Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

wahania napięcia chrysler voyager 2.5 crd 2001r.-

zenior 01 Mar 2009 18:05 4443 8
  • #1
    zenior
    Level 10  
    Wahania napięcia wynoszą 0.5 volta ,podczas pracy silnika przy zgaszonym jest ok. Fachowiec powiedział że to nic nie szkodzi ale jest widoczne i żenujące . Mam jeszcze jeden problem z tym autem , po zapaleniu jadac jest ok ale gdy postoji okoł 5-10 minut na wolnych obrotach to zaczyna kopcić na biało tat strasznie że auta stają na poboczu
    co jest grane .Zaznacze że auto pali przy -20 stopniach bez problemu ,tylko na wolnych obrotach szarpie silnikiem ,obecnie przy zimnym i przy ciepłym , doniedawna szarpał na ciepłym . Proszę o pomoc bo mam coraz wiekszą chęć go sprzedać choc auto jest rewelacyjne

    Poprawiłem "wachania"
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    autoas
    Level 42  
    A płynu nie ubywa z chłodnicy?
  • #3
    zenior
    Level 10  
    plyn ok olej ok wszystko ok , ciągnie jak wściekły , dawki paliwa sprawdzane ok , przynajmniej tak mówił fachowiec
  • #4
    zenior
    Level 10  
    Ja w sprawie tego wachania napięcia , kolega piter pisał że ma taki sam problem , chciałem zapytać czy coś się zmieniło w twoim aucie . Proszę o kontakt .
  • #5
    slareg
    Level 2  
    W jaki sposób poprawiłeś te wahania napięcia ??????
  • #6
    kierbedz4
    Level 36  
    A kto powiedział że napięcie podczas pracy samochodu musi być stabilne ? Pompa w zbiorniku pracuje ,silnik wentylatora jak się włączy to też skubnie około 20A jak i inne urządzenia.Coraz więcej w autach jest montowanych pożeraczy prądu że o wzmacniaczach akustycznych nie wspomnę i ten biedny alternator musi utrzymać ten akumulator w stanie naładowanym. Na postoju jak włączysz wzmacniacz akustyczny o odpowiednio dużej mocy to też lampka sufitowa mruga.Wahania napięcia w sieci pokładowej samochodu można zmniejszyć poprzez racjonalne korzystanie z odbiorników prądu w furze.
  • #7
    Lamkojad
    Level 10  
    Mialem podobny problem z wachaniem elektryki.
    Powod byl sterownik alternatora w kompie . Zle podawal itp.
    Rozwiazaniem bylo kupienie modulu sterujacego alternatorem ktory odciazal wadliwa czesc w kompie.
    Efekt jest taki ze w samochodze nie ma wachan wiecej.
    Czasem tez dobrze jest zminic akumulator lub poprostu go raz a pozadnie doladowac bo czesto samochod odpala bez problemow a akumulator jest na granicy rozruchu .A alternator nie jest w stanie dobic go do 100%.

    Tak mi to wytlumaczyl mechanik i problem zniknal.
    Nie wiem czy w polsce jest dodatkowy model do alternatora do kupienia chodz co wiem jest sygnowany przez cheyslera w holandi jako rozwiazanie takiego problemu , zawsze moge podac dokladna nazwe i firmy jak by co .

    Ale fakt jest taki ze jak zaduzo zeczy podpietych naraz daje taki efekt.
  • #8
    adrianpol
    Level 10  
    Chciałbym dopytać bo mam w pewnym sensie ten sam problem. Zaslianie wewnątrz faluje w granicach 0,5volta ale jest inny problem . Wystarczy umyć auto i nagle wewnątrz mam zasilanie 19volt w gnieździe 12voltowym.

    Wsaźniki przygasają , radio się rozłącza, wyskakują kontrolki które za chwilkę gasną a światła dzienne przygasają. Dzieje się to niereglarnie ale znacznie częściej gdy auto jest w wilgotnej strefie. Mierzyłem wewnątrz i na akumulatorze.

    Niestety stan 19volt mierzyłem wyłącznie wewnątrz bo trwa tylko przez kilka sekund.

    Mam Chryslera Grand voyagera 2.5crd (2001)

    :idea:
  • #9
    adrianpol
    Level 10  
    Po wielu wizytach w różnych serwisach mogę zakończyć temat migających świateł. Możliwe są tylko trzy powody migających świateł według mojego guru Pana Łukasza. Zacznę od najtańszej. Sprawdzenie wszystkich mas wychodzących z silnika i modułu sterującego . I jak się okazało to był jedyny problem z którym w moim przypadku należało od początku walczyć. Po drugie alternator wraz ze sprzęgiełkiem. Braki doładowywania komputer próbuje na siłę zniwelować. Po trzecie sam modół komputera w którym znajduję się też moduł odpowiadający za podział prądu płynącego z alternatora. Ostatni wymaga największych nakładów ale też jest ostatecznym problemem do rozwiązania. Moduły oszukujące mają wyłącznie wpływ na doładowanie akumulatora na krótkich trasach np. dla taksówkarzy idealne rozwiązanie na jazdę wyłącznie po mieście z prądożernym osprzętem, ale niestety nie zmienia problemu.
    i jak się okazało nie warsztat a ludzie przed którymi stoi wyzwanie i którym chce się zdiagnozować problem są kluczem do sukcesu. Pan Łukasz pracuje w autokomisie w Komornikach pod Poznaniem i ma do dyspozycji również części z rozbitych aut słowem robi wszystko co się da a to wielka zaleta.

    uradowany właściciel Chrysi