Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Almera N16 1,5i -za wysokie obroty- falujące, przepustnica

25 Lut 2009 21:29 14617 19
  • Poziom 20  
    Almera N16 2000r 1,5 benzyna wielopunkt.
    Czy to normalne, że po wciśnięciu do końca " pedału " gazu program scantool.net pokazuje uchylenie przepustnicy 87,8 %, dodam, że demontowałem przepustnicę i mam problemy ze zbyt wysokimi obrotami biegu jałowego. Dodatkowo jak wcisnę gaz i uchylenie przepustnicy wskazuje około 1,6%, obroty falują między 1400 -2000 cyklicznie idą w górę i w dół. Jadąc i wrzucając na luz obroty zawieszają się na chwilę na 1700 spadają na 1000 i znów 1700 a jak zatrzymam się to stabilizują się koło 1000 - dodam , że po odpięciu sondy lambda to falowanie znika- ale obroty też około 1000 na jałowym, sonda lambda (trzy przewody czarny i 2xbiały -grzałka) sprawna podstawiona oryginalna druga i to samo - problem pojawił się po czyszczeniu przepustnicy. Przepływomierz odpada bo podstawiany był drugi -oryginał oraz trzeci -zamiennik -bez zmian.
    Czy ma ktoś rozrysowaną tą przepustnicę - schemat mechaniczny- może coś źle złożyłem - lewego powietrza nie łapie sprawdzałem dwa razy
    - przepustnica połączona na linkę z pedałem gazu więc raczej adaptacji nie ma
    - silnik krokowy - czyszczony
    - dwie sondy przed ( trzy przewody) KAT i za (cztery przewody)
    - TPS - na miernik sprawny - program pokazuje w % uchylenie od 0-87,8% bez przerwań na omomierz też dobrze
    - EGR zaślepiany dla sprawdzenia
    - brak błędów po odłaczeniu pierwszej sondy a program pokazuje wtedy poziom stały 0.29 V - więc sterownik przyjmuje wartość stałą
    co jeszcze z tym fantem można zrobić ?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 14  
    Nie wiem czy Ci pomogę bo naprawde dużo już zrobiłeś ale to,że ma linkę wcalenie znaczy że nie trzeba robić adaptacji przepustnicy tak jak np w skodach 1,6.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    elektrit - znów docinka osobista -nie ładnie - jest to mój prywatny samochód i nigdy nie pisałem, że jestem fachowcem, mam zostawić swój samochód lub oddać go do pseudo fachowców - najbliższy serwis co robią coś z głową - 70km - proszę się ogarnąć !!!

    Ja znalazłem silnik krokowy(nie twierdze na 100% ale..) umieszczony w obudowie przepustnicy -steruje powietrzem w dodatkowym kanale - ma typowy czop stożkowy jak w krokowcach -więc co to jest - teraz pytam fachowca.
    Dodam, że na forum nissana piszą,że trzeba akumulator odłączyć na 24H i później odpalić aż do rozgrzania, nic to nie dało. Błędów nie generuje, sonda oscyluje poprawnie. Dużo każdy pisze o adaptacji ale nic konkretnego,
  • Poziom 30  
    tak, a tam się robi adaptacje przepustnicy, poza tym sonda może masy nie miec.
  • Poziom 20  
    Sprawdzę tą masę -sondy przed katalizatorem, ale na kompie zmienia swoje stany prawidłowo oscyluje między 0-0,9V.
    IACC/ACC (zawór pomocniczy dopływu powietrza przy przepustnicy) - to pewnie prawidłowe nazewnictwo tego mojego "krokowca" - ale nie mam pewności.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 10  
    więc adaptację się robi czy nie i jak ?
  • Poziom 20  
    Masa sondy pociągnięta dodatkowa -(sonda trzy-przewodowa) od aku do metalowej części sondy. Za podbijanie obrotów jest odpowiedzialny ten zawór, silniczek krokowy - czy coś takiego -nie zostałem jeszcze pouczony co to dokładnie jest, po nagrzaniu silnika i wypięciu kostki zasilającej obroty przy dojeżdżaniu do skrzyżowań nie walą do 1700 tylko spadają poprawnie - ale to raczej oczywiste bo teraz nie dopuszcza on powietrza i został unieruchomiony w danej pozycji. Co do adaptacji to nadal nie znam procedury która u mnie by zadziałała a sprawdziłem już dwie podawane przez różne źródła.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    naliczyłem sześć kabelków _(6) niby piszą w serwisówce, że to IACV-AAC valve. I teraz niespodzianka, okazuje się , że po zabiegu głupkowatym ale są rezultaty jest narazie poprawa - jutro przetestuję. Zrobiłem tak.
    - odpaliem auto pojeździłem nagrzało się do temp 85 C, oczywiście obroty wariują i za wysokie
    - na pracującym silniku wyjąłem wtyczkę od tego "IACV" zaworu elektrycznego -obroty się nie zmieniły
    - zgasiłem auto, następnie odpaliłem przygazowałem trzy razy ponad 3tyśobr/min
    - wyłączyłem zapłon i wyjąłem górną wtyczkę od TPS 3 piny - potencjometr przepustnicy
    - odpaliłem auto i trzy razy ponad 3tyś obr/min
    - zgasiłem powpinałem odpaliłem i jazda próbna/przygazowałem kilka razy - schodzi ładnie z obrotów poniżej 1000, nie podbija obrotów przy wysprzęglaniu -poleciałem po laptopa i fejs (samoróbkę) i moim oczom ukazały się obroty 850obr/min!!! - dawno ich tam nie było.
    Teraz mam pytanie - czy to miało sens, może pomogło podpompowanie przedniego koła - bo też to zrobiłem ???
    Czy to była adaptacja przepustnicy - zmiksowałem opowieści z forum nissana od N15 i N16 i postanowiłem tak to właśnie przeprowadzić.
  • Poziom 20  
    Radość nie trwała długo obroty nadal podbijają ale tym razem do 1400-1500, na jałowym i właczone światła 1000-1100.
  • Poziom 20  
    Po długich walkach podpiąłem pod Launch X431 - nagrzałem silnik do około 85*C - wyłączyłem wentylator na chłodnicy( na wszelki wypadek, żeby się nie załączył), zdjąłem bańkę(mambranę) podciśnienia w kolektorze ssącym aby przepustnica zamknęła się do końca, nawet na zgaszonym silniku, odczytałem kroki na biegu jałowym zaworu(silniczka) IACV-AAC - było na kroku 29 obroty około 1000+-50
    Adaptację przeprowadziłem na odpalonym silniku (i tu nie wiem czy dobrze) zawór teraz ustawił się na pozycję krok 10, obroty zeszły do 700 +- 50, po około 5 minutach niby adaptacja się zakończyła - dziś testuję auto i sprawdzę czy jest wszystko OK.
    Pytania:
    -czy adaptacja ma być przeprowadzana na zapłonie czy na pracującym silniku ?
    -czy przepustnica ma zostać tak jak jest normalnie, czy ta membrana podciśnieniowama być odkręcona(wystarczy wykręciś śrubkę podtrzymującą przepustnicę o zaworek podciśnieniowy) aby przepustnica na zgaszonym silniku dawała sygnał, że jest zamknięta , bo jak odpalę i jest podciśnienie w dolocie to przepustnica opada do końca i daje sygnal o całkowitym zamknięciu.
  • Poziom 11  
    Witam

    Rozbierałeś IACV?
    Nie wiem jak wygląda on w Almerze, ale są dwa wyjścia jak dla mnie
    1.Masz walnietą cewkę zaworu
    2.Sprężyna w środku zaworu "zmęczyła "się i nie rusza tym małym zaworkiem w środku jak powinna.
    Myślę jednak ,że to sprężyna jest twoim problemem.

    Pozdro
  • Poziom 20  
    - Nie rozbierałem IACV idzie do niego sześć przewodów.
    - Auto jeździ tak sobie, czasem schodzą obroty szybko do 750 a czasem jak stanę na światłach zawisną na 1200 i po chwili spadną do prawidłowych.
    - Czuję też poszarpywanie jak hamuję silnikiem przy obrotach schodzących poniżej 1700 obr
    -Ogólnie autko dość muli do 2000 obr
    Proponujesz rozebrać ten zawór ??
  • Poziom 11  
    odłącz ten silniczek krokowy od instalacji i zobacz co się będzie działo
  • Poziom 11  
    Tak jak pisałem wcześniej nie wiem jak wygląda zawór IACV w Almerze ,ale jego działanie sprowadza się do regulacji ilości przepływającego powietrza poprzez co ustala on rpm silnika.
    Sterownik wysyła info a zawór tak ustala ilość przepływającego powietrzaby by utrzymać żadane obroty. W zaworze powinnien być kanał i malutki zaworek który odpowiednio się otwiera i zamyka. Prawdopodobnie to on zawodzi - nie wiem z jakiego powodu ale się zapewne zacina. Jeśli auto Ci gasło to znaczyło ,że zablokował się w pozycji prawie ,że zamknięte i zadusił silnik. Jeśli obroty silnika wzrastają tzn ,że kanał zaworu jest za bardzo odblokowany i silnik dostaje za dużo powietrza.Jeśli masz możliwość wymień IACV na inny lub go rozbierz i zobacz czy coś go nie blokuje.
  • Poziom 20  
    U mnie IACV wygląda jak silniczek krokowy, kanał wbudowany w przepustnicę a IACV ma na końcu "czop" po stożku i oczywiście działa tak jak napisałeś wyżej ale to nie jest zwykłe zacinanie się bo powtarzalność podtrzymywania obrotów jest praktycznie zawsze i jak się zatrzymuję (stanę autem) to spadają - jakby brał udział w tym czujnik prędkości pojazdu. Silniczek -zawór IACV pracije prawdopodobnie na ślimaku bo nie da się go tak sobie wcisnąć -oczywiście mogę diagnozować w jakim jest położeniu bo pokazuje na jakim stoi kroku - np Launch.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    elektrit napisał:
    Roboty na godzinę i pieprzysz się z tym jak mały Kazio

    Panu już podziękujemy - ciekawe czy jakbym stanął obok Ciebie czy byś też tak do mnie powiedział - cwaniaczku.
    Twoja wypowiedź jest na marnym poziomie, "człowieku" !!! Jak masz coś ciekawego do dodania to pisz a jak pierdoły na tak niskim poziomie to milcz i nie zaśmiecaj takimi obelgami forum. Czytają to też inteligentni ludzie.
  • Użytkownik usunął konto