Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Maluch 126p 650e ST

01 Mar 2009 21:40 7940 15
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z moim maluszkiem. Zacznę od początku samochód kupiłem w stanie nieciekawym a dokładniej :
    1. akumulator był do wymiany
    2. brak paliwa
    3. problem z rozrusznikiem
    4. poziom oleju -max

    no i akumulator dałem nowy zalałem paliwa rozrusznik wyjąłem i wsadziłem i jakoś kręci ale, gdy próbuje odpalić to kręci i nic, po wyjęciu świec zauważyłem ze są zalane więc wysuszyłem je wyczyściłem i nic zakręcę znowu i zaraz wyciągam i znowu są zalane. kumple podpowiadali żeby wysuszyć aparat i wymienić olej ale tu nasuwa się pytanie:
    1. ile oleju muszę wlać od 0 i jakiego (bo stary jakiś trochę dziwny)
    2. Nie wiem jak wysuszyć aparat i jak się do niego zabrać.

    Proszę pomóżcie, to mój pierwszy samochód i chciałbym nim pojeździć :(:(
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Szkoda, że nie daje się odpalić tego silniczka bo lepiej spuszczać ciepły olej. Ale jak już poradzisz sobie z opróżnieniem silnika ze starego oleju to wlej ok 2 litrów zwykłego, mineralnego oleju silnikowego o lepkości 15W/40 lub 20W/40klasy sf/cc lub wyższej. Po wlaniu tych 2 litrów sprawdź na miarce jaki jest poziom oleju w misce olejowej (powinno być mniej więcej w połowie pomiędzy) i ewentualnie uzupełnij do górnego znacznika.
    Jak chodzi o zalewanie świec to przede wszystkim sprawdź czy jest wysokie napięcie czyli "iskra". W tym modelu chyba była już montowana cewka zapłonowa z dwoma wyprowadzeniami na kable WN do świec. Zdejmij obydwa kable ze świec, włóż we fajki 2 sprawne świece i ułóż je tak aby miały kontakt z "masą" samochodu. Poproś kogoś o uruchomienie rozrusznika. W czasie jak będzie się obracał wał korbowy Ty obserwuj czy na obu świecach jednocześnie przeskakują iskry. Jeśli tak nie jest to należy sprawdzić zarówno aparat zapłonowy jak i cewkę zapłonową wraz z przewodami WN. Wszelkie próby odpalenia kontynuuj przy użyciu nowych świec i najlepiej również nowych przewodów WN. Stare izolatory w świecach i spękane izolacje na przewodach doskonale chłoną wilgoć co nie raz mocno "uprzyjemniło" życie adeptom motoryzacji.
    Powodzenia!

    Widzę, że moje wypociny pisałem w tym samym czasie co kolega JERZYKOWSKI.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    W pierwszej kolejności sprawdź czy dochodzi napięcie do cewki zapłonowej i z cewki do aparatu.Poza tym wymień przerywacz,kable,kondensator i świece.Koszt jak na malucha niewielki a za to jaki efekt.
  • Poziom 22  
    na początek sprawdź przerwę na przerywaczu (czy jeszcze jest)
  • Poziom 9  
    Wiem że to bardzo głupio zabrzmi ale dało by rade to troszkę w stylu dla nooba wyjaśnić bo jestem zielony w tych sprawach a nie mam kasy na warsztat :((
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli iskra jest a nie zapali to proponuję zobaczyć czy pokrywa zaworów nie dokręcona za mocno i czy zawory mają właściwy luz.
    P>S nikt nie napisał o ustawieniu przerwy na przerywaczu(platynkach) na 0,7 mm
  • Poziom 21  
    Kolego jeżeli nie masz pojęcia w temacie to daj zarobić na piwo jakiemuś znajomemu bo sam tylko się będziesz strasznie miotał.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kontrolka z żarówki pomiedzy niebieski przewód z cewki a masę, powinna zaświecić przy włączonym kluczyku.
    Jeśli swieci to zasilanie cewki jest.
    potem kontrolka na plus z alternatora(grubszy przewód przykręcony śrubą, a drugi koniec na przewód z aparatu zapłonowego. Samochód na drugi lub trzeci bieg i lekko popychasz, powinna zapalać się i gasnąć. To da odpowiedź na pytanie czy aparat zpłonowy jest ok, czy jest przerwa na przerywaczu.
    trzeci test z cewką i swiecami jak napisał kolega wyżej, zkładasz swiece na przewody i kręcisz rozrusznikiem, powinna być iskra.
  • Poziom 9  
    z mojego otoczenia to wszyscy się informatyką zajmują :( jutro zobaczę te świece i dam znać. I jeżeli nie był by to problem to prosiłbym o gadu gadu do kogoś bo mam trochę ograniczony internet i trochę ciężko przegląda mi się internet.


    ps. moje gg:7707648
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    masz do mnie telefon
  • Poziom 35  
    Zdemontuj gażnik oraz zdejmij jego pokrywę.Może się okazać iż żle jest wyregulowany pływak i za duży jest stan paliwa w gażniku i zalewa świece.
  • Poziom 9  
    ale właśnie nie wiem czemu ale ponoć ze 2 lata temu normalnie jeździł i później stał cały czas więc nie wiem. a czy jak samochód stoi nieużywany to może coś się rozstroić??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    może sparcieć guma, mogą zaśniedzieć połączenia i jeszcze 1000 innych więc albo zabierasz się do pracy albo d..y na forum ludziom nie zawracaj. Od samego pisania nie pojedzie!
  • Poziom 9  
    4 dni się męczyłem ale jakoś poszło okazało się ze kondensator i kable i świece poszły do wymiany. Dziękuję za pomoc !!