Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polo 86c 1990r - wycieraczki

bhtom 28 Lut 2009 09:45 1561 5
  • #1 28 Lut 2009 09:45
    bhtom
    Poziom 36  

    Witam,
    Posiadam Vw polo 86c 1,3 75 KM 1990r. i mam problem z wycieraczkami, a mianowicie gdy je wyłączę gdy są w pozycji odchylonej to albo tak pozostają albo opadają skokowo. Czy w silniczku wycieraczek są gdzieś krańcówki które mogły ulec zabrudzeniu lub uszkodzeniu?

    Pozdrawiam.

    0 5
  • #2 28 Lut 2009 10:03
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tak w pokrywie samego silnika.

    0
  • #3 28 Lut 2009 10:07
    Zloty60
    Poziom 21  

    Tak.Rozbiez silnik a zobaczysz dwa miedziane "obrecze" jedna to "+" druga "-"
    Dopuki zasilanie wycieraczek dziala (wymuszane jest) przez przelacznik do pracy ciaglej to dzialaja prawidlowo( tak zrozumialem)
    A jesli nastawiasz je na prace cykliczna to wtedy skacza po szybie bo "sterowanie" zasilaniem odbywa sie po tych obreczach.Polozenie wycieraczek na "na dole" wiaze sie z wycieciami "przerwa" na tych obreczach.Wtedy silnik wie ze cylk ma byc zakonczony i wycieraczki spoczywaja na dole.
    Jesli te "obrecze" za zabrudzone badz skorodowane to silnik "mysli" ze juz skonczyl cylk bo napotyka przerwy na "obreczach"
    Wizualnie to sa takie skoki i zeby sprowadzic wycieraczki na dol musisz pomagac im dzwignia przelaczajac na prace stała czyli podajac silnikowi zasilanie...
    Uff troche pisania....
    Ogolnie problem tkwi w srodku silnika....

    0
  • #4 28 Lut 2009 10:16
    emeryt2
    Poziom 42  

    Silnika nie rozbieraj , tylko pokrywę na przekładni.

    0
  • #5 28 Lut 2009 11:03
    bhtom
    Poziom 36  

    Gdy są ustawione na pracę cykliczną też jest ok, tylko jak wyłączę wyłącznik gdy wycieraczki są odchylone od pozycji spoczynkowej to wtedy skaczą gdyż nie mają już zasilania z włącznika tylko powinno być podtrzymanie potrzebne do opuszczenia wycieraczek do pozycji spoczynkowej.

    Rozumiem, że aby rozebrać przekładnię muszę wyjąć cały silniczek, tak?

    Pozdrawiam.

    0