Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic 99' świecąca kontrolka poduszek powietrznych

piotrcivic 02 Mar 2009 14:00 12064 4
  • #1
    piotrcivic
    Level 2  
    Witam

    Mam taki problem moja mama myjąc samochód zahaczyła szmatą o skrzynkę bezpieczników pod kierownicą i wyciągnęła jeden z nich (od sterowania szybą elektryczną) przy okazji zrobiło się spięcie i spaliły się żarówki świateł mijania. Brak bezpiecznika od szyby od razu zobaczyłem i wsadziłem zapasowy a, że światła nie działają myślałem, że któryś bezpiecznik się przepalił i sprawdziłem wszystkie po kolei. W końcu doszedłem, że żarówki są spalone. Teraz został jeszcze jeden problem kontrolka poduszek powietrznych (SRS) nie gaśnie po odpaleniu silnika. Co z tym zrobić (bezpiecznik poduszek sprawdziłem i jest ok)? Proszę o pomoc.
  • #2
    wicher:
    Level 14  
    Proponuje na poczatek sprawdzić połaczenia napinaczy pasów (pod fotelami) jesli tam jest wszystko ok będziesz raczej musiał udać się do warsztatu aby odczytać błędy. Może się też okazać, że wystarczy jedynie skasować błedy. Wszystko zależy od ich rodzaju.
  • #3
    piotrcivic
    Level 2  
    Żeby zobaczyć to połączenie napinaczy pasów wystarczy zajrzeć tylko pod fotel (bez jego odkręcania)? Ewentualnie jeżeli będę musiał pojechać do elektryka to do każdego czy jakiegoś specjalizującego się w hondach? Ile taka usługa może kosztować (tz. usunięcie błędu z komputera)?
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    koszt około 100 zł ale skasowanie błędów pewnie nie wygasi kontrolki, podjedź do dobrego elektryka, nie koniecznie serwis. Albo musisz pobawić się sam w diagnostykę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic946761.html
    tu znajdziesz wszystko co Ci potrzebne.
  • #5
    piotrcivic
    Level 2  
    W internecie znalazłem taki sposób:

    Opis resetu SRS ściągnełem z civic club


    1. Samochód przygotowany do jazdy, w pozycji przed zapłonem -kontrolki
    się nie świecą (alarmy, immobilaizery wyłączone ...)

    2. Szukamy żółtego złącza (takie ślepe) gdzieś obok bezpieczników
    pod kierownicą. U mnie tak jest, w innych H szukać!

    3. Wyciągamy tą końcówkę (żółtą) z gniazdka, kończącą dwa przewody
    biegnące z samochodu

    4. Drucik lub włącznik z kabelkami zarobionymi na końcach w dłoń
    chwytamy.

    5. Kabelki wciskamy do końcówki - złączki kabla (gniazda w
    samochodzie nie dotykamy - i tak nic stamtąd nie wychodzi dalej)

    6. Przy zwartych końcówkach przewodu załączamy kluczyk do momentu
    aż pokażą nam się świecące kontrolki na desce rozdzielczej

    7. Kontrolka SRS zaświeci się lecz po kilku sekundach powinna zgasnąć
    ...wtedy rozwieramy i czekamy 4 sekundy...

    8. WAŻNE - po zgaśnięciu SRS mamy nie więcej jak cztery sekundy na
    ponowne zwarcie kabelka (lub włączniczka) - więc zwieramy!!!

    9. SRS znów się zapali - więć czekamy tylko 3,5-4 sekund - (nie
    przekraczać tych 4 sek) i rozłączamy kabelek. SRS powinien zgasnąć.

    10. Zwora jest rozłączona, natomiast zasygnalizowanie SRS powinno
    objawić się podwójnym mignięciem lampki........


    Mógł by ktoś może zamieścić zdjęcie o które złoncze dokładnie chodzi.