Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hamowanie silnika trójfazowego.

obi one kenobi 26 Lut 2009 15:23 4400 11
  • #1 26 Lut 2009 15:23
    obi one kenobi
    Poziom 12  

    Witam.

    Na poniższym rysunku pokazano kilka sposobów hamowania prądem stałym.

    Hamowanie silnika trójfazowego.

    Jaki powinien być prąd hamowania przy przepływie prądu hamującego tylko przez jedno uzwojenie silnika? (pierwszy rysunek)

    Łukasz Kiełbowicz

    0 11
  • Relpol
  • #2 26 Lut 2009 16:04
    irekr
    Moderator

    Z tego co pamiętam z jednego urządzenia to dla silnika 3,8 kW taki prąd hamowania wynosił 5A w czasie do 1 minuty. Ale był on regulowany.....

    0
  • Relpol
  • #3 26 Lut 2009 16:15
    FALOWNIKI.info
    Poziom 13  

    ALe może podaj parametry tego silnika ?

    1
  • #4 26 Lut 2009 16:49
    obi one kenobi
    Poziom 12  

    Witam.

    Moc znamionowa 4 kW, prąd znamionowy 8.2 A.

    Łukasz Kiełbowicz

    0
  • #5 26 Lut 2009 17:10
    bonanza
    Spec od Falowników

    Widziałem raz dużą piłę tarczową produkcji włoskiej, która miała podawane DC 24V chyba. Myślę, że prąd nie powinien znacznie przekraczać znamionowego prądu fazowego silnika.

    1
  • #6 26 Lut 2009 17:46
    Pinecha
    Poziom 13  

    Mogę podać adres firmy która produkuje takie hamulce z możliwością regulacji prądu .

    0
  • #7 26 Lut 2009 17:52
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Czy prąd przekracza czy nie przekracza prądu znamionowego zależy od czasu hamowania i tego czy później prąd trzyma silnik czy nie .

    0
  • #8 26 Lut 2009 18:19
    piorun7890
    Poziom 18  

    Najczęściej stosuje się podanie napięcia stałego 24V na jedno z uzwojeń silnika , tylko trzeba sprawdzić czy nieprzekracza prądu znamionowego silnika.

    0
  • #9 26 Lut 2009 18:45
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Tak ok 10-15 A .

    0
  • #10 26 Lut 2009 19:08
    falowniki.com
    Spec od Falowników

    Witam,
    ja używam hamulce dynamiczne: RTC 40 HD 12-5, RTC 40 HD 12-6 / RTO 12..
    firma Relpol S.A.

    pozdrawiam

    1
  • #11 26 Lut 2009 21:02
    HeSz
    Specjalista elektryk

    Taki, by prąd płynący przez uzwojenie był mniejszy lub równy prądowi znamionowemu silnika.
    Pozdrawiam.

    0
  • #12 01 Mar 2009 12:41
    otomeko
    Poziom 15  

    stosowałem metody hamowania prądem stałym. nie przekraczam gęstości prądu 3A/mm2 na hamowanie ciągłe oraz 10A na zatrzymanie.

    0
  Szukaj w 5mln produktów