Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem ze świecą w czym tkwi problem? Fiat Punto II 1.8 HGT

TrAcer90 25 Feb 2009 19:01 4481 15
  • #1
    TrAcer90
    Level 10  
    Ostatnio miałem problem z mocą samochodu, strasznie mulił (słaby) (słaby), myślałem że padł wariator, lecz ktoś polecił mi wymianę świec, po wymianie świec okazało się że wszystko gra... do czasu, pojeździłem dwa dni i lipa... znów to samo, skieruje do was moje pytanie w czym tu tkwi problem?
    Odkręcałem świece i jedna z nich była zakopcona, reszta była w porządku, świeże bo nowe, tylko ta jedna :/ Jak wiadomo auto straciło znów na mocy... Każda ze świec posiada osobną (fajko-cewkę) do której przychodzą 3 kable poprzez wtyczkę, odpinałem z każdej świecy wtyczkę i tylko przy tej okopconej nie czuć było różnicy w pracowaniu silnika, gdy przy innych odpinałem, silnik prawie gasł... Do cewki dochodzi napięcie oraz wychodzi bo sprawdzałem.... (Wyjąłem "fajko-cewkę" wraz z świecą i była iskra)
    Dziś był wymieniany filtr powietrza.
    Wydaje inny dzwięk oraz czuć benzyne, autem mocno telepie...
    Po wymianie świec było okej nie telepało nim... dopiero po tych 2 dniach znów wróciło to samo, świece to NGK polecane to tego typu auta.
    Co prawda cewka jest uszkodzona, ale chyba nie tak żeby miała przestać działaś i to raczej z mojej winy przy jej wyciąganiu i na nie uszkodzonej chodził tak samo jak teraz czyli tak jak na tej uszkodzonej... nachodzi na to guma która trzyma całość, idzie to jakoś skleić?
    Problem ze świecą w czym tkwi problem? Fiat Punto II 1.8 HGT
    Problem ze świecą w czym tkwi problem? Fiat Punto II 1.8 HGT

    0 0 0 0 (cewki)
    4 3 2 1 (nr.)
    Tak się patrzy na silnik z przodu, to 4 świeca mi się kopci...

    Jutro z rana chcę zamień miejscami świece z 4 na 1 (świeca z cylindra 4 wędruje do 1 i odwrotnie)
    Oraz cewki z cylindra 3 na 4 i odwrotnie (uszkodzona na 3 a dobra z 3 na 4) Jeśli będzie chodził tak samo wyeliminuje uszkodzenie cewki...?

    Również można brać pod uwagę kompresję na tym cylindrze czy nie wiadomo też czy nie padła upg (uszczelka pod głowice)
    Ale dodam jeszcze że gdy wyjąłem całą fajke i była w 4 otworze sama świeca, a w 3,2,1 było kompletnie to auto również innaczej chodziło... (gorzej) nie wiem czy to ma coś do kompresji?
    Nie posiadam żadnych narzędzi takich by sprawdzić kompresje.

    Bardzo proszę o pomoc.
  • Helpful post
    #2
    mczapski
    Level 39  
    Te cewki mają do siebie, że następuje upływność na dolnej części korpusu i iskra biega jak chce. Czyli raczej rzadko na świecy. Uszkodzenia trudno wykrywalne i raczej nienaprawialne. Czasem kiedy korpus z tworzywa o jasnym kolorze to daje się zauważyć ścieżki upływności. W twoim przypadku ułamanny korpus aż prosi o upływ. Ale przecież taką cewka (mało firmowa) kosztuje niewiele ponad 100 PLN więc trzeba sprawić pojazdowi przyjemność.
  • #4
    Daro122
    Level 31  
    Zamień miejscami cewki jeżeli objw podąża za cewką to ta jest uszkodzona . Pozdrawiam
  • #5
    mczapski
    Level 39  
    Coś się dzieje na łączach i trzeci raz piszę odpowiedź.
    Otóż takie cewki mają do siebie, że występują upływności na dolnej części korpusu. W efekcie iskra przepływa gdzie chce, czyli rzadko na świecy. Przy jasnych korpusach czasem widać ścieżki upływności. Ale cewka (mało znanych firm lub używka) kosztuje niewiele ponad 100 PLN więc trzeba czasem samochodowi zrobić przyjemność.
  • #6
    TrAcer90
    Level 10  
    okej dziękuje za informacje... ale czy dasz mi 100% gwarancję ze to to... i czy chodzi ci tylko o tą cewke czy o każdą w moim aucie?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #8
    lgy1
    Level 21  
    Flota pewnego zakładu ma trzy Renault Kangoo 1,6 16V z silnikami w których są podobne cewki .Po kilku latach eksploatacji mam już całe pudło uszkodzonych cewek.
  • #9
    gimak
    Level 40  
    mczapski ma rację. Osłabiona izolacja i iskra idzie tam gdzie jest to osłabienie, bo tam ma łatwiej. Jak nie chcesz wymieniać tej uszkodzonej cewki, to na świecy na którą zakładasz tą uszkodzoną cewkę zmniejsz przerwę między elektrodami - na ile, to już musisz sam eksperymentalnie do tego dojść.
  • #10
    brat-b
    Level 2  
    do wymiany jest cewka na 100% ale tez nieraz jest problem gdy sie wymieni jedna to siadaja nastepne pokoleji wymien kup jedna nowa pojezdzij i zobaczysz czy nastepna nie siadzie jezeli tak sie stanie to tylko pozostaje kupic komplet.. w serwisach zalecaja wymiane wszystkich odrazu bez wzgledu na marke samochodu.tak to juz jest z elektronicznymi cewkami: ;)
  • #11
    TrAcer90
    Level 10  
    Dziękuje za rady ;) A gdyby to okleić taśmą ilozująca? Pewnie śmieszy pomysł
  • #13
    TrAcer90
    Level 10  
    no wieksze napewno niż 12V ?
    wiec taśma nie da rady?:P
  • #14
    lgy1
    Level 21  
    Awaryjnie owijałem taśmą do napraw kabli[ samowulkanizującą ]efekt starczyło na 1,5 godziny aby dojechać jako tako do domu a napięcie to
    12 ale tysięcy volt no może trochę ciutko więcej.
  • #15
    vitorio
    Level 17  
    Ja u siebie w Lagunie 1.6 16V od momentu kupna tj.10/2008, wymieniłem już wszystkie. Wprawdzie pojedynczo, ale tej samej firmy. No niestety do Fiata są dużo droższe niż moje.
    Cena za szt. 185,00 PLN przy zakupie 4 szt.
    Cena za szt. 200,00 PLN przy zakupie 1 szt.
    Producent: ERA /nowe,nieużywane/
  • #16
    TrAcer90
    Level 10  
    ok dzięki za informacje...

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    okej to wina napewno cewki już zamówiłem 4 szt. za 180zł :D Czekam na paczkę :P