Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik 5,5kw do kompresora

michalmaruda 02 Mar 2009 11:49 6309 11
  • #1 02 Mar 2009 11:49
    michalmaruda
    Poziom 2  

    Na wstępie chciałbym powitac wszystkich na forum elektrody
    Jest to mój pierwszy post z prozbą o pomoc a mianowicie chcialbym zmontowac sobie dobry kompresor(duża wydajności do piaskowania) i nie bardzo wiem jak Posiadam sprężarke 3cylindrową czy silnik 5,5kw o takich parametrach bedzie dobry i jakie czesci mi są jeszcze potrzebne do wykonania tego kompresora



    silnik 5,5kw do kompresora

    0 11
  • #2 02 Mar 2009 11:57
    Mariuszczs
    Poziom 19  

    Są dwa temety niedawno założone. Orginalnie jest 11 kW silnik bo to jest WAN AW chyba. Dobrze się spisuje tez 7,5 kW.
    Poszukaj tych tematów tam podałem średnicę kół i resztę informacji też znajdziesz. Jest też link do dokumentacji DTR.

    0
  • #3 02 Mar 2009 12:09
    Moulder
    Poziom 23  

    To nie jest WAN AW, ta sprężarka jest produkcji zachodniej. Jest to sprężarka dwustopniowa. Czy jest tabliczka znamionowa na niej ? Czy znasz wydajność tej sprężarki lub obroty, skok i średnicę tłoka na pierwszym stopniu ? Jeżeli tak to mogę coś poradzić.

    Optymalna moc silnika to (1kW na 10m3/h)*(1,2 do 1,3) przy ciśnieniu 10bar.

    A może chcesz sprzedać tą sprężarkę, chętnie kupie.

    0
  • #4 02 Mar 2009 14:28
    Mariuszczs
    Poziom 19  

    Tak coś mi nie pasowało z podłączeniem rur do głowicy :) - ale warto i tak tam zajrzeć w tematy.

    Musisz znać obroty na kompresorze bo jak są np ok 1000 to nie kupujesz silnika 2800 obr tylko 1400. Z obrotów wymaganych na kompresorze dorabiasz odpowiednie koło pasowe na silnik ( trzeba policzyć przełożenie ).
    Musisz na początku przewidzieć czy taki silnik nie będzie ci zbytnio obciążał sieci przy starcie bo wtedy musisz szukać silnika który będzie mógł pracować w gwieździe i trójkącie przy podłączeniu na 400V i zastosować rozruch.

    Będzie potrzebna butla, wyłącznik ciśnieniowy, styczniki, chyba że starczą styki na wyłączniku ciśnieniowym do tej mocy.

    0
  • #5 02 Mar 2009 15:30
    mac9366
    Poziom 13  

    Mam takie małe pytanie może nie na temat ale jak przerobić silnik by miał twardy start.

    0
  • #6 02 Mar 2009 17:01
    Moulder
    Poziom 23  

    mac9366 napisał:
    Mam takie małe pytanie może nie na temat ale jak przerobić silnik by miał twardy start.


    Twardy start, czyli co dokładnie masz na myśli rozruch bezpośredni silnika z pominięciem włącznika gwiazda>trójkąt ?


    Odnośnie silnika to właśnie 2940rpm będzie lepszy z prostej przyczyny - średnicy koła pasowego na sprężarce (które jest jednocześnie wentylatorem). Gdybyśmy zastosowali silnik 1440rpm (a na wale sprężarki chcieli uzyskać 1000rpm) do koło pasowe na silniku musiało by być dużej średnicy (duża masa, koszt i bezwładność-wydłużony czas rozruchu; same wady).
    A przy silniku szybkoobrotowym zamiast koła o średnicy np. 35cm wystarczy 17,5cm.

    Czekam na parametry sprężarki.

    0
  • #7 02 Mar 2009 18:02
    Mariuszczs
    Poziom 19  

    Trzeba się zastanowić bo wady z powodu za małego koła są gorsze - jeśli paski 19 mm to może za małe koło i będzie za bardzo łamac pasek wprowadzając opory, dalej opasanie koła - jeśli za małe będzie poślizg itd.
    U mnie w fabrycznym kompresorze koła mają 27 i 46 cm dla obrotów 1400 i 800 na kompresorze. Wykonanie koła rzeczywiście będzie droższe le jego masa to pikus w porównaniu z resztą oporów przy starcie.

    Najlepiej obejrzeć cały ten kompresor i wtedy będzie wszystko jasne, ale może być problem ze znalezieniem.

    0
  • #8 02 Mar 2009 20:59
    mac9366
    Poziom 13  

    Moulder napisał:
    mac9366 napisał:
    Mam takie małe pytanie może nie na temat ale jak przerobić silnik by miał twardy start.


    Twardy start, czyli co dokładnie masz na myśli rozruch bezpośredni silnika z pominięciem włącznika gwiazda>trójkąt ?


    Chodzi mi oto że posiadam silnik 5,5kw starej produkcji i on rozbędza się stopniowo do otrzymania odpowiedniej szybkości, a chcę go przerobić tak zeby nadawał się np do pompy wodnej gdzie potrzeba trochę siły by ją ruszyć.

    0
  • #9 03 Mar 2009 11:57
    michalmaruda
    Poziom 2  

    Niestety na sprężarce nie ma tabliczki jedynie logo producenta FS. Z tego co sie dowiedziałem wczoraj od gościa to sprężarka ma 23CMF to jakas angielska miara( chyba 650lm) i silnik 4kw bedzie ok? koło pasowe ma 40cm ,2 cylindry są większe od 3 skąd wychodzi powietrze

    0
  • #10 03 Mar 2009 12:39
    Mariuszczs
    Poziom 19  

    według przelicznika co podał Moulder silnik 4 kW jest na styk, to pewnie tak jak zakładałeś na początku 5,5 kW powinien być

    0
  • #11 03 Mar 2009 12:58
    Moulder
    Poziom 23  

    23CFM (cubic feet per minute - stopa sześcienna na minute) - jest to 39,07m3/h =~0,65m3/min

    Do piaskowania to mało, ale do amatorskiego użytku wystarczy.

    Osobiście zastosował bym silnik 5,5kW. Pozostaje jeszcze kwestia obrotów na wale sprężarki. Gdybyś znał skok tłoka i średnicę cylindra na pierwszym stopniu (większe cylindry) określił bym to jednoznacznie.

    Cytat:
    2 cylindry są większe od 3 skąd wychodzi powietrze

    Ponieważ jest to sprężarka dwustopniowa o czym pisałem wcześniej.

    1
  • #12 03 Mar 2009 21:47
    michalmaruda
    Poziom 2  

    Nigdy nie rozkręcalem sprężarki nie chcialbym cos w niej zepsuc. Chyba innej metody na sprawdzenie skoku tłoka i średnicy to niestety nie ma,a co do piaskowania to chodzilo mi o to czy kompresor ten będzie współpracowal w miare dobrze z tymi pistoletami z allegro czy nieda rady? Mam motorek do wypiaskowania. A co do silnika to poszukam takiego jak pisał kolega gwiazda+trojkąt 400v 5.5kw ale gdyby nie bylo to co polecacie bo dlamnie i to jest ciemna magia

    1