziom 15  
    zrób trasę tak z 30km i potem zobacz. Potem będziemy się zastanawiać.

    teoretycznie:
    Jednopunktowy wtrysk paliwa czyli najlepszy skład mieszanki mają tylko dwa środkowe cylindry.
  • Poziom 13  
    ok tak zrobie i dam znać
  • spec od auto-elektro
    Najprawdopodobniej wina cewki 1-4 ,wystarczy je zamienić i po czasie sprawdzić chyba że kończy się moduł.P
  • Poziom 13  
    Do DaroMc
    Tak sobie teraz siedze w robocie i myśle - skoro jeżdzę na gazie to wtrysk nie pracuje bo gaz podawany jest osobno czyli skład mięszanki i sam wtrysk chyba nie ma nic do tego. Pozostaje tu chyba kwestia hydrauliki i cewki albo sprawa modułu
  • Poziom 13  
    Wczoraj przejechałem się moim poldolotem trzydzieści pare km na benzynce i jak odkęciłem świece było czyściutko - czy to zatem może być wina kiepskiej jakości gazu? a moze jakieś inne świece specjalnie do gazu przeznaczone wkręcić???
  • Poziom 11  
    zamień cewki jak objawy się zmienią na 2 -3 to cewka jak zostanie bez zmian to najprawdopodobniej moduł
    Z doświadczenia - Świece też numery wykręcają :) pozamieniaj :)
  • Poziom 15  
    No ale jak on bidulek ma zamienić cewki przecież pisał że to BOSCH to raczej się nie da
  • Poziom 2  
    koledzy ja bym sprawdził ciśnienie sprężania bo miałem to samo lagunie i miałem wypalone dwa zawory wydechowe. po remoncie cyka jak ta lala. przy gazie częstą przyczyną są właśnie zawory( wypalają się przy zbyt ubogiej mieszance gazu).
  • Poziom 39  
    Włączę się, chociaż to było dawno temu i poldka miałem gaźnikowca.
    W poldku przed zagazowaniem miałem izolatory i elektrody w świecach mocno obrośnięte, ale kolor tego narostu był biały a na ostatnim cylindrze jasna kawa z mlekiem. Po założeniu gazu po jakich 15-20 tys.km ten narost znikł, kolor izolatorów pozostał mniej więcej taki sam. Znikły również narosty na klawiaturze.
    pawelgli napisał:
    Wczoraj przejechałem się moim poldolotem trzydzieści pare km na benzynce i jak odkęciłem świece było czyściutko - czy to zatem może być wina kiepskiej jakości gazu? a moze jakieś inne świece specjalnie do gazu przeznaczone wkręcić???

    Nie wiem czy to możliwe, ale czy przy jeździe na gazie nie popuszcza wtryskiwacz benzynowy, a benzyna tak się rozkładała, że zasila dodatkowo 1 i 4 cylinder, mieszanka jest wtedy za bogata i stąd te czarne świece i osad na nich.
  • Poziom 13  
    Wydaje się już być wszystko jasne. A mianowicie skoro na benzynce świece są czyste a na gazie czarne to podjechałem do znajomego który kiedyś troche robił w instalacjach gazowych. Powiedział mi że takie przypadki już kiedyś miał i że to jest wina miksera, poprostu źle się miesza gaz z powitrzem, no i przyczyna moze być jeszcze sama budowa kolektora dolotowego. Ale jak podjechałem tam gdzie mi gaz montowali to powiedzieli że mikser jest standardowy i innych o jakiejś innej budowie nie ma.
    A co do kolektora to wpadł mi do głowy taki pomysł żeby wsadzić cały razem z wtryskami od gsi na szrocie można kupić za grosze - może spalanie się poprawi, może jeszcze i moc się zwiększy i tu pytanie czy jest to wogóle możliwe i czy ktoś już tak robił
  • Poziom 22  
    rbiesiada napisał:

    Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt.

    Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
  • Poziom 13  
    a jeszcze jedno takie pytanko instalację mam lovato to może jakiegoś innego producenta mikser można by zamontować - może by był lepszy od tego co mam, czy też może we szystkich firmach są jednakowe miksery?