Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wkrętarka Einhell głośna praca i duży spadek mocy

DGR 01 Mar 2009 19:11 7357 7
  • #1 01 Mar 2009 19:11
    DGR
    Poziom 8  

    Pracuję na wiertarko-wkrętarce Einhell E-AS 18 evo Ergotool i całkiem nagle (kwestia odłożenia sprzętu na stół i ponowne jego użycie po 2-3 min) wkrętarka zaczęła głośno pracować i straciła moc, pierwsze moje podejrzenia padły na akumulator i przekładnie, rozkręciłem sprzęt przekładnia była spoko a baterie do tego momentu bardzo dobrze trzymały i można było popracować na jednej przez parę godzin (skręcanie profili pod regipsy i samych regipsów). Tak więc wykluczam popsutą przekładnie czy baterie. Skupiłem się na silniku który bez przekładni ma sporego powera, przy uruchamianiu wyrywał mi się z ręki. Tak więc może mieliście podobne doświadczenia ze sprzętem akumulatorowym tego typu, można to naprawić czy już nie warto. Cena takiej wkrętarki to ok 190-200 zł. Jeśli stwierdzicie że juz po niej to co polecicie bo ja zastanawiam się nad WKRĘTARKA-WIERTARKA 12V 2006 SKIL lub EINHELL BT-CD 18 / 18 volt, 1,3 A albo EINHELL BT-CD 14,4.

    pzdr.
    szopen

  • #2 03 Mar 2009 20:06
    tzok
    Moderator Samochody

    Efekt głośnej i nierównej pracy powstaje jeśli dojdzie do przesunięcia osi uchwytu wiertarskiego względem osi silnika, pod warunkiem, że jest tam przekładnia planetarna. Jeśli zdejmujesz moduł z uchwytem, przekładnią i sprzęgłem z silnika, bardzo ważne jest poprawne jego założenie, lepiej będzie działało niedokręcone niż mocno dokręcone ale krzywo założone.
    Ew. mógł się popsuć regulator obrotów, ale wtedy wystarczy podpiąć silnik na krótko do baterii, żeby się przekonać.

    P.S.
    Do wiertarko-wkrętarek na 12V z bateriami akumulatorków R14/C NiCd/NiMH "podchodzą" akumulatory żelowe (kwasowo-ołowiowe) 12V 1,2Ah z UPSów/alarmów, jest to pewna metoda na odratowanie sprzętu kiedy padną oryginalne aku (zakup nowych to często wydatek przewyższający wartość wkrętarki). Ale z drugiej strony modele 18V są o wiele żywotniejsze.

  • #3 03 Mar 2009 22:26
    DGR
    Poziom 8  

    Wkrętarka spadła mi parę razy z drabiny, ale było ok teraz zwróciłem uwagę na to ze głowica ma trochę luzu jakieś 1,5-2 mm góra-dół. Co do hałasu wydaje mi sie że dochodzi on bardziej z silnika aniżeli z przekładni (planetarnej). Rozkręcę ją jeszcze raz zobaczę co i jak z silnikiem, rozłożę i złoże przekładnie i dam znać co i jak.

    Dodano po 16 [minuty]:

    moje spostrzezenia odnośnie silnika: luz silnika w osi ok 2mm (tył przód), hałas rzeczywiście wydobywa się z silnika ale na sucho czyli bez obciążenia czym kolwiek (zdemontowana przekładnia) też chodzi brzęcząco ale ciszej niż przy złożonej obudowie, obracając wirnik przeskakuje on stopniowo ale to chyba normalne (przez magnezy) czy nie ?

  • #4 03 Mar 2009 22:27
    tzok
    Moderator Samochody

    Spróbuj nie dokręcać za mocno tej przekładni do silnika. Spokojnie możesz uruchomić silnik trzymając go w ręce razem z przekładnią i próbować ją lekko przesuwać w czasie pracy silnika, aż znajdziesz właściwe położenie i wtedy dokręcisz wkręty mocujące przekładnię do silnika.

    Aby wyeliminować ew. uszkodzenie regulatora obrotów (to regulator PWM, jak coś mu się stanie to silnik może wydawać dziwne odgłosy), możesz silnik podpiąć "na krótko" do akumulatora.

  • #5 05 Mar 2009 20:56
    DGR
    Poziom 8  

    tzok napisał:
    Spróbuj nie dokręcać za mocno tej przekładni do silnika. Spokojnie możesz uruchomić silnik trzymając go w ręce razem z przekładnią i próbować ją lekko przesuwać w czasie pracy silnika, aż znajdziesz właściwe położenie i wtedy dokręcisz wkręty mocujące przekładnię do silnika.

    Aby wyeliminować ew. uszkodzenie regulatora obrotów (to regulator PWM, jak coś mu się stanie to silnik może wydawać dziwne odgłosy), możesz silnik podpiąć "na krótko" do akumulatora.




    silnik jest przymocowany do przekładni na zasadzie "wcisku-zatrzasku" i generalnie jest możliwe tylko jedno położenie tych elementów względem siebie tak więc powyższa metoda regulacji nie wypali ale sprawdzę go na krótko.

  • #6 25 Kwi 2009 10:09
    rafxxww
    Poziom 11  

    Mam bardzo podobny objaw w tej samej wkretarce od kilku dni. Na 1 biegu rzężenie i brak mocy a 2 biegu też rzężenie i bardzo słaba moc. Gdzie szukać usterki?

  • #7 26 Kwi 2009 12:52
    DGR
    Poziom 8  

    rafxxww napisał:
    Mam bardzo podobny objaw w tej samej wkretarce od kilku dni. Na 1 biegu rzężenie i brak mocy a 2 biegu też rzężenie i bardzo słaba moc. Gdzie szukać usterki?


    1. rozkręć wkrętarkę - zwróć uwagę na kolejność pierścieni i tulejek
    2. wyczyść zębatki i tuleje
    3. przesmaruj w.w elementy pozostawiając na nich sporą ilość smaru
    4. poskładaj wkrętarkę
    5. napisz czy pomogło

  • #8 10 Maj 2009 10:25
    rafxxww
    Poziom 11  

    Wkrętarka działa, zrobilem dokladnie jak poradziłeś. Usterką okazal się przełącznik biegów: lekko suchy smar spowodowal wyhaczenie się wodzika zmiany biegu i w konsekwencji nie właczania sie 1 biegu oraz łapania zębów trybu 1 biegu w położeniu 2 biegu. Tak więc wyczyszczenie, przesmarowanie i złożenie spowodowało, że wkrętarka znów działa.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME