Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Test pojemności akumulatora miernikiem

26 Lut 2009 11:30 8829 10
  • Poziom 27  
    W instrukcji obsługi miernika mastech
    jest opisany test pojemności akumulatora i pisze tak

    Wyciągnąć linię wysokiego napięcia z obudowy rozdzielacza. Podłączyć do karoserii.

    Czarną sondę połączyć z minusem akumulatora, czerwoną z plusem akumulatora.

    Włączyć silnik i po 15 sekundach sprawdzić wskazanie. Jeśli jest wyższe niż 9V należy sprawdzić silnik lub doładować wymienić akumulator..


    Czy takie badanie jest zdrowe dla elektroniki autek i czy jest miarodajne ?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Nie wiem jaki to tester, ale myślę że chodzi tu o wartość rozruchową aku. Jeśli zrobisz tak jak zalecają, samochód nie odpali bo przewód wn. zmostkujesz z masą, a cała próba potrwa moment. Zaznaczam że nie wiem jaki tester, myślę że nie na opornicach?.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Pomiar sprawności akumulatora możesz wykonać przełączając miernik na pomiar napięcia, przystawić końcówki miernika do zacisków akumulatora. Następnie przekręcić rozrusznikiem, jeżeli napięcie na akumulatorze podczas rozruchu nie spadnie poniżej 9V można uznać, że jest jeszcze OK. Na nowym akumulatorze napięcie podczas rozruchu nie spada najczęściej poniżej 10V.
    Profesjonalny pomiar wykonujemy czymś takim: http://www.labimed.com.pl/index2.php?id_dzialu=42&id_firmy=19

    pozdro
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Możesz kupić i używać, tym miernikiem nić nie uszkodzisz, prędzej on sam się uszkodzi.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Cordoba a gdzie masz wysokie napięcie w TDI?
  • Poziom 27  
    o wysokim napięciu myślałem w benzynowych

    Dodano po 4 [minuty]:

    a w ciężarowych gdzie napięcie jest 24 V to poniżej jakiej wartości uznajemy, że aku jest do kitu ?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Mierzysz każdy akumulator po jedyńczo.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Z tym masowaniem przewodu wn to nie najlepszy pomysł, iskry nie będzie to nie zapali ale paliwo dostanie i się zaleje, dla katalizatora to szkodliwe. Najlepiej uruchomić sam rozrusznik bez kluczyka w stacyjce.
  • Poziom 27  
    polonezów już prawie nie ma a te nowe nawet jak się zaleją to i tak po dłuższym kręceniu odpalą.

    ale jak ruszyć samym rozrusznikiem ?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja tam zawsze pompę wyłączam i wtedy kręcę do woli