Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simatic s5 100U jak zrobić prostą wizualizacje procesu??

bzawadzki20 26 Lut 2009 23:47 4906 8
  • #1 26 Lut 2009 23:47
    bzawadzki20
    Poziom 9  

Na wstępnie chcę zaznaczyć ze jestem początkującym automatykiem a dokładniej studentem tego kierunku :)
    Proszę o rade, pomoc i wytłumaczenie ;) jak i w jakim programie zrobić prostą i przejrzystą wizualizacje niewielkiego procesu. W zeszłym roku postawiłem sobie za zadanie zrobić automatyczne podlewanie 0,5 hektarowego trawnika wraz z procesem odżelaziania wody z własnego ujęcia. Plan zrealizowałem i myślę o rozbudowaniu systemu o inne wątki. "Mózgiem" jest Simatic s5 100U opanowałem podstawowe funkcje programowania tego sterownika lecz chciałbym mieć możliwość podglądu procesu na domowym PC. W internecie znalazłem takie programy jak WinCC, IGSS Scada system lecz ich złożoność przeraża. Moje pytania są następujące:

1. Czy mój sterownik nadaje się w ogóle do wizualizacji?

2. Jeśli tak to jakiego programu szukać? chciałbym by nie był skomplikowany bo po pierwsze mój system tego nie wymaga a po drugie moja wiedza w tym temacie jest nikła i nie chciał bym sie zrazić na wstępie ;P

3. Komunikacja PLC-PC... do programowania PLC używam kabla PC-rs232 / złącze d15 na sterowniku (kabel posiada konwerter dostosowujący oba sygnały) czy używając tego samego kabla i tych samych portów uzyskam połączenie potrzebne do wizualizacji?? Jeśli na coś się to przyda to mam możliwość zakupienia modułu CP 521SI (6ES5 521-8MA22) od przyjaciela lecz w internecie nie wiele jest informacji na jego temat po polsku wiem tylko ze to jakiś moduł komunikacji?? aha jeśli ma to znaczenie to odległość PLC od komputera to jakies
    30m.

Z góry dziękuje za odpowiedzi!

[/b]

0 8
  • #2 27 Lut 2009 14:47
    arwit
    Poziom 27  

Witam!
    Ad1 nadaje się.