Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

DAF XF95 2003r-alternator

kosior6 01 Mar 2009 07:34 5676 11
Bosch
  • #1
    kosior6
    Level 2  
    Witam. Mam pytanie odnośnie DAFa.
    Jaki jest dopuszczalny prąd ładowania alternatora , ponieważ komputer wyświetla awarię. Czy można stosować zamiennik regulatora napięcia jeżeli tak to jaki?


    Z góry dziękuję :spoko:
  • Bosch
  • #2
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    A jaki to alternator? Valeo czy Bosch. Prąd ładowania zależy od typu alternatora i jego budowy. Np. w Scanii są stosowane altki o wydajności od 75 do 110 Amper zależnie od wyposażenia pojazdu.
  • Bosch
  • #3
    kosior6
    Level 2  
    Alternator to Bosch
  • #4
    viper555
    Level 39  
    Wyświetla awarię czego.P
  • #5
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    I kolega wyżej ma rację . Od tego trzeba zacząć. Regulator razem ze szczotkotrzymaczem najlepiej oryginał. Na podróbkach się przejechałem. Opisz dokładnie co wyświetla komputer.
  • #6
    hutton
    Level 10  
    wiatm wszystkich dzis pojawil nam sie problem z jednym dafem mianowicie na desce wyswietla sie ze alternator warnning zminilismy caly alternator ale nic nie pomoglo po podpieciu komputera pokazuje ze za duze ladowanie ale w drugim dafie bylo ok laduje czasem 30.5 a czasem 28.4 alternator bosch i jeszcze jak dodam gazu to pokazuje sie engine warnning jak odepne kostke od alternatora to wtedy sie juz nie pokazuje engine warnning ale altenator dalej ma blad juz sam nie wiem co to bedzie
  • #7
    olimoto
    Level 10  
    ladowanie w dafie nie moze przekraczac 27,5v w innym wypadku bedzie wyswieylac ostrzezenie alternatora, sprawdz jeszcze czy nie ma luzów na lozyskach
  • #8
    DIZZI
    Level 17  
    Sprawdź przewód od porównania napięcia taki cienki , który idzie od rozrusznika do altelnatora przy samym rozruszniku jest bezpiecznik 10 A w
    hermetycznej obudowie ten kabelek lubi zgnić i ładowanie będzie ale
    za duże i wyświetli się komunikat altelnator na żółto .
    Porównanie bierze przy samym rozruszniku po to że by zniwelować spadek
    na przewodzie (ten gruby czerwony) altelnator-głownw złącze przy rozruszniku.
  • #9
    zbynius75
    Level 10  
    Witam. Pytanie "Jaki jest dopuszczalny prąd ładowania alternatora" ma taką odpowiedź: Maksymalny jaki jest w stanie z siebie wygenerować nie przekraczając maksymalnego napięcia ładowania. Krótko mówiąc bez szczegółowych opowieści o wzajemnych oddziaływaniach strumieni magnetycznych wirnika i stojana, alternator sam się ograniczy prądowo. Wymaga tylko regulatora napięcia ( a nie prądu, napięcia i wyłącznika prądu zwrotnego jak prądnica prądu stałego, z naleciałości po której zrodziło się zapewne to pytanie).
    Tyle teorii, teraz proszę o opisy gniazda 5-pin regulatorów alt. Bosch ( W,D+,15,30,? - gdzie co jest?)
    To by rzuciło nowe właściwe światło na diagnostykę problemów z postów.

    Pozdrawiam
  • #11
    decybel91
    Level 42  
    W- obrotomierz
    15 - plus po zaplonie
    30- plus staly
    L/D+ - kontrolka
    DFM - sygnal ECU
  • #12
    MobilTruck
    Level 31  
    No ja bym zaczął od sprawdzenia akumulatorów.