Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Almera N16 1,5i -za wysokie obroty- falujące, przepustnica

adielektro 25 Feb 2009 21:29 16030 19
Texa Poland
  • #1
    adielektro
    Level 20  
    Almera N16 2000r 1,5 benzyna wielopunkt.
    Czy to normalne, że po wciśnięciu do końca " pedału " gazu program scantool.net pokazuje uchylenie przepustnicy 87,8 %, dodam, że demontowałem przepustnicę i mam problemy ze zbyt wysokimi obrotami biegu jałowego. Dodatkowo jak wcisnę gaz i uchylenie przepustnicy wskazuje około 1,6%, obroty falują między 1400 -2000 cyklicznie idą w górę i w dół. Jadąc i wrzucając na luz obroty zawieszają się na chwilę na 1700 spadają na 1000 i znów 1700 a jak zatrzymam się to stabilizują się koło 1000 - dodam , że po odpięciu sondy lambda to falowanie znika- ale obroty też około 1000 na jałowym, sonda lambda (trzy przewody czarny i 2xbiały -grzałka) sprawna podstawiona oryginalna druga i to samo - problem pojawił się po czyszczeniu przepustnicy. Przepływomierz odpada bo podstawiany był drugi -oryginał oraz trzeci -zamiennik -bez zmian.
    Czy ma ktoś rozrysowaną tą przepustnicę - schemat mechaniczny- może coś źle złożyłem - lewego powietrza nie łapie sprawdzałem dwa razy
    - przepustnica połączona na linkę z pedałem gazu więc raczej adaptacji nie ma
    - silnik krokowy - czyszczony
    - dwie sondy przed ( trzy przewody) KAT i za (cztery przewody)
    - TPS - na miernik sprawny - program pokazuje w % uchylenie od 0-87,8% bez przerwań na omomierz też dobrze
    - EGR zaślepiany dla sprawdzenia
    - brak błędów po odłaczeniu pierwszej sondy a program pokazuje wtedy poziom stały 0.29 V - więc sterownik przyjmuje wartość stałą
    co jeszcze z tym fantem można zrobić ?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Texa Poland
  • #2
    carcas_2005
    Level 14  
    Nie wiem czy Ci pomogę bo naprawde dużo już zrobiłeś ale to,że ma linkę wcalenie znaczy że nie trzeba robić adaptacji przepustnicy tak jak np w skodach 1,6.
  • Texa Poland
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    adielektro
    Level 20  
    elektrit - znów docinka osobista -nie ładnie - jest to mój prywatny samochód i nigdy nie pisałem, że jestem fachowcem, mam zostawić swój samochód lub oddać go do pseudo fachowców - najbliższy serwis co robią coś z głową - 70km - proszę się ogarnąć !!!

    Ja znalazłem silnik krokowy(nie twierdze na 100% ale..) umieszczony w obudowie przepustnicy -steruje powietrzem w dodatkowym kanale - ma typowy czop stożkowy jak w krokowcach -więc co to jest - teraz pytam fachowca.
    Dodam, że na forum nissana piszą,że trzeba akumulator odłączyć na 24H i później odpalić aż do rozgrzania, nic to nie dało. Błędów nie generuje, sonda oscyluje poprawnie. Dużo każdy pisze o adaptacji ale nic konkretnego,
  • #5
    cardiag
    Level 30  
    tak, a tam się robi adaptacje przepustnicy, poza tym sonda może masy nie miec.
  • #6
    adielektro
    Level 20  
    Sprawdzę tą masę -sondy przed katalizatorem, ale na kompie zmienia swoje stany prawidłowo oscyluje między 0-0,9V.
    IACC/ACC (zawór pomocniczy dopływu powietrza przy przepustnicy) - to pewnie prawidłowe nazewnictwo tego mojego "krokowca" - ale nie mam pewności.
  • #8
    adielektro
    Level 20  
    Masa sondy pociągnięta dodatkowa -(sonda trzy-przewodowa) od aku do metalowej części sondy. Za podbijanie obrotów jest odpowiedzialny ten zawór, silniczek krokowy - czy coś takiego -nie zostałem jeszcze pouczony co to dokładnie jest, po nagrzaniu silnika i wypięciu kostki zasilającej obroty przy dojeżdżaniu do skrzyżowań nie walą do 1700 tylko spadają poprawnie - ale to raczej oczywiste bo teraz nie dopuszcza on powietrza i został unieruchomiony w danej pozycji. Co do adaptacji to nadal nie znam procedury która u mnie by zadziałała a sprawdziłem już dwie podawane przez różne źródła.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    adielektro
    Level 20  
    naliczyłem sześć kabelków _(6) niby piszą w serwisówce, że to IACV-AAC valve. I teraz niespodzianka, okazuje się , że po zabiegu głupkowatym ale są rezultaty jest narazie poprawa - jutro przetestuję. Zrobiłem tak.
    - odpaliem auto pojeździłem nagrzało się do temp 85 C, oczywiście obroty wariują i za wysokie
    - na pracującym silniku wyjąłem wtyczkę od tego "IACV" zaworu elektrycznego -obroty się nie zmieniły
    - zgasiłem auto, następnie odpaliłem przygazowałem trzy razy ponad 3tyśobr/min
    - wyłączyłem zapłon i wyjąłem górną wtyczkę od TPS 3 piny - potencjometr przepustnicy
    - odpaliłem auto i trzy razy ponad 3tyś obr/min
    - zgasiłem powpinałem odpaliłem i jazda próbna/przygazowałem kilka razy - schodzi ładnie z obrotów poniżej 1000, nie podbija obrotów przy wysprzęglaniu -poleciałem po laptopa i fejs (samoróbkę) i moim oczom ukazały się obroty 850obr/min!!! - dawno ich tam nie było.
    Teraz mam pytanie - czy to miało sens, może pomogło podpompowanie przedniego koła - bo też to zrobiłem ???
    Czy to była adaptacja przepustnicy - zmiksowałem opowieści z forum nissana od N15 i N16 i postanowiłem tak to właśnie przeprowadzić.
  • #11
    adielektro
    Level 20  
    Radość nie trwała długo obroty nadal podbijają ale tym razem do 1400-1500, na jałowym i właczone światła 1000-1100.
  • #12
    adielektro
    Level 20  
    Po długich walkach podpiąłem pod Launch X431 - nagrzałem silnik do około 85*C - wyłączyłem wentylator na chłodnicy( na wszelki wypadek, żeby się nie załączył), zdjąłem bańkę(mambranę) podciśnienia w kolektorze ssącym aby przepustnica zamknęła się do końca, nawet na zgaszonym silniku, odczytałem kroki na biegu jałowym zaworu(silniczka) IACV-AAC - było na kroku 29 obroty około 1000+-50
    Adaptację przeprowadziłem na odpalonym silniku (i tu nie wiem czy dobrze) zawór teraz ustawił się na pozycję krok 10, obroty zeszły do 700 +- 50, po około 5 minutach niby adaptacja się zakończyła - dziś testuję auto i sprawdzę czy jest wszystko OK.
    Pytania:
    -czy adaptacja ma być przeprowadzana na zapłonie czy na pracującym silniku ?
    -czy przepustnica ma zostać tak jak jest normalnie, czy ta membrana podciśnieniowama być odkręcona(wystarczy wykręciś śrubkę podtrzymującą przepustnicę o zaworek podciśnieniowy) aby przepustnica na zgaszonym silniku dawała sygnał, że jest zamknięta , bo jak odpalę i jest podciśnienie w dolocie to przepustnica opada do końca i daje sygnal o całkowitym zamknięciu.
  • #13
    filet487
    Level 11  
    Witam

    Rozbierałeś IACV?
    Nie wiem jak wygląda on w Almerze, ale są dwa wyjścia jak dla mnie
    1.Masz walnietą cewkę zaworu
    2.Sprężyna w środku zaworu "zmęczyła "się i nie rusza tym małym zaworkiem w środku jak powinna.
    Myślę jednak ,że to sprężyna jest twoim problemem.

    Pozdro
  • #14
    adielektro
    Level 20  
    - Nie rozbierałem IACV idzie do niego sześć przewodów.
    - Auto jeździ tak sobie, czasem schodzą obroty szybko do 750 a czasem jak stanę na światłach zawisną na 1200 i po chwili spadną do prawidłowych.
    - Czuję też poszarpywanie jak hamuję silnikiem przy obrotach schodzących poniżej 1700 obr
    -Ogólnie autko dość muli do 2000 obr
    Proponujesz rozebrać ten zawór ??
  • #15
    tmanko
    Level 11  
    odłącz ten silniczek krokowy od instalacji i zobacz co się będzie działo
  • #16
    filet487
    Level 11  
    Tak jak pisałem wcześniej nie wiem jak wygląda zawór IACV w Almerze ,ale jego działanie sprowadza się do regulacji ilości przepływającego powietrza poprzez co ustala on rpm silnika.
    Sterownik wysyła info a zawór tak ustala ilość przepływającego powietrzaby by utrzymać żadane obroty. W zaworze powinnien być kanał i malutki zaworek który odpowiednio się otwiera i zamyka. Prawdopodobnie to on zawodzi - nie wiem z jakiego powodu ale się zapewne zacina. Jeśli auto Ci gasło to znaczyło ,że zablokował się w pozycji prawie ,że zamknięte i zadusił silnik. Jeśli obroty silnika wzrastają tzn ,że kanał zaworu jest za bardzo odblokowany i silnik dostaje za dużo powietrza.Jeśli masz możliwość wymień IACV na inny lub go rozbierz i zobacz czy coś go nie blokuje.
  • #17
    adielektro
    Level 20  
    U mnie IACV wygląda jak silniczek krokowy, kanał wbudowany w przepustnicę a IACV ma na końcu "czop" po stożku i oczywiście działa tak jak napisałeś wyżej ale to nie jest zwykłe zacinanie się bo powtarzalność podtrzymywania obrotów jest praktycznie zawsze i jak się zatrzymuję (stanę autem) to spadają - jakby brał udział w tym czujnik prędkości pojazdu. Silniczek -zawór IACV pracije prawdopodobnie na ślimaku bo nie da się go tak sobie wcisnąć -oczywiście mogę diagnozować w jakim jest położeniu bo pokazuje na jakim stoi kroku - np Launch.
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    adielektro
    Level 20  
    elektrit wrote:
    Roboty na godzinę i pieprzysz się z tym jak mały Kazio

    Panu już podziękujemy - ciekawe czy jakbym stanął obok Ciebie czy byś też tak do mnie powiedział - cwaniaczku.
    Twoja wypowiedź jest na marnym poziomie, "człowieku" !!! Jak masz coś ciekawego do dodania to pisz a jak pierdoły na tak niskim poziomie to milcz i nie zaśmiecaj takimi obelgami forum. Czytają to też inteligentni ludzie.
  • #20
    User removed account
    User removed account