Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

corsa c 1.2 , odpala i gaśnie na wilgoci

lll 27 Feb 2009 20:09 16545 9
  • #1
    lll
    Level 15  
    Corsiara 1,2. Przejechalem juz z 10k od lipca 2008 w sumie jest 55k. Raz sie zdarzylo na jesien i teraz klika razy. Odpala normalnie i po sekundzie po prostu gasnie, nie wazne czy wcisne gaz do oporu czy w ogole. Po chwili znowu moge odaplic i znowu gasnie i tak sobie mozna w nieskonczonosc Dzieje sie tak tylko jak jest wilgotno, np. dzis przejechalem nieodsniezana droga i wlasnie nie moge odpalic. Jak bylo -25° C to odpalala bez problemu. W normalnej jezdzie chodzi rowno nic nie szarpie itp. Wymienilem swiece niedawno, ale jak widze to nie jest to, filtr powietrza ogladalem i jakos specjalnie zle nie wyglada, ale juz dzis zamowilem nowy. Filtr paliwa tez zamowilem, jest sens wymieniac?
    Czy ktos sie z czyms takim spotkal?
  • #2
    Annomader
    Level 12  
    Nie ma takiej możliwości żeby wymiana filtrów pomogla....z tego co rozumiem gaśnie od razu, a nie dławi się, faluje czy cokolwiek, więc najprawdopodobniej jest to stykologia- wtyczka wtryskiwacza, przekaźnik 15 albo pompy, kostka stacyjki. Na twoim miejscu sprawdziłbym organoleptycznie, a jeśli nic nie znajdziesz sprawdzaj na odpalonym silniku lekko ruszając wtyczkami, kostkami.....
  • #3
    lll
    Level 15  
    To juz jest jakas mysl, napewno jutro wszystko wytrzase:) Tylko z tego co widze to kluczem do wszystkiego jest wilgoc, bo za kazdym razem jak jest problem jest albo strasznie wilgone powietrze, albo jak przejade kawalek po mokrej drodze.
    Chociaz z drugiej strony to faktycznie, gasnie od razu jakbym wylaczyl stacyjke bez zadnego dlawienia.
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W czasie jazdy nie gaśnie?
  • #5
    lll
    Level 15  
    W czasie jazdy, wszystko jest ok. Jak juz zapali, i nie zgasnie zaraz, to jezdzi OK. Zreszta w suche dni i w garazu tez odpala za pierwszym razem bez zadnych problemow.

    Testów ciąg dalszy. Wyjechalem z garazu i spryskalem silnik spryskiwaczem do kwiatkow. Efekt widac na zdjeciu. Wszystkie kable do okola w miedzyczasie tez spryskalem, odpalal elegancko, o dziwo specjalnie mnie to nie cieszy.
    Wlasnie zrobilem taka sama trase jak wczoraj kiedy nie chcial odpalic, po nieodsniezonej drodze w lesie, w sumie to 2x taka, bo wrocilem do domu :hyhy: Niech troche ostygnie i pojde zobacze czy w ten sposob odpali. Pojecia nie mam co to jeszcze moze byc. Zaprzyjazniony mechanik mowi, ze moze filtr powietrza jest nieszczelny i przepuszcza wilgoc przez co silnik nie gasnie. Wymienie i zobacze jak przyjda filtry. Wizyta w kazdym serwisie pewnie skonczy sie wymiena na pale wszystkiego co im do glowy przyjdzie wlacznie z z wycieraczkami, wiec raczej traktuje to w tym przypadku jako ostatecznosc.

    Mozna przyjac ze warunki dla silnika po wycieczce byly takie jak wczoraj i spokojnie odpalil:| Hm moze faktycznie jest to wina wilgotnego powietrza. Kurcze ja juz pojecia nie mam co to moze byc.
    Ma ktos nadal jakies sugestie?
  • #6
    Venarnarco
    Level 13  
    Zobacz kolego czy prąd nie skacze po przewodach od świec, nie radze dotykać przewodu jak zobaczysz iskrę umykająca gdzieś po przewodzie
  • #7
    lll
    Level 15  
    Chodzi o przewody ktore ida w cewce do swiec? (to jest 16v i niestety tych przewodo nie moge sobie w trakcie normalnej pracy obejrzec przeciez) Znaczy wyjac cewke i w powietrzu jakos umcowac i odpalac samochod? Ze swiecami czy bez?

    Aha dzis od poludnia jezdze na krotkich trasach, rowniez po nieodsniezonych drogach i nic sie nie dzieje. W sumie powietrze nie jest specjalnie wiglotne, mysle ze to chodzi o wilgotne powietrze a nie wode sama w sobie, ale to tylko moje podejrzenia.
  • #8
    Venarnarco
    Level 13  
    Dokładnie o te przewody, jak sa stare to w wilgotne dni występują podobne objawy, silni sie rozgrzewa przewody wysychają i jest OK. Zegnij jeden zobacz czy niema pęknieć i czy izolacja nie kruszy sie jak przejedziesz paznokciem
  • #9
    p0mian
    Level 10  
    Witam!
    Mam podobny problem - gdy jest mokro corsa odpala i zaraz gaśnie - miga kontrolka silnika - sczytałem kody błyskowe - błąd 85 - w moim kompie oznacza wadliwy sygnał immobilizera (nie błędny kod lub jego brak). Nie naprawiłem jeszcze tego, ale z tego co znalazłem w necie właśnie naprawa immo pomogła przy podobnych objawach. W zasadzie kontrolka silnika miga chyba tylko jeśli chodzi o immo.

    pozdrawiam
  • #10
    robzzz4
    Level 2  
    Witam,
    Mam problem z moim swiezo zakupionym oplem corsa C. Auto odpala i gasnie po okolo 2-3 sekundach,zapala sie przy tym kontrolka immobilizera(auto z kluczykiem).Po kilku probach i odczekaniu paru minut udalo mi sie auto normalnie odpalic.Kluczyki mam 2 przy obu ten sam problem.Na wyswietlaczu mam tez zapalona inspekcje,czy to moze miec jakis zwiazek z problemem z odpalaniem?Czy moze przyczyna jest jakis problem z kluczykami?immobilizerem?Bardzo prosze o jakas pomoc i pozdrawiam kierowcow.