Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F Silnik X14XE o pojemności 1.4l - gaśnie

.:KoSik:. 26 Lut 2009 13:02 11539 31
  • #1 26 Lut 2009 13:02
    .:KoSik:.
    Poziom 18  

    Mam problem z Astrą F X14XE. Mianowicie jak jest zimna pali bez problemu (żyleta) po przejechaniu paruset metrów gaśnie i nie chce odpalić (albo odpala ale nie trzyma obrotów). Wystarczy poczekać 5-10minut i odpala. Problem nie powtarza się do następnego ostygnięcia.

    Podkładałem cewkę i czujnik położenia wału korbowego. Zero rezultatu.

    Trochę pogmatwałem ale chyba zrozumiałe :P

    Dziwnie opisany temat ale moderator chyba się już nie przyczepi ;P

    0 29
  • Fibaro
  • #2 26 Lut 2009 17:17
    niuniu36

    Poziom 27  

    witam zczytaj błedy to dużo wyjaśni powodzenia

    0
  • #3 26 Lut 2009 18:05
    emeryt2
    Poziom 42  

    Czujnik temperatury - sprawdz.

    0
  • #4 26 Lut 2009 19:35
    KopeckyWRC
    Poziom 9  

    A czy ten silnik ma EGR bo jak tak to jego bym sprawdził typowe objawy do tego czujnika a jest to opel a w nich EGRy lubiały padac.

    0
  • #5 26 Lut 2009 21:01
    .:KoSik:.
    Poziom 18  

    Błędów w ECU nie ma.

    EGR i czujnika temp. nie sprawdzałem. Sprawdzę.

    Dzięki za pomoc!

    0
  • #6 26 Lut 2009 21:07
    Usunięty
  • #7 26 Lut 2009 21:17
    KopeckyWRC
    Poziom 9  

    wyciąg EGR i zalej go benzyna ekstrakcyjna żeby puścił albo weź i dorób z puszki po piwie taka podkładke i zaślep EGR tyle że błąd będzie Ci się świecił

    0
  • #8 26 Lut 2009 21:22
    Usunięty
  • #9 26 Lut 2009 21:34
    KopeckyWRC
    Poziom 9  

    nie będe się kłócił ale pierwsze słyszę 3 lata pracowałem w serwisie opla i z czymś takim nigdy się nie spotkałem a zawsze tak robiliśmy.

    0
  • Fibaro
  • #10 26 Lut 2009 21:40
    ociz
    Moderator Samochody

    KopeckyWRC napisał:
    nie będe się kłócił ale pierwsze słyszę 3 lata pracowałem w serwisie opla i z czymś takim nigdy się nie spotkałem a zawsze tak robiliśmy.

    W serwisie to nie dziwne takie działanie, żeby było co wymieniać potem.

    0
  • #11 26 Lut 2009 21:42
    Usunięty
  • #12 26 Lut 2009 21:43
    KopeckyWRC
    Poziom 9  

    jasne to już taki stereotyp ze w serwisach to zdziercy tak jak by w prywtnych warsztatach na to nie liczyli.

    0
  • #13 26 Lut 2009 21:55
    przemo995
    Poziom 2  

    Sprawdź odpowietrzenie zbiornika paliwa>
    Kiedyś miałem podobny przypadek.
    Koleś miał zatkany filtr pod nadkolem i auto stawało po jakimś czasie i chwili jak doszło powietrze ruszał dalej.

    0
  • #14 26 Lut 2009 21:59
    KopeckyWRC
    Poziom 9  

    na jedno wyjdzie jak spróbuje pojeździc bez korka

    0
  • Fibaro
  • #15 26 Lut 2009 22:05
    przemo995
    Poziom 2  

    najlepiej tak sprubój i słuchaj jak odkręcasz korek czy zasysa powietrze.
    jeżeli tak to filter jest zatkany.

    0
  • #16 26 Lut 2009 22:07
    Usunięty
  • #17 01 Maj 2009 00:07
    .:KoSik:.
    Poziom 18  

    Ponowiłem próbę rozwiązania problemu.
    Na nowym EGR dzieje się to samo. Zawór odpowietrzenia zbiornika działa (dla pewności pojeździłem bez korka). Auto nadal gaśnie :cry: Ręce mi opadają.

    0
  • #18 01 Maj 2009 00:40
    pachnies
    Poziom 15  

    szkoda że nie napisałeś o roczniku auta i czy ma aparat zapłonowy, czy nie zapala się "check". Więc tak to jest opel a w oplu dzieją się różne dziwne rzeczy niczym w roswel (nie wiem czy dobrze napisałem) a takie przypadki objawiają się podczas niedomagań aparatu zapłonowego o ile go posiada, proponuje sprawdzić styki na module zapłonowym, zdejmuj pojedynczo i zakładaj minimalnie zaciśnij styki tak coby ciaśniej wchodziły, jeżeli to nie pomoże to prawdopodobnie uszkodzony jest sam moduł, ale sprawdź przed tym czy podczas odpalania w momęcie wystąpienia usterki jest iskra jeżeli jest to trzeba przyczyny szykać gdzieś indziej, jeżeli jej nie ma to może też być zużyta kostka stacyjki ale to raczej rzadkość w oplu Opisz dokładnie silnik w tym aucie to będziemy szukać dalej pozdro.
    Do reszty: nie wprowadzajcie ludzi w błąd, co ma egr do takich objawów co prawda silnik może zgasnąć ale bez problemu odpala, poza tym egr można wyczyścić przesmarować i zaślepić bo to niczemu nie służy silnik pracuje równiej a spaliny praktycznie nie różnią sie niczym przy działającym egr co do serwisów to szkoda słów (młotek i przecinak to ich podstawowe narzędzia) ale mają płytki czyściutko no i to "SERWIS"

    0
  • #19 01 Maj 2009 11:36
    Usunięty
  • #20 01 Maj 2009 16:44
    emeryt2
    Poziom 42  

    Pomyślał , że X w typie silnika to niewiadoma pierwszego stopnia o potędze pierwszej.

    0
  • #21 01 Maj 2009 16:55
    szymonomvl
    Poziom 10  

    Witam. Samochod wypala resztke paliwa, ktora ma w przewodach a potem cos uniemozliwia dalszy przeplyw. Wymien sobie filtr paliwa przy baku. Moze wylapal kiedys jakis syf, ktory jak jest cieplo, wcale nie przeszkadza, a jak jest zimno to przeszkadza - np. parafina. W koncu nie wiadomo co Autku w czasie jego eksploatacji lano do baku. Pozdrawiam.

    0
  • #22 02 Maj 2009 11:42
    pachnies
    Poziom 15  

    emeryt2 napisał:
    Pomyślał , że X w typie silnika to niewiadoma pierwszego stopnia o potędze pierwszej.

    Widzisz kolego, dla mnie silnik to silnik a jego oznaczenia nie mają dla mnie znaczenia, po prostu nie mam czasu na takie pierdoły, silników są setki i każdy ma jakies tam oznaczenia a zasada ich działania jest taka sama. Są ludzie którzy znają te oznaczenia, ale o naprawach nie mają pojęcia, wprowadzają ludzi w błąd bo gdzieś coś wyczytali "teoria" nie ma nic do praktyki!!!

    0
  • #23 02 Maj 2009 12:09
    fad
    Poziom 16  

    Ssprawdz DISa, nie zaszkodzi przemyc krokowca. J/w wymien filtr paliwka.

    0
  • #24 02 Maj 2009 13:53
    Usunięty
  • #25 02 Maj 2009 19:27
    ociz
    Moderator Samochody

    elektrit napisał:
    fad napisał:
    nie zaszkodzi przemyc krokowca.

    Po co pytam się, cożescie się na niego tak uwzięli?

    Musi być ładny i błyszczący żeby ktoś go kupił jak auto na szrot trafi ;).

    0
  • #26 03 Maj 2009 10:58
    pachnies
    Poziom 15  

    Co z tym opelkiem, znalazłeś usterkę?

    0
  • #27 03 Maj 2009 13:57
    tomekkoszalin87
    Poziom 14  

    elektrit napisał:
    fad napisał:
    nie zaszkodzi przemyc krokowca.

    Po co pytam się, cożescie się na niego tak uwzięli?

    Kolego bo czyszczenie lub ewentualnie wymiana silniczka krokowego(nawet jeśli go tam nie ma) jest lekarstwem na każdą usterke w samochodzie.
    Pozdrawiam

    0
  • #28 03 Maj 2009 15:24
    .:KoSik:.
    Poziom 18  

    Nie znalazłem usterki. To samochód znajomego więc umówiłem się, że podstawi mi go za tydzień i będę przeglądał instalację elektryczną, bo chyba tylko to pozostaje albo ECU (ale na to nie stawiam).

    dzięki wszystkim za włączenie się do dyskusji. Dam znać jak coś znajdę!

    KoSik

    0
  • #29 10 Cze 2009 19:16
    asgaz
    Poziom 1  

    Witam
    I co w temacie tego opla???
    Jestem zainteresowany bo mam taki sam przypadek jak w pysk strzelił :D
    Różnica jest tylko jedna auto to corsa 1998r. Jak opisuję "fachowcom" ten przypadek to niby patrza na mnie ze zrozumieniem ale widzę,że w środku pękają ze śmiechu. NIKT tak naprawdę nie chce mi w to uwierzyc. Już sobie wyobrażam co z kolegami fachowcami na mój temat gadaja ubaw po same pachy. Ale prawda jest niestety taka że pali za pie minut zatrzymuję kupuję bułkę w sklepie i nie pali rozrusznik chce wyskoczyc, w końcu zapala i już cały dzień jest po problemie. Na drugi dzień powtarza się sytuacja. Doszło do tego że juz sie boję gasic auto pod sklepem i nie gasze dopiero po 15 minutach jak sie zagrzeje i wtedy znów jest ok. Ot i cała historia.

    0
  • #30 10 Cze 2009 21:39
    .:KoSik:.
    Poziom 18  

    Gość sprzedał auto więc temat choć nie rozwiązany możemy zamknąć.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo